וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת הפגישה עם נתניהו, טראמפ פרסם מכתב מאבו מאזן והדגיש: אפעל להשגת שלום

עודכן לאחרונה: 24.7.2024 / 9:51

המכתב הוא איתות לכך שהנשיא הפלסטיני רוצה לפתוח דף חדש עם המועמד הרפובליקני לנשיאות עימו לא דיבר מאז הכיר בירושלים כבירת ישראל. המהלך של טראמפ ממסגר את פגישתו עם נתניהו לא רק כהזדמנות צילום, אלא כפגישה מהותית יותר על קידום השלום על רקע המלחמה בעזה

בנימין נתניהו ממריא לארצות הברית לראשונה בכנף ציון/(צילום: רועי אברהם / לע״מ)

כמה שעות לאחר שהודיע ​​כי יפגוש את ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי הקרוב, נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ פרסם היום (רביעי) מכתב שקיבל בימים האחרונים מהנשיא הפלסטיני אבו מאזן והדגיש כי הוא הולך לפעול למען השלום במזרח התיכון.

למה זה חשוב:

  • מכתבו של אבו מאזן הוא איתות לכך שהנשיא הפלסטיני רוצה לפתוח דף חדש עם המועמד הרפובליקני לנשיאות, שבע שנים לאחר המשבר ביניהם כתוצאה מהחלטת טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את שגרירות ארה"ב לעיר בדצמבר 2017.
  • העובדה שטראמפ פרסם את המכתב בעיתוי הנוכחי מצביעה על כך שטראמפ לא זנח את שאיפתו להגיע להסכם שלום היסטורי בין ישראל לפלסטינים.
  • המהלך של טראמפ ממסגר את פגישתו עם נתניהו לא רק כהזדמנות צילום שראש ממשלת ישראל רצה להשיג, אלא כפגישה מהותית יותר על קידום השלום על רקע המלחמה בעזה.
המכתב שטראמפ פרסם שקיבל מאבו מאזן. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מחמוד, כל כך נחמד. תודה. הכל יהיה טוב, איחולים. דונלד טראמפ". המכתב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

במוקד החדשות:

  • אבו מאזן שלח את המכתב לטראמפ ב-14 ביולי אך הוא לא פורסם עד שטראמפ שיתף אותו בחשבון שלו ברשת החברתית Truth Social.
  • אבו מאזן כתב לטראמפ שהוא צפה בצילומים של ניסיון ההתנקשות נגדו והיה מודאג מאוד. "אסור שיהיה מקום למעשי אלימות בעולם של חוק וסדר", כתב אבו מאזן טראמפ.
  • טראמפ שלח לאבו מאזן את המכתב בחזרה עם הודעה בכתב ידו: "מחמוד, כל כך נחמד. תודה. הכל יהיה טוב, איחולים. דונלד טראמפ".
  • בטקסט של הפוסט כתב טראמפ: "מצפה לראות את ביבי נתניהו ביום שישי, ועוד יותר מכך מצפה להשיג שלום במזרח התיכון!"
הנשיא דונלד טראמפ וראש הרשות אבו מאזן בפגישתם בבית לחם 23 במאי 2017. AP
"הנשיא הפלסטיני דיבר בחריפות נגד טראמפ על רקע החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל". אבו מאזן וטראמפ/AP

תזכורת:

  • אבו מאזן וטראמפ לא דיברו ולא החליפו מכתבים מאז דצמבר 2017. הנשיא הפלסטיני דיבר בחריפות נגד טראמפ על רקע החלטתו להכיר בירושלים כבירת ישראל.
  • אבל באפריל 2021 אמר לי טראמפ שהמסקנה שלו מארבע שנים של עבודה על תהליך השלום הישראלי-פלסטיני היא שאבו מאזן רצה שלום, בעוד שנתניהו לא רצה.
  • "חשבתי שהוא נהדר", אמר לי טראמפ על אבו מאזן. "הוא היה כמעט כמו אבא. לא יכול היה להיות נחמד יותר. חשבתי שהוא רוצה לעשות עסקה יותר מנתניהו".
  • בינואר 2020 טראמפ הציג תוכנית שלום על בסיס פתרון שתי מדינות שכללה הקמת מדינה פלסטינית עם בירה במזרח ירושלים. אבו מאזן שעדיין כעס על טראמפ סירב לדון על כך.
  • אבל בשלוש השנים האחרונות אבו מאזן מתח ביקורת על ביידן על כך שלא עשה מספיק כדי לפתור את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ושבניגוד לטראמפ הוא מעולם לא הציג תוכנית שלום משלו לפתרון שתי המדינות.

בכיר לשעבר בממשל טראמפ אמר: "הרקורד של הנשיא טראמפ בתמיכה בישראל ובעם היהודי הוא ללא תחרות. הנשיא טראמפ הכיר בירושלים כבירת ישראל והעביר את שגרירות ארה"ב לירושלים. הוא הפסיק את המימון לאונר"א, סיים את הסכם הגרעין הנורא עם איראן. ניהל משא ומתן על הסכמי אברהם ההיסטוריים, הכיר ברמת הגולן כחלק מישראל, חתם על צו נשיאותי למאבק באנטישמיות בקמפוסים, ועוד הרבה יותר. לאחר שיחזור לבית הלבן, הנשיא טראמפ יעמוד לצד ישראל וישיג שלום ארוך טווח ובר-קיימא במזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully