וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: נשיא איראן לשעבר אחמדינג'אד ניצל מניסיון התנקשות

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 16:14

ערוץ "איראן אינטרנשיונל", המזוהה עם האופוזיציה, דיווח שכלי הרכב של הנשיא לשעבר עבר תאונה בעקבות חבלה שנעשתה בו בעת שהועבר לטיפול היחידה הנשיאותית. אחמדינג'אד, שהסתכסך עם חמינאי בסוף כהונתו, היה ברכב אחר בשיירה

נשיא איראן לשעבר אחמדינג'אד נרשם כמועמד לבחירות/סוכנות הידיעות תסנים

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד נמלט בקושי מניסיון התנקשות בשבוע שעבר לאחר פעולת חבלה במכוניתו - כך דווח היום (רביעי) בערוץ "איראן אינטרשיונל", המזוהה עם האופוזיציה האיראנית על סמך מקורות המעורים בתקרית.

לפי הדיווח, ביום שני שעבר נערך אחמדינג'אד לנסוע יחד עם פמלייתו לטקס דתי בעיר זנג'אן שבמרכז המדינה. כחלק מנוהל שגרתי, קצין הביטחון הראשי שלו בדק את רכבו הראשי, מדגם טויוטה לנד קרוזר. הוא התלונן שהמזגן עדיין לא תקין, וביקש מאחמדינג'אד להשתמש במכונית אחרת.

לפי הדיווח, אחרי שעברו כרבע מהדרך, נהג הטויוטה לנד קרוזר שבה נסעו מקורביו ומאבטחיו של אחמדינג'אד איבד לפתע שליטה על ההגה והבלמים.

המכונית, שאיבדה שליטה, הסתחררה שלוש פעמים, סטתה פעמיים ימינה ושמאלה, פגעה במחסום והתנגשה ברכב אחר בשיירת אחמדינג'אד. לאחר מכן היא פגעה שוב במחסום לפני שנעצרה בעקבות פגיעה במכונית אחרת. נהג המכונית השנייה נפצע ופונה לבית החולים, אך הוא סבל מפגיעה קלה ושוחרר.

נשיא איראן לשעבר מחמוד אחמדינג'אד מגיש את מועמדותו לנשיאות, 12 באפריל 2017. רויטרס
נשיא איראן לשעבר אחמדינג'אד/רויטרס

יומיים לפני הנסיעה, העביר צוות האבטחה של אחמדינג'אד את רכבו הראשי ליחידה הרלוונטית במוסד הנשיאותי לתיקון התקלה במזגן. לאחר מכן, אמרו המקורות לאיראן אינטרנשיונל, מכוניתו של הנשיא לשעבר נלקחה על ידי "סוכני אבטחה מיוחדים" והועברה למקום לא ידוע במקום למוסך התיקונים הרגיל.

לדברי אותם מקורות, נעשתה חבלה במכוניתו של אחמדינג'אד לפני שהוחזרה לצוות האבטחה שלו, בטענה שקרית שהמזגן תוקן.

אחמדינג'אד, שהוביל קו קיצוני ואנטישמי בעת כהונתו כנשיא איראן בין 2005 ל-2013, הסתכסך בסוף הקדנציה השנייה שלו עם המנהיג העליון עלי חמינאי. הוא ניסה להתמודד מאז כמה פעמים נוספות על הנשיאות, כולל בבחירות בחודש שעבר, אך נפסל שוב ושוב על ידי מועצה מפקחת שנשלטת על ידי חמינאי.

זו לא הפעם הראשונה שבה מדווח על ניסיונות לפגוע בנשיא לשעבר, שמאז שסיים את תפקידו מתח לא אחת ביקורת על המשטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully