וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעיר שרחץ בחוף גיא אושפז ברמב"ם לאחר שחש ברע - אין חשש כי נדבק באמבה

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 11:19

בנוסף, למיון ילדים הגיעו אתמול 19 ילדים ו-5 בוגרים שהיו בחוף גיא עם תסמינים קלים, שנבדקו ושוחררו. רק אתמול, עדכן כי ילד כבן 10 לקה בדלקת מוחית, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ בבית החולים זיו. לאחר בדיקות רפואיות, אובחן כי הילד חלה כתוצאה מאמבה נדירה

חיפושי מסוק וכלי שיט אחר הנעדר בכנרת/אושרי בן דור, איגוד ערים כנרת

צעיר ששהה בחוף גיא שבכינרת אושפז לאחר שחש ברע בבית החולים רמב"ם שבחיפה - אין חשד כי נדבק באמבה. בתוך כך, למיון ילדים הגיעו אתמול 19 ילדים וחמישה בוגרים שהיו בחוף גיא עם תסמינים קלים, ולאחר שנבדקו כולם שוחררו.

רק אתמול, משרד הבריאות עדכן כי ילד כבן 10 לקה בדלקת מוחית, מורדם ומונשם בטיפול נמרץ בבית החולים זיו. מצבו ממשיך להיות קשה. לאחר בדיקות רפואיות, אובחן כי הילד חלה כתוצאה מאמבה נדירה (naegleria Fowleri).

הילד הובא אתמול לבית החולים, לאחר ארבעה ימים שלא חש בטוב ושהה בביתו. הצוות הרפואי העלה מיד חשד לדלקת קרום המוח ובמקביל החל בבדיקות נרחבות נוספות, לזיהוי הגורם. במהלך הלילה מצבו התדרדר.

אמבה אוכלת מוח מסוג בלמותיה מנדרילריס. ShutterStock
אמבה אוכלת מוח מסוג בלמותיה מנדרילריס/ShutterStock

לפני כחודש, לאחר מאבק מתמשך של הצוות הרפואי, בחור בן ה-26 שנדבק באמבה "נגלריה פאולרי" (אמבה אוכלת מוח), מת בבית החולים בילינסון שבפתח תקווה. מבית החולים נמסר כי מרגע האשפוז השתמשו הצוותים הרפואיים בכל העומד לרשותם, במטרה להציל את חייו של המטופל, אך מצבו הוסיף להתדרדר. הצעיר נדבק כשבוע לפני שנפטר.

  • עוד באותו נושא:
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully