וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מח"ש התקפלו: שוטר שתועד מושך בפאותיו של מפגין יועמד לדין

עודכן לאחרונה: 23.7.2024 / 16:18

שוטר מג"ב תועד אוחז בזקנו של מפגין בשומרון וגורר אותו תוך שימוש בכוח, תלונה הוגשה למח"ש - אך כשנתיים אחרי הודיעו כי התיק נסגר. "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין", מסרו. כעת, חזרו בהם בעקבות ערר והודיעו כי השוטר יועמד לדין בכפוף לשימוע

תקיפת אזרח על ידי שוטרים בצומת יצהר בשומרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחרי סגירת התיק נגד שוטר מג"ב שתועד מושך בפאותיו וזקנו של מפגין בהפגנה בשומרון, במח"ש חזרו בהם בעקבות ערר והודיעו היום (שני) כי השוטר יועמד לדין - בכפוף לשימוע.

מדובר בהפגנת מתנחלים שנערכה בחודש מרץ 2022 בצומת יצהר בשומרון במחאה על הידרדרות במצב הביטחוני. כוחות מג"ב שהוקפצו למקום בפינוי המוחים מהכביש. בשלב מסוים, אחד המפגינים שבא בדין ודברים עם השוטרים במקום, נהדף על ידם ונתפס על ידי אחד מהשוטרים כשהוא אוחז בזקנו וגורר אותו תוך שימוש בכוח.

האירוע עצמו תועד בצילום שהועבר לידי מח"ש, אך כשנתיים אחרי הודיעו כי התיק נסגר. "לא נמצאו ראיות מספיקות להעמדה לדין", נכתב בהודעת הסגירה. עוד הוחלט כי התיק יועבר למחלקת המשמעת של משטרת ישראל לבחינת התנהלותו של אותו שוטר.

תקיפת אזרח על ידי שוטרים בצומת יצהר בשומרון. ללא, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השוטר יועמד לדין. תקיפת אזרח על ידי שוטרים בצומת יצהר בשומרון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, ללא

בתחילת השנה ארגון "חוננו" הגישה ערר למח"ש נגד סגירת התיק, ובו נטען כי גרסתו של השוטר סתרה את התיעוד התקיפה לכאורה, וכן שהופרכה טענתו לפיה המפגין תקף אותו. בנוסף נטען ששוטרת שתיעדה את האירוע חדלה מכך כדי שאלימות השוטר לא תתועד.

השבוע, לאחר שהתיק נבחן מחדש, במחלקה לחקירות שוטרים הודיעו כי השוטר יועמד לדין, "לאחר בחינת הערר, הוחלט לקבלו ו להגיש כתב אישום נגד החשוד, בכפוף לשימוע", נמסר.

עו"ד אלעדי ויזל מארגון חוננו המייצג את המתיישב בירך את החלטת מח"ש לפתוח את התיק. "אנו מקווים כי החלטה זו הינה צעד ראשון לביעור נגע האלימות בקרב השוטרים המופעלת חדשות לבקרים כלפי אזרחים ומוחים שומרי חוק ללא כל הצדקה", מסר. "נמשיך לעמוד על כך שזכויות המחאה של המתיישבים ישמרו, שוטר שנוהג באלימות קשה ללא סיבה - יטופל".

ממשטרת ישראל נמסר: "לאור ההחלטה על הגשת כתב האישום, עניינו של השוטר יישקל כמקובל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully