וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפי מטופלים בחודש: קו סיוע נפשי נפתח בעקבות המלחמה

עודכן לאחרונה: 22.7.2024 / 16:30

הקו, של מרכז אלה, יספק מענה ראשוני תוך מעקב ווידוא כי הפונה מקבל את המענה הנפשי לו הוא זקוק. "מאז פרוץ המלחמה חלה עלייה משמעותית בפניות למרכז אלה בבקשה לטיפול נפשי. העמותה מגויסת לסיוע במצב החירום ולמתן מענה לאוכלוסיות שאינן מקבלות מענה ממוסד"

מרכז אלה. קרדיט צילום מרכז אלה, אתר רשמי
מרכז אלה/אתר רשמי, קרדיט צילום מרכז אלה

לאור הצורך הגובר והולך בטיפול נפשי וריבוי הפניות למרכז אלה בעקבות אירועי המלחמה, השיקה העמותה בימים אלה מרכז הפניות טלפוני ארצי חדש, 45 שנים לאחר היווסדה. כאמור, בחצי שנה הראשונה למלחמת חרבות ברזל העמותה העניקה כמעט 125,000 שעות טיפול נפשי למעל 5700 מטופלים בחודש.

מדובר במספרים בלתי נתפסים לעמותה שבשגרה פעלה לסיוע נפשי במקרים של שכול אזרחי, ניצולי שואה, אזרחים ותיקים ולכל מי שמתמודד עם משבר ופוסט טראומה וזקוק לסיוע. המרכז החדש, הממוקם בבאר שבע, הוקם במטרה לספק מענה ראשוני לפניות של מבקשי טיפול, לייעל את טיפול הפניות, להתייחס באופן רגיש ומקצועי לכל פונה ולהתאים את המטפל או המטפלת המתאימים ביותר לצרכי המטופל/ת ולאזור המגורים, באמצעות כ-500 מטפלות ומטפלים מקצועיים.

עמותת מרכז אלה מעניקה טיפול נפשי בכל רחבי הארץ, מפעילה חמישה מכוני טיפול אזוריים רב תחומיים ומציעה טיפול נפשי פרטני, זוגי, משפחתי או קבוצתי. הטיפול הוא קצר מועד או ארוך טווח, אישי, עם בן או בת הזוג, עם בני משפחה נוספים או בקבוצה.

חדרי הטיפולים במרכז אלה. קרדיט צילום מרכז אלה, אתר רשמי
חדרי הטיפולים במרכז אלה/אתר רשמי, קרדיט צילום מרכז אלה
בני לייזר מנכ"ל מרכז אלה. קרדיט צילום מרכז אלה, אתר רשמי
בני לייזר מנכ"ל מרכז אלה/אתר רשמי, קרדיט צילום מרכז אלה

כמו כן מעבירה העמותה סדנאות חוסן והתערבויות חירום בארגונים. החל מה-7 באוקטובר, העמותה מעניקה סיוע למגוון אוכלוסיות כגון מתנדבי ועובדי מכון שורה, מתנדבי זק"א, משפחות שכולות, מלווה משפחות של חטופים, מסייעת למשפחות, בני ובנות זוג של נרצחי הנובה ולמעשה מספקת מענה לכל מי שזקוק לכך בעקבות אירועי ה- 7 באוקטובר והמלחמה.

כך, הוקם הצורך בהקמת המרכז החדש שיספק מענה ראשוני תוך מעקב ווידוא כי הפונה מקבל את המענה הנפשי לו הוא זקוק. בני לייזר, מנכ"ל עמותת מרכז אלה, בירך: "מאז פרוץ המלחמה חלה עלייה משמעותית בפניות למרכז אלה בבקשה לטיפול נפשי. העמותה מגויסת לסיוע במצב החירום ולמתן מענה לאוכלוסיות שאינן מקבלות מענה ממוסד. אנו יודעים כי עצם הפנייה לקבלת טיפול דורשת פעמים רבות משאבים נפשיים, ולכן חשוב לנו להקל על הפונים ולייעל את הטיפול בפנייתם ככל האפשר".

מרכז ההפניות של מרכז אלה: 1-800-800-440. ניתן לפנות גם בווטסאפ למספר 050-6644000.

  • עוד באותו נושא:
  • בריאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully