וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד יחידת המקומות הקדושים סותר את בן גביר: "לא מתירים תפילה בהר הבית"

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 13:42

תיעודו של סגן ניצב אייל אברהם, שצולם בשבוע שעבר, הופץ לאחר כנס אותו ארגן השר לביטחון לאומי בכנסת, תחת הכותרת "שיבת ישראל להר הבית" ובמהלכו הצהיר כי מדיניות העלייה להר השתנתה. דבריו של בן גביר עוררו סערה גם בקרב חברי הסיעות החרדיות: "חילול השם. מחייב מחאה"

מפקד יחידת המקומות הקדושים סותר את בן גביר: "לא מתירים תפילה בהר הבית"/בידינו

בעקבות כנס "שיבת ישראל להר הבית" שערך השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית - פורסם היום (רביעי) תיעוד בו צולם פקד יחידת המקומות הקדושים במשטרת ישראל, סנ"צ אייל אברהם, מצהיר בפני מתפלל יהודי: "אנחנו לא מתירים תפילה בהר הבית".

הכנס אותו הוביל בן גביר נערך היום, ובמהלכו הצהיר: "הייתי בהר הבית שבוע שעבר. התפללתי בהר הבית ואנחנו מתפללים בהר הבית. אני הדרג המדיני והדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית". הוא הוסיף: " יש עוד מה להתקדם, אבל אני זוכר שהיו ימים שצעקו עליי בצרחות 'אללה אכבר' וצעקתי להם חזרה 'שמע ישראל' ועצרו אותי. היום זה אחרת, הרבה מאוד נכנסים להר, מסתובבים בגאווה ומתפללים וכך צריך להיות".

דבריו של בן גביר עוררו סערה פוליטית וזכו לגינויים גם משותפיו לקואליציה, חברי הסיעות הדתיות. שר הפנים משה ארבל מש"ס מחה במליאת הכנסת על קיומו של הכנס: "האיסור לעלות להר הבית הוא על דעת כל גדולי ישראל, חילול השם הגדול שהוא עשה בתקופה כה נפוצה, מחייב מחאה על זה".

איתמר בן גביר, כנס "לציון שיבת ישראל להר הבית", 24 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
איתמר בן גביר, כנס "לציון שיבת ישראל להר הבית", 24 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל
מפקד יחידת המקומות הקדושים סותר את בן גביר: 
"לא מתירים תפילה בהר הבית". בידינו, אתר רשמי
מפקד יחידת המקומות הקדושים סותר את בן גביר: "לא מתירים תפילה בהר הבית"/אתר רשמי, בידינו

ח"כ משה גפני, מראשי יהדות התורה, תקף: "העליה להר הבית כרוכה באיסור חמור של חיוב כרת. אני דורש מראש הממשלה לא לאפשר את שינוי הסטטוס קוו בהר הבית, ואם כבר שינויים אז לסגור את הר הבית ליהודים".

בן גביר אמר הבוקר כי הדרג המדיני מאפשר תפילת יהודים בהר הבית, אך בפועל המציאות בשטח שונה לגמרי. בתיעוד מלפני שבוע נראה סנ"צ אייל אברהם, מפקד יחידת המקומות הקדושים במשטרת ישראל אומר לאחד העולים היהודים: "מקווה שאתה מצלם, אנחנו לא מתירים תפילה בהר הבית, הכל בסדר".

תום ניסני, מנכ"ל בידינו: "היום בן גביר הודיע בכנסת ש"הדרג המדיני מתיר תפילת יהודים בהר הבית". תראו, אם זה היה נכון, הייתי הראשון לברך לנשק ולחבק. הבעיה - מפקד יחידת המקומות הקדושים לפני כשבוע אמר בדיוק ההפך. והרי בן-גביר בעצמו כל הזמן חוזר ואומר "היועמ"שית לא מרשה לי להתערב בהחלטות המשטרה". בקיצור - ספין ותו לא. נמשיך להילחם על תפילת יהודים במעשים ולא בדיבורים''.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully