וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנחה את המטופלת לא לגלות: רופא שרשיונו הושעה נתפס בביצוע הליך מסוכן

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 9:37

כבר לפני שנתיים נפתחה נגד ד"ר אחמד בדראן חקירה, בעקבות אשפוזן של כמה נשים שבהן טיפל ברשלנות. לאחר שאישה שבה טיפל אושפזה במצב קשה, הוא נתפס שוב כשהוא מזריק חומר לשדיה של מטופלת, למרות התליית רשיונו. המשטרה שפשטה על מרפאתו סגרה אותה

משרד הבריאות פרסם אתמול (ראשון) צו סגירה למרפאתו של אחמד בדראן בנוף הגליל, לאחר שקיבל דוח חריג מבית החולים כרמל בחיפה, על מטופלת שהגיעה עם סיבוכים בעקבות הליך שעברה. על פי מכתב מרופאת המחוז ד"ר מאיה בוטארה, בדראן הזריק לשדיה של המטופלת חומצה היאלרונית, זאת למרות שרשיונו הותלה על ידי ועדת המשמעת של משרד הבריאות, ונאסר עליו לחלוטין לעסוק במתן כל טיפול או ייעוץ רפואי.

למרות שבדראן חדל להיות רופא מורשה, כדברי המכתב, הוא המשיך להציג את עצמו כרופא, כפי שמעידות התעודות במרפאתו, והשלט בכניסה למרפאה. במכתב נחשף שבמהלך הביקורת נמצאה מטופלת על מיטת הטיפולים ולידה מזרקים ואמפולה פתוחה של חומר, המעידה על מתן טיפול רפואי. תוך כדי הביקורת הנחה בדראן את המטופלת בערבית לא לגלות שהיא קיבלה הזרקות לגופה.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
ליד המטופלת היו מזרקים ואמפולה פתוחה/ראובן קסטרו

כבר לפני שנתיים נחשף ב"ישראל היום" שבדראן פעל באופן רשלני כרופא, לאחר שכמה נשים שבהן טיפל הגיעו לאשפוז בעקבות הליכים שביצע בהן. על פי החשיפה, הוא התחזה למנתח פלסטי למרות שעבר הכשרה כרופא כללי בלבד, וערך שאיבות שומן והליכים נוספים שהוא אינו מורשה לבצע. בעקבות הדברים הוא אף נעצר בעבר.

במכתבה אומרת רופאת המחוז: "מצאתי כי הפעולות המבוצעות במרפאה בסניף נוף הגליל אסורות ומסוכנות, וההתנהלות היא בדרך שאינה לטובתם, בריאותם או רווחתם של המטופלים בה". מסיבה זו הורתה בוטארה על סגירה לאלתר של המרפאה לחלוטין, והורתה למשטרה לאכוף את הצו.

מיו"ר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית, פרופ' יוסי חייק, נמסר: "מקרה זה הוא רק קצה הקרחון לפעולות כירורגיות וזעירות המבוצעות בישראל, על ידי אנשים שאינם בעלי מומחיות ואינם בעלי הרשאה לעסוק ולבצע טיפולים רפואיים - שנמכרים כאסתטיים. בניתוחים ופעולות אלה, אשר נחשבות כפעולות רפואיות ואסתטיות, יש לבצע רק על ידי רופא מומחה בכירורגיה פלסטית ואסתטית, וכן רק במוסדות המוכרים לטיפולים מסוג זה. על הציבור לבדוק ולוודא את רישיונות המרפאה ואת רשיונות הרופא המומחה המטפל."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully