וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה פרסם תיעוד מכטב"ם ריגול מעל בסיס חיל האוויר רמת דוד

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 14:59

הכטב"ם, שנראה על פי התיעוד ששהה זמן רב מעל שטח הבסיס, שמרחקו 50 ק"מ מקו הגבול, תיעד מערכות לחימה ומשרדי הפיקוד, בהם של מפקד הבסיס לצד פרטים על עברו המקצועי בצבא. גורם בחיזבאללה טען כי עיתוי הפרסום קשור לביקור נתניהו בארה"ב: "מסר ברור"

בווידאו:בסיס רמת דוד כפי שתועד בסרטון חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

חיזבאללה פרסם היום (רביעי) תיעוד נוסף מכטב"ם ריגול שחדר לשמי צפון ישראל - שחג מעל בסיס חיל האוויר רמת דוד, המכונה "כנף 1". לפי הסרטון, התיעוד, מהבסיס שמרחקו כ-50 ק"מ מהגבול עם לבנון, צולם אתמול.

הכטב"ם, שנראה על פי התיעוד ששהה שעות ארוכות מעל שטח הבסיס, תיעד מטוסים, מערכות לחימה ומשרדי פיקוד, בהם של מפקד הבסיס לצד פרטים על עברו המקצועי בצבא.

בצה"ל הגיבו על פרסום התיעוד: "הסרטון שהופץ על ידי חיזבאללה צולם על ידי כלי טיס בלתי מאויש לצילום בלבד. ‏פעילות הבסיס לא נפגעה. ‏צה"ל וחיל האוויר בתוכו פועלים כנגד המערך האווירי של חיזבאללה, ותקפו מאות מטרות ממערך זה בחודשים האחרונים. ‏חיל האוויר פועל בכל האמצעים להגנת שמי מדינת ישראל ויוסיף לעשות זאת".

גורם בחיזבאללה אמר לערוץ אל-מיאדין כי תזמון הסרטון קשור לביקור של ראש הממשלה בנימין נתניהו בארצות הברית. "זהו מסר ברור", אמר. הוא הוסיף שבעקבות ההתקפה של חיל האוויר על נמל חודיידה שבשליטת החות'ים, בעלי בריתם של חזבאללה, "המסר היום מדגיש את אחדות הזירות התומכות בעם הפלסטיני". לטענתו, "זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של הישות הציונית של חדירה למרחב האווירי של הבסיס".

"למרות הכוננות הגבוהה בתוך הישות הציונית והצפי לתקיפות מתימן, ההתנגדות הצליחה לשלוח את כלי הטיס", התרברב.

בסיס רמת דוד כפי שתועד בסרטון חיזבאללה. רויטרס
בסיס רמת דוד כפי שתועד בסרטון חיזבאללה/רויטרס

לפני שבועיים, חיזבאללה פרסם עוד תיעוד של הכטב"ם שחדר לישראל, הפעם עם תמונות בשמי רמת הגולן. בסרטון רואים, לטענת ארגון הטרור, נקודות אסטרטגיות צבאיות ברחבי הגולן הכוללות מחנות צבאיים, שטחי כינוס, פריסת כוחות, נקודות אבטחה בגבול וגם סוללות של כיפת ברזל.

בכיתוב שהתווסף בסרטון כותבים בחיזבאללה שמדובר "בעיניים של המדינה". גם הפעם, כמו בתיעוד הקודם שפרסם חיזבאללה, לא צוין מתי צולם הסרטון, אך בסופו פורסם כי יהיה עוד סרטון שיפורסם בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully