וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מבצע תחקירים למרות שטען כי בדיקת מבקר המדינה תסיט אותו מלחימה

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 14:28

צה"ל ממשיך לבצע את התחקירים הפנימיים שהיו אמורים להתפרסם בחודש יוני, אך הביקורת שהוטחה לאחר תחקיר הקרבות בבארי עיכב את מועד הפרסום, כך לפי מקורות המעורים בנושא. זאת, חרף תשובת הצבא לעתירה בבג"ץ כי בדיקת מבקר המדינה תוביל לעיסוק בתחקירים ולא בלחימה

בג"ץ דן בעתירות נגד בדיקת מבקר המדינה: "אין עוררין על הצורך בחקירה"/לע"מ

צה"ל ממשיך לבצע תחקירים פנימיים של אירועי 7 באוקטובר למרות שטענו בשבוע שעבר באמצעות היועצת המשפטית לממשלה כי לא ניתן כעת לבצע את בדיקת מבקר המדינה. זאת, מפני שהבדיקה "תסיט את הקשב" של הצבא מעיסוק בלחימה.

צה"ל היה צריך להגיש את התחקירים הפנימיים בחודש יוני, אך מועד ההגשה מתעכב והשבוע צפוי להיערך יום תחקירים נוסף. לפי מקורות, ייתכן והסיבה לכך היא הביקורת שהוטחה על צה"ל בעקבות התחקיר על הקרבות בקיבוץ בארי.

עם זאת, בצה"ל הבהירו בתגובתם לבג"ץ כי יש הבדל בין התחקירים הפנימיים לבין בדיקה חיצונית. בנוסף, הבהירו כי מועד הגשת התחקירים נקבע מראש לחודש יוני, אך לפי מקורות המעורים בנושא ששוחחו עם וואלה - אלה לא הדברים שנשמעים.

מלבד זאת, כעת לא ברור מי יחתום על התחקיר שמבוצע באמ"ן לאחר שצה"ל השיב היום (שני) לעתירה שהוגשה נגד מינויו של תת-אלוף שלומי בינדר לראש אמ"ן, וכתב כי תת-אלוף בינדר יועלה לדרגת אלוף ויכנס לתפקיד בראשון לאוגוסט.

דיון בעתירה למניעת ביקורת של מבקר המדינה לגבי מלחמת "חרבות ברזל" ,בית המשפט העליון, 17 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
דיון בעתירה למניעת ביקורת של מבקר המדינה לגבי מלחמת "חרבות ברזל" ,בית המשפט העליון, 17 ביולי 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

"למען הסדר הטוב יובהר שאין חולק כי נדרש להמשיך לתחקר, לבדוק ולהסיק מסקנות בעניין תפקוד צה"ל ומפקדיו (ובתוך כך בעלי התפקידים הרלוונטיים באגף המודיעין ובאגף המבצעים) טרם פרוץ מלחמת חרבות ברזל ובמהלכה", השיב צה"ל שמיוצג על ידי הפרקליטות.

עוד הובהר בתגובה לעתירה כי "כך החל להיעשות ועוד ייעשה. מכל מקום, אין בכך כדי להוביל למסקנה כי יש לעצור את הליכי המינוי והאיוש בצה"ל עד למועד לא ידוע, באופן שעשוי לפגוע בסבירות רבה ביותר בתפקודו של צה"ל בעת הזו, בתקופת מלחמה", הוסיפו.

"יחד עם זאת, התחקירים הפנימיים גוזלים זמן רב וקשב והם מלווים בעורך דין שהסנגוריה הצבאית שידכה לקצינים בכירים שצריכים להשיב על שאלות קשות בתחקירים אלו. לפיכך, נראה שבצה"ל סותרים את עצמם. בעוד שבבג"ץ הודיעה היועמ"שית שלא ניתן להתחיל את בדיקת מבקר המדינה בשל הסטת הקשב של הצבא כעת צה"ל בעצמו ממשיך בתחקירים הפנימיים של מפקדיו הבכירים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully