וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכול מפורק": תיעוד התקיפה בתימן, וברכת מפקד חיל האוויר לטייסים

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 16:46

בתיעודים חדשים שפרסם חיל האוויר, נראים מטוסי הקרב רגע לפני התקיפה וברגעים לאחר מכן - וברקע נשמעת רשת הקשר. "אנחנו רואים את העגורנים", אומר אחד הטייסים טרם התקיפה - ואז מתאר: "הכל מפורק". בהמשך, נשמע מפקד חיל האוויר: "ישר כוח על הביצוע, גאים בכם" | צפו

"הכל מפורק": תיעוד התקיפה בתימן, וברכת מפקד חיל האוויר לטייסים/דובר צה"ל

חיל האוויר פרסם היום (ראשון) תיעודים חדשים מהתקיפה אמש בנמל חודיידה שבתימן - שבאה כתגובה למתקפת הכטב"ם שהתפוצץ בתל אביב בליל שישי האחרון. בתיעוד, נראים מטוסי חיל האוויר רגע לפני התקיפה וברגעים לאחר מכן. וגם, קצת מברכתו של מפקד חיל האוויר לטייסים לאחר הפעולה המוצלחת.

"אנחנו רואים את העגורנים", מדווח אחד הטייסים על זיהוי יעד התקיפה, ומדווח לאחר מכן: "הכל מפורק". בהמשך, בחיל האוויר סיפקו תיעוד גם של רגעי התדלוק של המטוסים באוויר, שנסעו כשעתיים ו-45 דקות לכל כיוון. "רשות לנתק", נשמע אחד הטייסים אומר ומקבל אישור: "רשאי". "היכון לניתוק", הוא ממשיך ואז אומר: "מנותק, רשאי לצאת", ואז מוסיף: "רשאים לעזוב, בהצלחה מחזיקים ידיים".

בהמשך נשמע קולו של מפקד חיל האוויר מברך את הטייסים שלקחו חלק בפעולה המוצלחת: "לכל המבצעים ממח"א, ישר כוח על הביצוע. גאים בכם מאוד, דרך צלחה הביתה"

פעילות כוחות צה"ל במבצע "יד ארוכה" בתימן, 20 ביולי 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במבצע "יד ארוכה" בתימן, 20 ביולי 2024/דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במבצע "יד ארוכה" בתימן, 20 ביולי 2024. דובר צה"ל
פעילות כוחות צה"ל במבצע "יד ארוכה" בתימן, 20 ביולי 2024/דובר צה"ל

בחיל האוויר התייחסו לתקיפה בתימן וטענו שם שעשרות מטוסי הקרב שהשתתפו במבצע וטסו שעתיים וארבעים וחמש דקות לכל צד, תודלקו בדרך. יצוין, כי בחיל לא התרגשו יתר על המידה מהפרסומים בכלי התקשורת הזרים והרשתות החברתיות שתיעדו את כלי הטיס מישראל בדרך לתימן וטענו שהסוגיה הובאה בחשבון בתכנון המבצע המוצלח.

לפי שעה, בחיל האוויר נערכים לאפשרות של תגובה לתקיפה בנמל ח'ודיידה בתימן לא רק של הח'ותים בתימן אלא גם של כלל ציר הרשע בראשות איראן, שכולל את המליציות השיעיות הפרו איראניות בעיראק וסוריה. בהתאם לכך, בכל רגע נתון מחזיק חיל האוויר עשרות מטוסי קרב מוכנים למלחמה בהפתעה עם חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully