וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישה בארה"ב שוחררה אחרי 43 שנות מאסר על רצח שלא ביצעה

סנדרה האם הייתה בת 20 כשהורשעה ברצח של עובדת ספריה, והיא נידונה למאסר עולם. אך לא היו ראיות שקשרו אותה לפשע מלבד הודאה שהוצאה ממנה תחת השפעת תרופות, בעוד שהמשטרה התעלמה מרמזים שהובילו לאחד מאנשיה. זהו מאסר השווא הארוך ביותר של אישה בהיסטוריה האמריקנית

סנדרה האם, אישה בארה"ב שריצתה עונש מאסר של 43 שנה על רצח של ביצעה. רויטרס
ריצתה 43 שנות מאסר בגין רצח שלא ביצעה. סנדרה האם/רויטרס

אישה בארצות הברית, שריצתה 43 שנות מאסר בגין רצח שלא ביצעה, שוחררה בסוף השבוע מהכלא לאחר שהרשעתה בוטלה.

סנדרה האם, בת 64, הייתה בת 20 כשנמצאה אשמה בדקירת עובדת הספרייה פטרישיה ישקה מסנט ג'וזף, מיזורי, בנובמבר 1980, והיא נידונה למאסר עולם.

אך לא היו ראיות שקשרו אותה לפשע מלבד הודאה שמסרה תחת טשטוש כבד בבית חולים פסיכיאטרי, כך עולה מבדיקה של המקרה שלה. נציגה אמרו שהיא ככל הנראה האישה שריצתה את מאסר השווא הארוך ביותר בהיסטוריה האמריקנית.

הצוות המשפטי שלה ב"פרויקט החפות" אמר שהוא אסיר תודה על כך שהאם סוף סוף התאחדה עם משפחתה, והוא "ימשיך להילחם" כדי לנקות את שמה. אף שהיא כבר לא כלואה, המקרה שלה עדיין נבחן.

סנדרה האם, אישה בארה"ב שריצתה עונש מאסר של 43 שנה על רצח של ביצעה, אחרי שחרורה, 19 ביולי 2024. Innocence Project, צילום מסך
האם מתחבקת עם משפחתה אחרי שחרורה מהכלא, שישי/צילום מסך, Innocence Project

פסק הדין בן 118 העמודים של שופט בית המשפט המחוזי ריאן הורסמן, שביטל את הרשעתה, ניתן ב-14 ביוני. עוד נמסר שלעורכי דינה של האם יש הוכחות ברורות לחפותה, כולל ראיות שלא נמסרו לצוות ההגנה שלה באותה עת. "בית משפט זה מוצא כי מכלול הראיות תומך בממצא של חפות ממשית", סיכם השופט הורסמן.

הבדיקה העלתה שהמשטרה המקומית התעלמה מראיות שכיוונו את החשד אל אחד מאנשיה - השוטר מייקל הולמן - שמאוחר יותר נכנס לכלא על פשע אחר ומת בשנת 2015.

המשאית של הולמן נראתה באזור ביום הרצח, לא ניתן היה לאמת את האליבי שלו, והוא השתמש בכרטיס האשראי של הנרצחת לאחר שטען כי מצא אותו בתעלה. בנוסף לכך, זוג עגילי זהב ייחודיים, שזוהו על ידי אביה של ישקה, נמצאו גם הם בביתו של הולמן - אך דבר מכל זה לא נחשף לצוות ההגנה של האם באותה עת, לפי סקירה של הפרשה.

קיבלה טיפול פסיכיאטרי מגיל 12

האם נחקרה במשטרה כמה פעמים תחת השפעת תרופות אנטי-פסיכוטיות וסם הרגעה רב עוצמה לאחר שאושפזה בכפייה בבית חולים פסיכיאטרי. היא קיבלה טיפול פסיכיאטרי מעת לעת מאז שהייתה בת 12.

לפי מסמכי בית המשפט, תגובותיה היו "חד-הברתיות" והיא "לא הייתה לגמרי מודעת למה שקורה". לעתים, היא אף בקושי הצליחה להחזיק את ראשה זקוף וסבלה מהתכווצויות שרירים, כחלק מתופעת לוואי של התרופות שקיבלה.

השופט הורסמן ציין שאין ראיות פורנזיות הקושרות את האם לרצח. בנוסף לכך, לא היה לה מניע ולא היו עדים שקשרו אותה למעשה.

ביום שישי האחרון היא סוף סוף יצאה לחופשי, והתאחדה עם משפחתה בפארק סמוך, שם חיבקה את אחותה, בתה ונכדתה. לפי דיווחים מקומיים היא תתגורר עם אחותה, והיא מתכננת לבקר בהקדם האפשרי את אביה המאושפז בבית חולים.

עורך דינה שון אובריאן אמר לעיתון מקומי שהיא עדיין תזדקק לעזרה מכיוון שבילתה את רוב חייה בכלא והיא לא זכאית לביטוח לאומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully