וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתיווך סין: חמאס ופתח חתמו על הסכם הקורא ל"אחדות לאומית"

23.7.2024 / 8:30

14 פלגים פלסטיניים, בהם שני ארגוני הטרור היריבים, התכנסו בבייג'ינג וחתמו על הצהרת כוונות שנועדה לסיים את הפילוג ולחזק את הרשות הפלסטינית. זו לא הפעם הראשונה שחמאס ופתח חותמים על הסכמים לכינון ממשלות אחדות, שלא הניבו לשינוי בשטח

חמאס ופתח חתמו היום (שלישי) על הצהרת כוונות שנועדה לסיים את הפילוג הפנים-פלסטיני ולהקים ממשלת אחדות, בתום כינוס של ארגוני הטרור הפלסטיניים בסין. "הצהרת בייג'ינג", כפי שכונתה על ידי התקשורת הסינית הרשמית, נחתמה בטקס הנעילה של הכינוס, שבו השתתפו 14 ארגונים פלסטיניים. הכינוס נפתח בראשון והסתיים היום.

סין, המנסה להרחיב את השפעתה במזרח התיכון, אירחה סבב פיוס קודם בין חמאס לפתח באפריל, שהסתיים ללא תוצאות. עם זאת, למרות ההצהרה והטקס החגיגי, שבו השתתף גם שר החוץ הסיני וואנג יי, המסמך כולל קווים כלליים בלבד.

בנוסף לך, הסכמים דומים שנחתמו בשנים האחרונות לא הניבו תוצאות בשטח. הפיצול בין הארגונים היריבים החל כשחמאס תפס את השלטון ברצועת עזה בהפיכה אלימה ב-2007, כשבמקביל הלך ונחלש כוחה של הרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן בשטחי יהודה ושומרון.

"היום אנחנו חותמים על הסכם לאחדות לאומית ואנחנו אומרים שהדרך להשלמת המסע הזה היא אחדות לאומית. אנחנו מחויבים לאחדות לאומית וקוראים לה", אמר בכיר חמאס, מוסא אבו מרזוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully