וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר מרטין אינדיק הלך לעולמו

מערכת וואלה! חדשות

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 19:59

אינדיק, איש אקדמיה שהקים את מכון וושינגטון למדיניות ארה"ב במזרח הקרוב שימש כעוזר מיוחד של הנשיא קלינטון, כאחראי על תחום המזה"ת במועצה לביטחון לאומי, ופעמיים כשגריר ארצות הברית בישראל. בנוסף תיווך אינדיק במו"מ בין ישראל לפלסטינים, עד להקפאתו ב-2014

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בקטאר, 12 ביוני 2024/רויטרס

שגריר ארה"ב בישראל לשעבר מרטין אינדיק הלך היום (חמישי) לעולמו בגיל 73. מכון וושינגטון למדיניות ארצות הברית במזרח הקרוב שאותו יסד מסר את תנחומיו למשפחתו של אינדיק בעקבות מותו. אינדיק, יליד בריטניה ובן למשפחה יהודית שגדל באוסטרליה ולמד לדוקטורט ביחסים בינלאומיים היגר לארה"ב בשנת 1982. לפני שייסד את המכון שימש אינדיק בתפקיד בלובי הפרו ישראלי בארצות הברית אייפא"ק.

אינדיק היה איש אקדמיה, ולימד יחסים בינלאומיים באוניברסיטת ג'ון הופקינס ובאוניברסיטת קולומביה בניו יורק. הוא עסק רבות במחקריו בסכסוך הישראלי ערבי. הנשיא ביל קלינטון מינה אותו כעוזר מיוחד ומנהל בכיר של תחום המזרח הקרוב במועצה לביטחון לאומי. בשנת 1995 הוא מונה לשגריר בישראל ושימש בתפקיד כשנתיים. בינואר 2000 הוא מונה לתפקיד לשנתיים נוספות. בשנת 2013 הוא נשלח על ידי הנשיא אובמה לתווך במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים. כאשר המו"מ הוקפא, הוא פרש מתפקידו.

ועידת הנשיא - מרטין אינדיק. מגד גוזני
מרטין אינדיק/מגד גוזני

אינדיק עורר בעבר סערה כשבמהלך ריאיון לסרט דוקומנטרי על ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששודר בארצות הברית, הוא סיפר שלאחר רצח ראש הממשלה יצחק רבין, הוא שוחח עם נתניהו, אז יו"ר האופוזיציה. לדברי אינדיק הוא שמע את נתניהו אומר: "תראה את זה, עכשיו יעשו ממנו גיבור לאומי. אבל אם הוא לא היה נרצח, הייתי מביס אותו בבחירות, ואז הוא היה נזכר בהיסטוריה כמנהיג כושל". דברים אלה הוכחשו נמרצות על ידי נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully