וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעות נגד אונר"א: "ארגון טרור"

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 19:12

ההצעה העיקרית שהתקבלה היא הכרזתו כארגון טרור והפסקת כל היחסים של ישראל עמו. ח"כ מילנובסקי, יוזמת ההצעה, הסבירה כי "גם ככה אנו ברשימה השחורה של האו"ם, כל מוסריות היתר הסתיימה ב-7 באוקטובר". ח"כ בועז ביסמוט: "מי שסייע לחמאס - ייענש"

פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה. 20 ביולי 2024/דובר צה"ל

מליאת הכנסת אישרה היום (שני) שורה של הצעות חוק נגד ארגון אונר"א שעובדיו היו מעורבים במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר. מדובר בהצעות של חברי הכנסת בועז ביסמוט, יוליה מילונובסקי, רון כץ ודן אילוז, ובהן ההצעה להכריז עליו כארגון טרור ולהפסיק את כל היחסים של ישראל עמו.

ההצעה של ח"כ מילנובסקי קובעת כי יש להכריז על סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) כארגון טרור וכן לקבוע כי מדינת ישראל תפסיק את יחסיה עם אונר"א בין במישרין ובין בעקיפין.

מלינובסקי, יוזמת ההצעה, הסבירה כי "צריך פה לעשות ניתוח ולסיים את האירוע. גם ככה אנו ברשימה השחורה של האו"ם. כל מוסריות היתר הסתיימה ב-7 באוקטובר. אונר"א זה ארגון טרור ולא רק בירושלים. זה גיס חמישי בתוך מדינת ישראל. ולא רק הטבות ארנונה - הכול צריך לשלול מהם. העבודה שעד עתה, במשך שבעה חודשים זה לא קרה - זה ביזיון. מה שקורה היום זו תעודת כבוד לכנסת ולחברי הכנסת. זה שהצלחנו בשילוב ידיים, קואליציה ואופוזיציה - זו אמירה מאוד חשובה לממשלה. עשינו עבודה נפלאה ביחד עם כל השותפים להצעות החוק האלו".

כוחות הלחימה איתו פיר בחדר ילדים ומטענים בשקית של אונר"א,  6.6.2024. דובר צה"ל
נשק ומטענים בשקיות של אונר"א/דובר צה"ל
פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה. 20 ביולי 2024. דובר צה"ל
פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה./דובר צה"ל

יוזם נוסף של הצעה דומה, ח"כ בועז ביסמוט מהליכוד, הוסיף כי הצעת החוק "מעבירה מסר חד וברור לאויבנו: לא נאפשר לארגונים בינלאומיים להמשיך בתעשיית הטרור וההסתה. מי שסייע לחמאס, ייענש. אין מקום לאויבים בלב ליבה של בירת העם היהודי ירושלים".

ארגון אונר"א, שהוקם כדי לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית, נחשף פעם אחר פעם ככזה שמאפשר פעילות טרור, או אף תומך בה באופן פעיל. בחודש ינואר, ארגון "UN Watch", ששם לעצמו למטרה לפקח על פעילות האו"ם, פרסם תחקיר, לפיו 20 מורים של אונר"א חגגו את טבח 7 באוקטובר בקבוצת טלגרם שבה הם חברים. תחקיר הארגון מצא כי המורים קראו למחבלי חמאס שביצעו את מעשי האונס והרצח "גיבורים" ושיבחו אותם על "החינוך הטוב שקיבלו".

בועז ביסמוט,הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, כיכר הבימה,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"מי שסייע לחמאס, ייענש". ח"כ בועז ביסמוט/ראובן קסטרו
פיליפ לזאריני, נציב אונ"רא, 8 ביולי 2024. רויטרס
פיליפ לזאריני, נציב אונר"א/רויטרס

המורים שיתפו גם תמונות של נרצחים ושל בני ערובה, שלוו בקריאות לרצח, אונס ועינויים. על פי התחקיר, קבוצת הטלגרם שבה פורסמו דברי השבח האלו, היא קבוצה מקצועית שנפתחה במטרה להעביר לוחות זמנים, חומרי לימוד ומידע חשוב בין מורי ארגון הסיוע של האו"ם. אחד המורים בקבוצה, וואסים אולא, שיתף סרטון אלים ממתקפת חמאס, רגע אחרי שעדכן את חברי הקבוצה כי "המשכורות ישולמו ביום ראשון".

כחודש לאחר מכן, הניו יורק טיימס פרסם מידע שהעבירו גורמים ישראלים רשמיים לארצות הברית לגבי ההאשמות נגד עובדי סוכנות אונר"א שהשתתפו בטבח 7 באוקטובר. על פי פרטי הדוח, אחד מהעובדים מואשם בחטיפתה של אישה. עובד שני מואשם בכך שחילק תחמושת, ועובד שלישי תואר כמי שלקח בפועל חלק בטבח בקיבוץ שבו נרצחו 97 בני אדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully