וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מוכן לתמרון קרקעי גדול בלבנון ומזהיר: כל דחייה תשחק לטובת חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 25.7.2024 / 12:32

כשברקע התקדמות במשא ומתן לשחרור חטופים צה"ל מאותת לדרג המדיני - אנחנו בשיא המוכנות למלחמה בצפון, זה הזמן. לדברי גורמים, דחייה לעוד שנה ושנתיים תוביל לשיקום והיערכות מחודשת של חיזבאללה וכל הישגיו של צה"ל ירדו לטמיון

תיעוד מתקיפות יעדי חיזבאללה בלבנון/דובר צה"ל

העסקה עם חמאס לשחרור חטופים תעמיד את ממשלת ישראל וצה"ל בפני דילמה מורכבת מאוד במערכה נגש חיזבאללה. במידה ומזכ"ל הארגון השיעי חסן נסראללה יחליט בתגובה להפסקת אש ארוכה, בין חמאס לישראל, לנצור את האש נגד צה"ל, תידרש הממשלה להחליט האם היא מנחה על נצירת האש תוך המתנה לבאות, ממשיכה באותו קו ומנחה את צה"ל להמשיך לתקוף יעדי חיזבאללה בדרום לבנון, חותר להסכם פירוז דרום לבנון שבשלב זה נראה קשה להשגה, או מתגברת את גבול הצפון בעוד אוגדות ויוצאת למלחמה הכוללת תמרון קרקעי בדרום לבנון.

ברקע ההתקדמות במשא ומתן לשחרור החטופים, מקיים שר הביטחון יואב גלנט התייעצויות והערכות מצב עם בכירי צה"ל כדי לדון בתרחישים השונים לפני ישיבת קבינט בנושא בה תעלה הסוגייה והרמטכ"ל, ראש אמ"ן, ראש חטיבת המחקר, מפקד חיל האוויר ומפקד פיקוד צפון יצטרכו להציג המלצות להמשך.

דיון אישור התוכניות המבצעיות בהששתפות, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליווה ועוד מספר גורמי ביטחון.20 ביולי 2024. אריאל חרמוני,, משרד הביטחון
התייעצויות והיערכויות עם בכירי צה"ל על סוגיית הכניסה הקרקעית הגדולה בצפון/משרד הביטחון, אריאל חרמוני,

בצה"ל מעריכים, כי הישג פיקוד הדרום ברצועת עזה מול חמאס יאפשרו לצה"ל, תחת הסכם, להעביר כוחות גדולים לגבול לבנון ולהיות ערוכים לשלל תרחישים. גורמים בכירים בצה"ל דוחים את הרעיון של הפסקת אש מול חיזבאללה ודחיית רעיון התמרון הקרקעי בעוד שנה או שנתיים מאחר ובזמן הזה יוכל חיזבאללה לשקם את התשתיות שלו בדרום לבנון וכל ההישגים של צה"ל בצפון ירדו לטמיון.

בצה"ל טוענים, כי דחיית הכרעה מול חיזבאללה היא "רעה לישראל" ולכן אם בממשלה רוצים מערכה זה הזמן המיטבי של התלכדות אינטרסים ומצב בשטח שמשחק לטובת צה"ל. ומדוע? כי הלגיטימיות הבינלאומית לפעולה רחבה להשבת תושבי הצפון לבתיהם תצטמצם, חיזבאללה ישקם את המערכים שלו בקרבת הגבול אחרי שהושמדו על ידי צה"ל ומנעו מכוח רדואן פשיטה קרקעית על העורף הישראלי, למשל: תצפיות, עמדות נ"ט, בורות שיגור, מחסני אמל"ח פירים ועוד. כמוכן, חיזבאללה חייב לשבץ ולהכשיר שני מפקדים בדרגי מפקדי אוגדות ופיקוד בכיר נוסף שחוסלו תוך כדי המערכה. בצה"ל מעריכים כי חיזבאללה יתקשה לנהל מערכה נגד ישראל ללא שני מפקדי אוגדות שחוסלו.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
לוחמי חיזבאללה משתתפים בתרגיל צבאי במהלך סיור תקשורתי המאורגן לרגל יום ההתנגדות והשחרור, לבנון 21 במאי 2023.. עזיז טאהר, רויטרס
חיזבאללה יתקשה לנהל מערכה נגד ישראל ללא שני מפקדי אוגדות שחוסלו/רויטרס, עזיז טאהר

בצה"ל מדגישים, כי הכוחות שהוכשרו למשימת התמרון הקרקעי בלבנון כולל הכוחות שצברו ניסיון רב מאוד ברצועת עזה, מביאים את צה"ל לרמת כשירות גבוהה מאוד. קצינים בכירים בצה"ל, הבהירו כי בהנחיית הרמטכ"ל לאורך כל המלחמה נשמרו המלאים, החלפים, החימושים והתחמושות לשלל תרחישים בלבנון, "לא התקרבנו לקו האדום בכלל".

עוד הבהירו בצה"ל, כי במשך תשעה חודשים העבירה זרוע יבשה אימונים לחטיבות וגדודי מילואים, שיפרה את הציוד הצבאי, הטמיעה טכנולוגיות והעלתה את רמת הכשירות כולל שדרוג הימ"חים בהם יש לכל לוחם רובה ואפוד עם השם שלו.

לפי מקורות צבאיים, רוב הגדודים במילואים שמיועדים ללחימה בלבנון התגייסו במסגרת העלאת הכוננות בגבול לבנון, התאמנו, עברו ללחימה בעזה, חזרו לתרגיל חטיבתי בצפון וכעת נמצאים בדריכות להקפצה. הם ברמה מוכנות גבוהה מאוד לנהל קרב". בנוסף לכך, הדגישו בצה"ל כי העובדה שעשרות אלפי תושבי הצפון מפונים מגדילה את הכדאיות לתמרון קרקעי ולא לדחייה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully