וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לא אהב את ההצהרה של האריס; בכיר ישראלי: עלולה לפגוע במו"מ על עסקת החטופים

26.7.2024 / 7:00

דבריה של סגנית הנשיא למצלמות לאחר פגישתה עם נתניהו לא תואמה עם ראש הממשלה והפתיעה אותו. "אנו מקווים שהביקורת הפומבית של האריס לא תעניק לחמאס את הרושם שיש פער בין ארה"ב וישראל וכתוצאה מכך תקשה על השגת עסקה", אמר בכיר ישראלי

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו לא אהב את ההצהרה שנשאה סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס לאחר פגישתם, והוא חושש כי דבריה שכללו ביקורת פומבית על ישראל עלולים לפגוע במשא ומתן על עסקת החטופים והפסקת אש בעזה, כך אמר בכיר ישראלי בתדרוך לכתבים בוושינגטון.

למה זה חשוב:

  • הפגישה של האריס עם נתניהו התקיימה ברגע קריטי במשא ומתן על עסקת החטופים. זו הייתה הפגישה הראשונה של האריס עם מנהיג זר מאז שהחלה את הקמפיין שלה לנשיאות ארצות הברית.
פגישת בנימין נתניהו קמלה האריס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התקיימה ברגע קריטי במשא ומתן על עסקת החטופים. פגישת רה"מ נתניהו וסגנת נשיא ארה"ב האריס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במוקד החדשות:

  • נתניהו פגש את האריס לאחר שבילה כמעט שלוש שעות עם הנשיא ביידן בשיחות על עסקת החטופים והפסקת האש בעזה.
  • שני המנהיגים נפגשו עם משפחותיהם של שמונה חטופים אמריקנים שנמצאים בשבי חמאס. המשפחות אמרו שהן אופטימיות יותר לאחר הפגישה לגבי הסיכוי שהעסקה תתקדם בקרוב.
  • לאחר פגישה של 40 דקות עם נתניהו, האריס מסרה הצהרה מול המצלמות ואמרה שהיא לחצה על ראש הממשלה להגיע לעסקת חטופים והפסקת אש.
  • "הגיע הזמן שהמלחמה הזו תסתיים באופן שבו ישראל בטוחה, כל החטופים משוחררים, הסבל של הפלסטינים בעזה מסתיים והעם הפלסטיני יכול לממש את זכותו לחופש, לכבוד ולהגדרה עצמית", אמרה האריס.
  • סגנית הנשיא הוסיפה: "כפי שאמרתי זה עתה לראש הממשלה נתניהו, הגיע הזמן לעשות את העסקה הזו. בוא נעשה את העסקה, כדי שנוכל להשיג הפסקת אש כדי לסיים את המלחמה. בוא נחזיר את החטופים הביתה. ובואו נספק סיוע נחוץ לעם הפלסטיני".
  • האריס הביעה בדבריה מחויבות לביטחון ישראל, אך במקביל דיברה על הסבל בעזה, הפגיעה המאסיבית באזרחים פלסטינים והמשבר ההומניטרי ברצועה.

מאחורי הקלעים:

  • שני בכירים ישראלים אמרו שהפגישה של נתניהו עם ביידן הייתה הרבה יותר חיובית מפגישתו עם האריס, אך הדגישו שהפגישה עם סגנית הנשיא לא הייתה מתוחה או קשה.
  • הבכירים הישראלים אמרו שנתניהו וצוותו הופתעו מההצהרה של האריס למצלמות שלא תואמה איתם ונדהמו מהטון שלה, שלדבריהם נשמע הרבה יותר ביקורתי מזה של הנשיא ביידן.
  • "הצהרה של האריס לאחר הפגישה הייתה הרבה יותר ביקורתית ממה שהיא אמרה לנתניהו בחדר הסגור", טען בכיר ישראלי.
הצהרת סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס. רויטרס
בכירים ישראלים הופתעו מההצהרה של האריס למצלמות שלא תואמה איתם. הצהרת סגנית נשיא ארה"ב קמלה האריס/רויטרס

בין השורות:

  • הבכיר הישראלי אמר שנתניהו מוטרד מהעובדה שהאריס דיברה על עסקת החטופים והפסקת האש כסיום המלחמה, בעוד שישראל דבקה בעמדתה כי תוכל לחדש את הלחימה לאחר יישום העסקה.
  • הבכיר הישראלי אמר גם כי נתניהו אינו מרוצה מהעובדה שהאריס מתחה ביקורת פומבית על ישראל בנוגע המשבר ההומניטרי בעזה והרג אזרחים, במיוחד בעיתוי הנוכחי תוך כדי המשא ומתן על עסקת החטופים.
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
שוחחו כמעט שלוש שעות על עסקת החטופים והפסקת האש בעזה. רה"מ נתניהו ונשיא ארה"ב ביידן/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

כן, אבל:

  • בדבריה האריס לא אמרה שישראל צריכה פשוט לסיים את המלחמה ללא תנאי. היא הוסיפה שני תנאים: ביטחון לישראל ושחרור כל בני הערובה.
  • הערותיה על המצב ההומניטרי בעזה ועל הרג אזרחים פלסטינים עלו בקנה אחד עם התבטאויות קודמות שלה ושל בכירים אחרים בממשל ביידן.

מה הם אומרים:

  • "כשהאויבים שלנו רואים את ארצות הברית וישראל מיושרות זה מגדיל את הסיכויים לעסקת חטופים ומקטין את הסיכויים להסלמה אזורית. כשיש פער בין ארצות הברית לישראל זה דוחק את העסקה רחוק יותר ומקרב את ההסלמה האזורית. אנו מקווים שהביקורת הפומבית של האריס על ישראל לא תעניק לחמאס את הרושם שיש פער בין ארה"ב וישראל וכתוצאה מכך תקשה על השגת הסכם", אמר הבכיר הישראלי.
  • אחד מעוזריה של סגנית הנשיא אמר כי אינו יודע על מה מדברים הבכירים הישראלים והדגיש כי הפגישה הפרטית בין האריס לנתניהו הייתה "רצינית וקולגיאלית".
  • "הנשיא ביידן וסגנית הנשיא האריס העבירו את אותו מסר במהלך הפגישות הסגורות עם נתניהו: "הגיע הזמן לעשות את הפסקת האש ועסקת חטופים. זה מה שסגנית הנשיא גם אמרה בפומבי", אמר העוזר של האריס.
  • לדבריו, ההתבטאות של האריס תואמת התבטאויות קודמות שלה על הסכסוך ו"כוללות תמיכה מוצקה בישראל מחד גיסא ודאגה לגבי פגיעה באזרחים ומשבר הומניטרי בעזה מאידך גיסא - כפי שהיא עושה תמיד".
נתניהו נפגש עם האריס. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"הפגישה הפרטית בין האריס לנתניהו הייתה רצינית וקולגיאלית". פגישת רה"מ נתניהו וסגנת נשיא ארה"ב האריס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מה הלאה:

  • נתניהו יפגוש את יריבה הפוליטי של האריס - הנשיא לשעבר דונלד טראמפ ביום שישי בבוקר במאר א-לאגו שבפלורידה. זו הפגישה הראשונה שלהם מאז המשבר ביניהם לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2020.
  • ביום חמישי בבוקר, שעות ספורות לפני פגישתו של נתניהו עם האריס, טראמפ אמר בראיון לרשת פוקס שישראל צריכה לסיים את המלחמה בעזה בהקדם האפשרי ולהחזיר את החטופים הביתה.
  • למרות זאת, הביקורת של נתניהו על האריס עשויה לשמש את טראמפ כדי לתקוף את סגנית הנשיא במסגרת מערכת הבחירות לנשיאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully