וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו אישר את העמדה הישראלית המעודכנת בנוגע לעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 22:15

בתום ישיבה בת כמה שעות הודיע נתניהו כי משלחת ישראלית תצא להמשך המו"מ ביום חמישי. בכיר ישראלי אמר כי העמדה שנתניהו אישר "קשוחה" ומבוססת על התנאים החדשים שהציג בשבוע שעבר. נתניהו ירצה לנצל את פגישתו עם ביידן כדי לקבל תמיכה אמריקנית לעמדתו

ראש הממשלה נתניהו ברפיח: "רק הלחץ הצבאי עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים"/עומר מירון /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

בסיום ישיבה בת כמה שעות שקיים היום עם צוות המו"מ הישראלי אישר ראש המשלה נתניהו את העמדה הישראלית המעודכנת לשיחות על עסקת החטופים, שכוללת את הדרישות החדשות שהציג בפומבי בשבוע שעבר, כך אמר בכיר ישראלי.

רה"מ בנימין נתניהו, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
רה"מ בנימין נתניהו, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

למה זה חשוב:

נתניהו אמר בהודעה שפרסם לאחר הישיבה כי הוחלט שמשלחת ישראלית תצא ביום חמישי להמשך השיחות. בכיר ישראלי אמר כי עדיין לא נקבע היכן יתקיימו השיחות. כמו כן, עדיין לא ברור מתי תעביר ישראל את העמדה המעודכנת למתווכות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

תזכורת:

  • בשבוע שעבר הציג נתניהו תנאים נוספים לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש, ביניהם כאלה שכלל לא נמצאים בנוסח ההצעה הישראלית המקורית.
  • נתניהו דורש כי כל עסקה תאפשר לישראל לחזור ולהילחם "עד להשגת כל מטרות המלחמה" - תנאי לו חמאס כבר הסכים.
  • הוא דורש שלא תתאפשר "חזרת אלפי מחבלים חמושים לצפון הרצועה" וכי יהיה פיקוח שימנע העברת נשק מדרום הרצועה לצפונה. מדובר בתנאי חדש שלא כתוב בנוסח ההסכם המקורי ושבכירים בצוות המו"מ סבורים שעלול להכשיל את העסקה.
  • נתניהו גם רוצה שישראל "תמקסם" את מספר החטופים החיים שיוחזרו משבי החמאס בשלב הראשון וההומניטרי של העסקה.
  • דרישה נוספת של נתניהו היא שבכל הסכם תשמור ישראל על השליטה בציר פילדלפי בגבול בין מצרים לעזה ועל השליטה במעבר רפיח כדי למנוע הברחות נשק לחמאס ממצרים.

מאחורי הקלעים:

  • במהלך הדיון שקיים נתניהו היום חזרו בכירי מערכת הביטחון והבהירו לראש הממשלה כי הם סבורים שישראל צריכה להתקדם לעסקה בהקדם.
  • בכיר ישראלי אמר כי העמדה המעודכנת שנתניהו אישר הייתה קשוחה וכללה את כל ארבעת התנאים שהציג בפומבי, אך תוך הקפדה לא לסתור את ההצעה הישראלית מ-27 במאי.
  • לדברי הבכיר הישראלי, נתניהו לא הגמיש את תנאיו אבל הפגין גישה מציאותית יותר לגבי נכונותו של חמאס לקבל את התנאים האלה - חרף החולשה בה נמצא הארגון.

מה הלאה:

  • הבכיר הישראלי ציין כי המשלחת תצא רק ביום חמישי, כיוון שנתניהו רוצה לנצל את פגישתו עם הנשיא ביידן בבית הלבן השבוע כדי לתאם עמדות ולוודא שיש גיבוי אמריקני לדרישותיו החדשות. בלי תמיכה אמריקנית כזו, לא יוכל נתניהו לדרוש שהמתווכות שילחצו על חמאס לקבלן.

מה הם אומרים:

  • שר הביטחון יואב גלנט שהשתתף גם הוא בישיבה אמר כי הוא מברך על החלטת נתניהו לשגר את המשלחת לחידוש השיחות, ואיחל לו בהצלחה בנסיעתו לארה"ב.
  • "לאור ההישגים המבצעיים במלחמה, נוצרו התנאים ויש חלון הזדמנויות מוגבל למתווה לשחרור חטופים. גם אם ישנם חילוקי דעות, מערכת הביטחון כולה מגבה אותך במשימה להביא הסכם", אמר גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully