וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט נזף: למרות הצווים, המשטרה האזינה לשיחות בין מנדלבליט לנוה מעבר למותר

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 18:39

בהחלטה שניתנה היום ובמסגרתה ביקשה המשטרה להקשיב למספר שיחות שנערכו בין ראש לשכת עו"ד לשעבר אפי נוה ובין היועמ"ש לשעבר אביחי מנדלבליט קבע השופט מנחם מזרחי כי דרך פעולתה של המשטרה מעורר אי נחת

בווידאו: אפי נוה ובת זוגו בר כץ מרמים את ביקורת הגבולות בנתב"ג/צילום: באדיבות "הארץ"

שופט בית המשפט השלום בראשון לציון נוזף במשטרת ישראל בכלל וביחידת להב 433 ויאח"ה בפרט. בהחלטה שנתן היום בבקשה שהגישה המשטרה להקשיב ל-106 קבצי שמע מתוכם 63 שיחות שנערכעו בין מי שהיה ראש לשכת עו"ד בעבר, אפי נוה ובין היועץ המשפטי לממשלה לשעבר אביחי מנדלבליט.

הבקשה הוגשה כחלק מהחקירה שמתנהלת כעת בגין החשדות לפיהם נוה דאג למנות את השופט איתן אורנשטיין לנשיא ביהמ"ש המחוזי בת"א כחלק מעסקה שהיה בין תן וקח לכאורה בין השניים. יובהר, כי השופט מזרחי הדגיש בהחלטתו שאין קשר בין השיחות האלה לבין החשדות שבהם חשודים נוה ואורנשטיין.

בסופו של דבר השופט מזרחי התיר למשטרה להאזין לשיחות בין השניים אך לא לפני שהוא מתח עליה ביקורת. השופט מזרחי ידוע כשופט שאינו מיישר קו עם רשויות האכיפה כמו המשטרה והפרקליטות והוא אף שונמך בגין כך לעסוק בתיקים זוטרים. היום הוא נזף במשטרה על כך שלמרות הצווים שניתנו בתיק החקירה המשטרה מאזינה לכל השיחות בטלפונים של נוה ורק אח"כ טורחת לבקש אישור להאזין להם.

אפי נווה. אתר רשמי, פלאש 90
אפי נווה/פלאש 90, אתר רשמי
אביחי מנדלבליט,ועידת השלטון המקומי 2024. ראובן קסטרו
אביחי מנדלבליט/ראובן קסטרו

על כך כתב מזרחי: "במעמד הדיון, התברר שלמרות הצווים המסויגים, דרך פעולתה הטכנית של המבקשת, היא להקשיב לכל השיחות והקבצים שנתפסו, ואז בכוונתה להפעיל את שיקול דעתה בהתאם לסייגים שנקבעו בצווים המקוריים. וכך הסביר נציג המבקשת בדיון".

הוא הוסיף: "יש לומר, כי דרך פעולה זו של המבקשת מעוררת אי נחת, משום שאין המדובר במצב דברים הדומה להקשבה לשיחות שנקלטו בהאזנת סתר כדין, שבמסגרתה המאזין כלל אינו שומע שיחות שעל פני הדברים אינן כלולות בצו המתיר, אלא שבמקרנו נמסר, כי תערך האזנה מלאה והפעלת שיקול הדעת הבוררת תעשה בדיעבד לאחר החשיפה של האוזן המשטרתית השומעת אל כלל התכנים, ולכן לטעמי על המבקשת לנקוט בזהירות יתירה במהלכה זה בכל הקשור לקבצים שעל גבי ההתקן הנייד, וזאת לאחר היוועצות מחודשת במערכת קבלת האישורים שהובילו לקבלת הצווים מלכתחילה."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully