וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ביטל פגישה עם ראש מועצת יש"ע על הטלת הסנקציות נגד סמוטריץ' ובן גביר - ועורר זעם

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 18:46

"ראשי מועצת יש"ע יפגשו הערב בירושלים וישקלו את צעדיהם", מסרו במועצת יש"ע לאחר ההודעה על ביטול הפגישה. על האפשרות להטלת סנקציות, כפי שנחשפה בוואלה, מסרו: "לא נאפשר לסנקציות לעבור לסדר היום". מוקדם יותר, אמר סמוטריץ': "פגיעה אנושה בריבונות הישראלית"

בפעם השניה מאז תחילת המלחמה-השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר בהר הבית 18 ביולי 2024/לפי סעיף 27א לשמירת זכויו יוצרים

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביטל במפתיע הערב (ראשון) את פגישתו עם ראש מועצת יש"ע, ישראל גנץ. הפגישה בין השניים נקבעה ברקע הפרסום בוואלה אודות הבית הלבן ששוקל להטיל סנקציות על השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, ושר האוצר, בצלאל סמוטריץ'.

במועצת יש"ע זעמו על החלטת נתניהו לבטל את הפגישה ומסרו: "ראש הממשלה ביטל במפתיע את פגישתו עם ראשי מועצת יש"ע. ראשי מועצת יש"ע יפגשו הערב בירושלים וישקלו את צעדיהם. מועצת יש"ע לא תאפשר לסנקציות לעבור לסדר היום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ,הרמטכל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה ברגעי התקיפה בתימן 20 ביולי2024. דובר צה"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו ,הרמטכל הרצי הלוי ושר הביטחון יואב גלנט בבור בקריה ברגעי התקיפה בתימן 20 ביולי2024/דובר צה"ל

ביום שבת האחרון, פרסם שליח וואלה לוושינגטון, ברק רביד, כי המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן קיימה ביום רביעי ישיבה בדרג גבוה כדי לדון בהחרפת הצעדים נגד ההתנחלויות, לרבות הטלת סנקציות על שני השרים סמוטריץ' ובן-גביר שממשל ביידן רואה כאחראים לערעור המצב הביטחוני בגדה המערבית - כך לפי שלושה בכירים אמריקנים.

לפי הפרסום, הישיבה התכנסה בבית הלבן לאחר גל נוסף של אלימות מצד מתנחלים קיצוניים נגד פלסטינים והחלטת ממשלת ישראל לקדם תכנון ובניה של עוד 5,000 יחידות דיור בהתנחלויות ולהכשיר חמישה מאחזים. שלושה בכירים אמריקנים אמרו כי אחד הנושאים שנדונו הוא הגברת הסנקציות של ארצות הברית על מתנחלים ישראלים והרחבתן גם לארגונים לא ממשלתיים וגופים שעוסקים בבניית התנחלויות ומאחזים.

נושא נוסף שנדון כאמור, היה סנקציות אפשריות נגד שרי הימין הקיצוני בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר, שממשל ביידן רואה בהם כמי שמובילים את מדיניות ממשלת ישראל בגדה המערבית, כך אמרו הבכירים האמריקנים.

חבילת סלולר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
איתמר בן גביר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ'. צילום: יונתן זינדל, אוליביר פיטוסי, אבשלום ששוני/פלאש 90, עיבוד תמונה
איתמר בן גביר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, בצלאל סמוטריץ'/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל, אוליביר פיטוסי, אבשלום ששוני/פלאש 90

גם בן גביר וסמוטריץ' עצמם לא חסכו ביקורת בעקבות הפרסום. שר האוצר סמוטריץ' אמר מוקדם יותר היום כי "ברמה האישית אינני שונה מרעות בן חיים או מכל מתיישב אחר שעליו הוטלו סנקציות אמריקניות דרקוניות ולא דמוקרטיות. מדובר בהחלטה אומללה שנובעת מצרכים פוליטיים פנימיים של מי שמתיימרים להנהיג את הדמוקרטיה הגדולה בעולם, ופועלים בכלים אנטי דמוקרטיים מובהקים מול שותפה אמיצה שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

סמוטריץ' הוסיף כי "ברמה הלאומית, הטלת סנקציות על נבחר ציבור ושר בכיר בממשלה בשל פעילותו הממלכתית והדמוקרטית, בסמכות וברשות ובשליחות בוחריו, מהווה פגיעה אנושה בריבונות הישראלית וביחסים בין המדינות ויהיו לכך השלכות קשות בתחומים רבים".

בן גביר מסר: "הדיווח לפיו ממשל ביידן שוקל להטיל סנקציות עליי ועל שר האוצר הוא חמור. עצם הצעד של הטלת סנקציות נגד אזרחים ישראלים מצד הממשל האמריקני, שכבר החל, מהווה פגיעה חמורה בריבונות הישראלית".

בהמשך ההודעה, האשים את ארצות הברית בסיוע לטרור ואמר כי "לא פלא שמי שמפגין פשרנות כלפי זרוע הטרור העולמית מטהרן, מממן משטרי טרור כמו הרשות הפלסטינית שמתגמלת במשכורות קבועות מי שרוצח יהודים, ומונע מישראל נשק חיוני להתמודדותה מול הטרור, מבקש להטיל עיצומים על מנהיגים ישראלים ש"חטאו" בדרישה למלחמה נחרצת יותר נגד הטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully