וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנות קייטרינג מאיו"ש סירבה לספק אוכל לחתונה - בגלל שהבעל לא יהודי

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 23:19

בעלים של חנות קייטרינג ביטל חוזה לארוחת חגיגת נישואים, כשלטענתו לא יכול לספק שירותים בשל הספק ליהדותו של בן הזוג והחשש שתלקח לו תעודת הכשרות. התובעים: "במסעדות כשרות לא בודקים את זהות המבקרים". עו"ד של בעלי הקייטרינג: "בתוך פחות מ-48 שעות מהודעה חזר בו"

השיחות בין בעלי קייטרינג באיו"ש לבני הזוג שהופלו. ללא, אתר רשמי
"במידה והוא לא יהודי לא אוכל לעשות את האירוע". השיחות בין בעלי חנות הקייטרינג לבת הזוג/אתר רשמי, ללא

בעלי קייטרינג באיו"ש נתבע בעשרות אלפי שקלים בגין הפליה זאת לאחר שסירב לספק אוכל למסיבת חתונה של בני זוג בטענה כי אחד מהם ספק יהודי והוא חושש לאבד את תעודת הכשרות.

בני זוג תושבי השרון נישאו לפני כשנה בחו"ל וביקשו לערוך מסיבה נוספת לרגל נישואיהם בארץ. הם פנו לבעלי קייטרינג מוכר בישוב בבנימין וביצעו הזמנה גדולה לאירוע שתוכנן להתקיים בינואר 2023. לאחר שהעבירו מקדמה בסך של אלפי שקלים, זומנו השניים לארוחת טעימות במהלכה התעורר חשד מצד בעלי הקייטרינג כי אחד מבני הזוג אינו יהודי. כעבור כמה ימים הודיע הבעלים לבני הזוג כי ההסכם שנחתם מבוטל. הסיבה: הוא אינו יכול לספק להם שירותים כפי שהתחייב בשל הספק ליהדותו של בן הזוג והחשש שלו שתעודת הכשרות תלקח ממנו.

השבוע, כשנה וחצי לאחר המקרה הגישו בני הזוג באמצעות ב"כ עו"ד דניס גילר לבית משפט השלום בירושלים תביעת פיצויים. התביעה עומדת על סך 70 אלף שקלים בהתאם להוראות חוק איסור הפלייה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים.

"תירוצים ריקים מתוכן שכל מטרתם להפלות"

לטענת בני הזוג התובעים, דברי בעלי הקייטרינג לפיה הוא חושש שיאבד כשרות באם יספק לאירוע החתונה שלהם שירותים לא היתה ולא נבראה ונראה שכל מטרתו היה להפלות אותם ולפגוע בהם. בתביעתם מדגישים השניים כי בת הזוג היתה המומה מסירוב הנתבע לספק להם שירותים והתירוץ שסיפק, אך התעקשה לקבל את שירותיו - נוכח המלצות שקיבלה עליו וכן החשיבות בתעודת כשרות במטרה להנגיש את האוכל לכלל המוזמנים באירוע, שחלקם היו גם שומרי כשרות.

"לא זו אף זו, לא מדובר על אירוע חתונה של ממש שכוללת טקסים דתיים רשמיים בדמות 'חופה וקידושין' או נערכים במקום ציבורי קדוש אשר עלול לפגוע ברגשי ציבור דתי כזה או אחר", הובהר בכתב התביעה. "כאמור, התובעים כבר היו נישואים רשמית ואף התובעת הבחירה בשיחה טלפונית לנתבע כי מדובר למעשה על ארוחת צהרים ושוב התעקשה להבין, איך בעבר סופקו שירותי הנתבע למזמינים שאינם יהודים ודווקא לתובעת דכאן - לא ניתן לספק את השירות היות והתובע 'ספק יהודי', אך הסבר המניח את הדעת לא נתקבל חוץ מתירוצים ריקים מתוכן שכל מטרתם להפלות ותו לא".

השיחות בין בעלי קייטרינג באיו"ש לבני הזוג שהופלו. ללא, אתר רשמי
"מקווה שאת מבינה את השאלה". השיחות בין בעלי חנות הקייטרינג לבת הזוג/אתר רשמי, ללא

"לבסוף, החליט הנתבע באופן חד צדדי, בניגוד להוראות הדין, תקנת הציבור ובשרירות לב להשיב את המקדמה, לבטל את מתן שירותי הקייטרינג ולמעשה הותיר את התובעים ללא שירותי קייטרינג חודש ימים לפני מועד האירוע שנקבע מבעוד מועד", המשיכו בכתב התביעה. "זאת לאור העובדה כי הן התובעים והן חלק מן המוזמנים שלהם לאירוע מתגוררים כדרך קבע בחו"ל ומגיעים במיוחד במועד שנקבע".

עוד טוענים השניים כי הם "הולכו שולל וניזוקו חודש ימים לפני חתונתם, נאלצו להתקשר בהסכם חדש עם שירותי קייטרינג כשר אחרים, שכאמור לא בחר להפלותם ולמנוע מהם קבלת שירות המוצע לכלל הציבור".

"טענתו של הנתבע כי חזר בו מביטולו ואף התנצל היא כה הזויה, וברי כי אין לה כל אחיזה במציאות, שכן, ההפליה התקיימה והתובעים נאלצו להתקשר בהסכם חדש. טענתו של הנתבע כי מדובר בשל 'תעודת כשרות' היא חסרת כל בסיס. במסעדות כשרות לא בודקים את זהות המבקרים, בסופרים כשרים לא בודקים את זהות הלקוחות - וברור כי המדובר בניסיון לפגוע ולהפלות את התובעים בשל נישואים למי שבעיניי הנתבע אינו יהודי דיו".

השיחות בין בעלי קייטרינג באיו"ש לבני הזוג שהופלו. ללא, אתר רשמי
"המשמעות מאוד מורכבת". השיחות בין בעלי חנות הקייטרינג לבת הזוג/אתר רשמי, ללא

מנגד, במענה למכתב התראה לפני נקיטת הליכים שנשלח לבעלי הקייטרינג הנתבע, חודשים סיפורים לאחר האירוע הבהיר ב"כ עו"ד מנשה יאדו כי מדובר בניצול מצוקה אליה נקלע בעלי הקייטרינג בין התחייבות עסקית לבין מחוייבות הלכתית. יתרה מכך, בתוך פחות מ-48 שעות מהודעה על ביטול ההזמנה חזר בו בעלי הקייטרינג והודיע כי בכוונתו לקיים את האירוע כמתוכנן אך נמסר לו על ידי מפיקת האירוע כי הם מצאו קייטרינג חילופי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully