וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

97% מעובדי מערכת הבריאות נדקרים ממחטים מזוהמות ונחשפים למחלות מסוכנות

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 16:52

בדיון שנערך בועדת הבריאות, נחשף כי כ-60% מהעובדים שנדקרים כלל לא מדווחים על המקרה, וכך נמנע מהם טיפול רפואי וכן איסוף נתונים שקריטי לטיפול בתופעה. יו"ר הועדה יוני משריקי ביקש ממשרד הבריאות למנות אחראי לריכוז ותיאום הנושא

בווידאו: קופות החולים החלו לחסן בני 60 ומעלה בחיסון רביעי/צילום: קופ"ח מאוחדת ולאומית

ועדת הבריאות דנה היום (ראשון) במניעת חשיפה לזיהומים והידבקויות של צוותים רפואיים. בדיון נחשף כי 97% מכלל עובדי מערכת הבריאות נדקרים ממחט מזוהמת, וכ-60% מהם לא מדווחים על האירוע.

יו"ר הוועדה, ח"כ יוני משריקי מש"ס הביע חשש מהתפשטות התופעה בעיקר בקרב עובדי המשק והניקיון, ומחוסר-התיאום בין משרדי הבריאות והעבודה. ח"כ משריקי ביקש ממשרד הבריאות למנות בתוך חודשיים אחראי לריכוז הנושא מול הצוותים המטפלים, בתי החולים והמרפאות, משרד העבודה וממשרדי ממשלה נוספים.

בנוסף, המשרד התבקש לאסוף נתונים על שיעור ההידבקויות ממחטים ובכלל, בקרב צוותים מטפלים ועובדי משק, ולגבש תכנית סדורה ומתוקצבת, למניעת התופעה, העלאת מודעות לסיכונים ולצורך בשמירה על בטיחות העובדים.

תרגיל סימולציה של הגעת החיסונים. בית חולים שיבא, תל השומר, 10 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
משרד הבריאות התבקש לאסוף נתונים על שיעור ההידבקות בקרב עובדיו. מזרק/ראובן קסטרו

ד"ר סער לחמי, יו"ר האיגוד לרפואה תעסוקתית קרא להחלפת ציוד-המגן הקיים בציוד בטיחותי יותר, כמו בחלק ממדינות המערב. לדברי ד"ר חיים כהן, יו"ר המועצה הלאומית לבריאות העובד, 97% מעובדי הבריאות, כולל רופאים, אחיות, טכנאים ועובדי-משק וניקיון, יידקרו ממחט מזוהמת. הוא קרא לאמץ את תכנית-העבודה של ארה"ב בנושא.

פרופ' גליה רהב, יו"ר האיגוד למחלות זיהומיות, הוסיפה את הצורך באיסוף הנתונים ופיקוח ממשלתי בעניין, והדגישה את החובה לדווח על מקרה דקירה כזה. לדבריה, כ-60% מעובדי הרפואה הנדקרים בארץ - כלל לא מדווחים על המקרה. מרינה טפירו, מנהלת מניעת זיהומים ב"מכבי", סיפרה על שימוש לאחרונה במחטים בטיחותיים יותר, והדרכת בטיחות לעובדי המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully