וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מגה אר"ן": תרחיש האימים של מתקפה על אילת

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 9:25

על רקע מתקפות הטילים והכטבמ"ים האחרונות, עלה החשש שצה"ל לא ערוך לאירוע רב נפגעים שכולל חדירת מחבלים וירי מסיבי על העיר, שקלטה עשרות אלפי מפונים. גורמים במילואים טוענים למחסור בכוח אדם, אך בצה"ל טוענים: אנחנו ערוכים | כל התרחישים

יירוט מעל שמי אילת/לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

ברקע תרחישי 7 באוקטובר, האפשרות לחדירת מחבלים מסיני ותקיפות כטב"מים וטילים על העיר אילת מעזה, איראן, תימן, סוריה, עיראק ואף מלבנון, נערכים בצה"ל לאפשרות של מגה אר"ן (אירוע רב נפגעים) שיכלול מאות נפגעים בעיר הדרומית.

גורמים במילואים המצויים במצב סדר הכוחות סביב העיר אילת, מתריעים, כי הקשב הרפואי הוא למלחמה בעזה מול חמאס, למערכה נגד חיזבאללה בצפון שיכולה להידרדר, ולכאורה העובדה שהעיר אילת, שלצד המטיילים הרבים שנופשים בה, קלטה עשרות אלפי מפונים - לא תעמוד באתגר הרפואי ברגע האמת: להגיש עזרה לכלל הנפגעים. לטענת גורמי המילואים, קיים בצה"ל מחסור בכוח אדם ובמשאבים כחלק מההיערכות לתרחיש הקיצון.

לפי צה"ל, לצורכי ההתמודדות עם מגה אר"ן בעיר אילת עומדים לרשות הכוחות הרפואיים צוותי רפואה בעוצבת אדום, בגדודים הפועלים בגזרה והמרחבים בין היתר מבסיס עובדה ובסיס שיזפון שאמורים לסייע. הצוותים באו לאחרונה לידי ביטוי בתאונת דרכים שכללה 15 פצועים. לצדם צפויים לפעול חיל האוויר באמצעות פינוי מוסק של יחידת 669, והסיוע האזרחי - דוגמת אמבולנסים של מד"א במרחב אילת.

יירוט טיל באילת. יניר יגנה, מערכת וואלה
צה"ל נערך ל-7 באוקטובר באילת/מערכת וואלה, יניר יגנה

בצה"ל מדגישים כי מפקד הרפואה של פיקוד הדרום אל"מ איתי פוגל, פיקד בחצי השנה האחרונה על שני תרגילים רב ארגוניים ומדרגיים שכלל את צוותי מד"א, משרד הבריאות, בית החולים יוספטל באילת וחיל האוויר. כולל תרחיש של אי ספיקה של בית החולים כתוצאה מתרחיש מגה אר"ן לפי איום שהגדיר אגף המבצעים במטכ"ל.

לפי צה"ל לפני כשבועיים וחצי התקיים תרגיל של עוצבת אדום כולל תרחישי חדירת מחבלים ואר"ן בעיר אילת והציון שקיבל קצין הרפואה האוגדתי היה 90, הגבוה יותר מכל האגפים.

גורמי צבא בפיקוד הדרום, ציינו כי ישנה פקודה מגדירה תגבור של כוח אדם אזרחי בתרחיש אר"ן באילת. למשל בליל הכטב"מים והטילים מאיראן ב-14 באפריל, נערכו פיקוד הדרום ועוצבת אדום למגה אר"ן באמצעות ניוד של סדר כוחות רפואי צבאי כולל תגבור במערך האזרחי בעיר אילת. כמו כן, בהתאם לכך, צוותי הרפואה הראשונים שהגיעו ב-7 באוקטובר לסייע לחטיבה הדרומית באוגדת עזה היו צוותים של עוצבת אדום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
תושבי קיבוץ ניר עוז ממתינים לשחרור חבריהם משבי חמאס, מלון ישרוטל ים סוף אילת 27 בנובמבר 2023. יניב כליף, מערכת וואלה
היערכות למאות אלפי מפונים חדשים כתוצאה ממלחמת מול חיזבאללה/מערכת וואלה, יניב כליף

עוד תרחיש שאליו נערכים בפיקוד הדרום הוא מלחמה עצימה מול חיזבאללה בגבול לבנון, וכתוצאה מכך לנדידה דרומה של מאות אלפי אזרחים. לכן, פיקוד הדרום נערך לתרחיש קיצון של תגבור סד"כ צבאי ואזרחי. בצה"ל הדגישו כי מעת לעת מתקיימות הערכות מצב ביטחוניות במטרה לבחון כמה אמבולנסים יש במרחב אילת בצה"ל ובגופים האזרחים בכפוף להתרעות, ולפי הצורך הציבו בשיא הלחימה שני אמבולנסים לתגבור בעיר אילת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully