וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תא"ל שלומי בינדר ייכנס לתפקיד ראש אמ"ן בשבוע הבא

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 9:14

ראש אגף המודיעין המיועד צפוי להיכנס לתפקידו ב-1 באוגוסט - כך עלה מתשובת צה"ל לעתירה שהגישו נגדו משפחות שכולות וארגון לביא בבג"ץ. בין היתר נכתב בתשובה כי "רה"מ עודכן בעניין המינוי, שקיבל את אישור שר הביטחון". משפחות שכולות זעמו: "לא למדו דבר מ-7 באוקטובר"

הרמטכ"ל: "למה שלא יהיו כאן קצינים חרדים? נדע לקבל אותם"/דובר צה"ל

ראש אגף המודיעין המיועד, תת אלוף שלומי בינדר, צפוי להיכנס לתפקידו ביום חמישי הבא (ראשון באוגוסט) כך עלה מתשובת צה"ל לעתירה שהגישו נגדו משפחות שכולות וארגון לביא בבג"ץ. את התשובה הגיש הרמטכ"ל הרצי הלוי באמצעות היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה ופרקליטות המדינה.

בתשובת המדינה נכתב בין היתר כי "הרמטכ"ל מצא כי תא"ל בינדר הוא האיש המתאים ביותר למילוי תפקיד ראש אמ"ן. עניין זה הוצג בפני שר הביטחון, אשר הסכים עם עמדת הרמטכ"ל. ראש הממשלה עודכן בעניין והמינוי אושר על ידי שר הביטחון. מדובר בהחלטה מקצועית, שהתקבלה לאחר הליך סדור ותקין, המבוסס על מלוא התשתית העובדתית הדרושה ולאחר שנשקלו מכלול השיקולים הרלוונטיים לצורך המינוי לרבות פעילותו במלחמת חרבות ברזל. ולכן דין העתירה להידחות".

שלומי בינדר. דובר צה"ל
שלומי בינדר/דובר צה"ל

עו"ד יצחק בם המייצג את משפחות הנופלים מ-7.10 ואת ארגון לביא מסר: "מהתשובה ניכר שהרמטכ"ל עצמו לא יודע איפה היה צה"ל ב-7 באוקטובר. לכן אין פלא שהרבה מילים כלליות מנסות לחפות על הנצחת הכישלון בפיקוד".

יהושע שני, אביו של סרן אורי שני שנפל בשבת השחורה: "תגובת הרמטכ"ל לבג"ץ מלמדת שהרמטכ"ל וצמרת מערכת הבטחון לא למדו דבר מאירועי 7 באוקטובר. העובדה כי תגובת הרמטכ"ל אינה מתייחסת לטבח ולאירועים סביבם נסובה העתירה מעידה על ניתוק מוחלט ועל הצורך הדחוף ברענון השורות בקצינים אשר אינם נגועים בקונספציה. אנו דורשים מבית המשפט שלא לאפשר את מינוי של תת אלוף בינדר, עד לברור חלקו ותפקודו בארועי 7 באוקטובר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully