וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו למשפחות החטופים האמריקנים: "בתוך יומיים תצא הצעה מעודכנת לחמאס"

עודכן לאחרונה: 26.7.2024 / 1:04

במהלך פגישת רה"מ ביידן ומשפחות החטופים, הצהיר נתניהו כי על התקדמות במו"מ. בסיום הפגישה שוחח נשיא ארה"ב בנפרד עם כמה מבני המשפחות ואמר "מתחייב כבן למשפחת ביידן שלא אוותר". אמו של החטוף הירש גולדברג פולין: "ביידן לא מתמודד בבחירות ויהיה ממוקד על השגת עסקה"

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב (חמישי) למשפחות החטופים האמריקניות "מעכב עסקה? אני לא מעכב כלום. בתוך יומיים תצא הצעה מעודכנת לחמאס". דבריו נאמרו לאחר שנשאל האם הוא מעכב את העסקה במהלך פגישתו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומשפחות החטופים האמריקניות.

בסיום הפגישה שוחח הנשיא ביידן כמה דקות בנפרד עם כמה מבני המשפחות ואמר להם: "אני מתחייב לכם כבן למשפחת ביידן שאני לא אוותר. אני אקדיש את כל מאמציי כדי להשיג עסקה ואני אגרום לזה לקרות", כך לפי שלושה מקורות שמעורים בפרטים.

משפחות החטופים האמריקנים מסרו הצהרה לאחר הפגישה עם נתניהו וביידן ואמרו כי "נפגשנו עם הנשיא ביידן וצוותו ועם ראש ממשלת ישראל ויועציו. הגענו עם תחושת דחיפות. כל יום שעובר החזרת יקירינו בחיים הופכת פחות סבירה. לכן הבהרנו לשני המנהיגים שצריך לעשות עסקה כדי להחזיר את כל החטופים ולסיים את הסבל של תושבי עזה. כשהחטופים יחזרו ההרג ייפסק".

פגישת נתניהו וביידן עם בני משפחות החטופים אזרחי ארה"ב, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"כבן למשפחת ביידן שאני לא אוותר". פגישת נתניהו וביידן עם משפחות החטופים האמריקנים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

עוד מסרו כי "בסוף הפגישה אנו חשים יותר אופטימים משהיינו בכל נקודה מאז הסכם שחרור החטופים הקודם בנובמבר. ביידן ונתניהו התחייבו שהם מבינים שאסור ברגע הזה לבזבז זמן ושצריך להשלים את העסקה הנוכחית שעל השולחן עם שינויים כמה שיותר קטנים".

לאחר הפגישה מסרו רובי וחגית חן, ההורים של החלל החטוף איתי חן כי "הנשיא ביידן נתן לנו תקווה שיהיה משהו בימים הקרובים". רייצ'ל גולדברג פולין, אמו של החטוף הירש גולדברג פולין אמרה כי "העובדה שהנשיא ביידן לא מתמודד בבחירות תאפשר לו להיות ממוקד כמו קרן לייזר על השגת עסקה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
פגישת נתניהו וביידן עם בני משפחות החטופים אזרחי ארה"ב, 25 ביולי 2024. עמוס בן גרשום, לשכת העיתונות הממשלתית
"ביידן ונתניהו התחייבו שהם מבינים שאסור ברגע הזה לבזבז זמן". נתניהו עם משפחות החטופים האמריקנים/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום

רונן נאוטרה, אביו של החטוף עומר נאוטרה אמר כי "היינו סקפטיים קצת כששמענו את ראש הממשלה עד כה. בפגישה היום כן שמענו שההסכם צריך להתקדם והם עובדים עליו ולכן אנחנו יוצר אופטימים. הבנו שבימים הקרובים תצא הצעה לחמאס ואם חמאס יקבל אותה אפשר יהיה להתקדם".

מהצד הישראלי השתתפו בפגישה מתאם השבויים והנעדרים, גל הירש, השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר ושגריר ישראל בארצות הברית, מייק הרצוג. מהצד האמריקני השתתפו בפגישה היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, המתאם לענייני המזה"ת, ברט מקגורק ושגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully