וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרבות, הפשיטות ⁠ואיסוף המודיעין: ההישגים של אוגדה 99 במלחמה

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 17:14

ברקע הביקורות שספג לאחר אירועי 7 באוקטובר בקרב בביתה של פסי כהן בבארי, והתחקיר שהבהיר את מידת אחריותו - תא"ל ברק חירם הוביל את האוגדה לשורה של הישגים מרשימים במהלך התמרון הקרקעי במלחמה. כעת, הרמטכ"ל על סף הכרעה בנוגע לעתידו כמפקד אוגדת עזה | פרסום ראשון

מחדירת המחבלים ועד הגעת הלוחמים: הקרב בקיבוץ בארי/דובר צה"ל

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, עתיד להכריע במינוי של מפקד אוגדה 99, תת-אלוף ברק חירם, למפקד אוגדת עזה במקומו של תת-אלוף אבי רוזנפלד. תת-אלוף חירם, שאמור להיכנס לתפקיד בתחילת חודש אוגוסט, הובהרה אחריותו בגין ירי הטנקים לעבר ביתה של פסי כהן בקיבוץ בארי ב-7 באוקטובר שהובילו להרג בני ערובה.

ישנם גורמים שטוענים כי לאחר שנה עצימה, בה האוגדה בפיקודו של תת-אלוף חירם ביצעה שורה של מבצעים מורכבים בעלי הישגים יוצאי דופן, נכון יהיה לשבץ אותו בתפקיד מטה בכיר. בסיכום הפעילות של החטיבות שתמרנו בעומק רצועת עזה בפיקודה של האוגדה, נחשפים היום (ראשון) לראשונה בוואלה המבצעים של תת-אלוף חירם:

חטיבה 179 חשפה אתר לייצור רקטות:

האתר שימש לעריכת ניסויים לייצור רקטות משופרות לטווחים שונים, תוך שימוש בחומר נפץ ואמצעי לחימה מול רצועת החוף בעזה. כמו כן, אותרו בו גם מחרטות. בנוסף, רשת המנהרות שאותרה מתחת לאתר, ששימשה גם מעבר של פעילים ושינוי של חומרים דו-שימושיים ואמצעי לחימה, הושמדה.

אל"ם ברק חירם. דובר צה"ל
תת-אלוף ברק חירם/דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל

חטיבה 11 במבצע במרחב ⁠עיסא:

לוחמי חטיבה 11, המבוסס לוחמי קומנדו, פשטו על מתחם בתי ספר של אונר"א ומצאו אמצעי לחימה רבים. במהלך הפשיטה, חיסלו מחבלים בקרבות פנים אל פנים. מתחת לבית הספר נמצא תוואי תת-קרקעי באורך מאות מטרים שהושמד על ידי הכוחות ונמצאו בו מסמכים בעלי מודיעין רב ערך. בנוסף, לוחמי החטיבה איתרו 100 אלף שקלים של כספי טרור.

אוגדה 99 במבצע ⁠להרחבת המסדרון:

"המסדרון", שמבתר את הרצועה לשני חלקים, הוא אחד הקלפים החזקים שממשלת ישראל מחזיקה במשא ומתן עם חמאס לשחרור החטופים. בחודשים האחרונים, חטיבות המילואים של האוגדה יצאו לפשיטות במרחבים הסמוכים למסדרון, בהם שכונת זייתון, שכונת א-זהרא, העיר עזה ועוד. כל זאת, במטרה להרחיב את המסדרון, לאתר אמצעי לחימה, להרוג מחבלים ולדחוק את האויב מהאזור. האוגדה ביצעה שלושה מבצעים באזור שדחקו את האויב צפונה.

פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל

חטיבה 8 והיחידה הרב-ממדית במבצע ל⁠איסוף מודיעין:

במבצע שהתבצע לאחר איסוף מודיעיני ארוך, התגלה כי חמאס ביסס את עצמו מחדש במטה אונר"א, שתחתיו השמידו את מערכת השרתים (מבצע: 'ארי ודבש'). חטיבה 8 כיתרה את מטה אונר"א עם היחידה הרב-ממדית כשחטיבה 3 פתחה ציר פינוי ופשטה על מבנים בקו החוף. ראוי לציין את כשירות הנגמ"שים והטנקים של חטיבות המילואים, ששימשו את הכוחות במבצע מורכב כזה בלב שטח האויב. במהלך הפשיטה על המבנה, חטיבת הקומנדו איתרה תשתיות טרור.

חטיבה 646 במבצע "מגדלור 1":

צוות הקרב החטיבתי 646, בשיתוף כוחות יהל"ם, השמידו תוואי תת-קרקעי אסטרטגי של חמאס החוצה את נחל הבשור. התוואי, שמשתרך לאורך מאות מטרים ועומקו כ-9 מטרים, שימש לשינוע מחבלים בין צפון הרצועה לדרום הרצועה, והשמדתו מסייע במניעת חזרה של מחבלים צפונה.

הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
הרמטכ"ל הרצי הלוי עם אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל

חטיבה 646 במבצע "⁠מגדלור 3":

בחודש ינואר, החטיבה בשיתוף יחידת יהל"ם, השמידו תוואי תת-קרקעי באורך ק"מ ובעומק 20 מטרים במרחב ק"מ וחצי מהגבול. התוואי, שחצה את נחל הבשור, חצה את הרצועה מצפון לדרום ושימש את מחבלי חמאס לחצות צפון, ולכן מהווה הישג משמעותי.

חטיבה 646 במבצע בשכונת בקשי:

במהלך פעילות של כוחות החטיבה בפאתי נוסייראת בחודש ינואר, הלוחמים איתרו מתחם לייצור פגזים בלב האוכלוסייה האזרחית. במהלך הפשיטה, חוסלו מחבלים שירו לעבר הלוחמים.

חטיבה 11 במבצע בשכונת אל מועזי:

בפשיטה ממוקדת של חטיבת 11 (יפתח) בשכונת אל-מועאזי אותרו תשתיות משמעותיות של חמאס. בהן, מפעל לייצור נשקים, משגרי רקטות, כספות שהכילו כ-100 אלף שקלים ומסמכים המעידים על שיטת העברת הכספים בארגון. במהלך הפעילות, חוסלו מחבלים רבים שפתחו באש לעבר הלוחמים.

פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה. דובר צה"ל
פעילות אוגדה 99 ברצועת עזה/דובר צה"ל

חטיבה 11 במבצע בשכונת שג'אעיה:

בפעילות של חטיבה 11 (יפתח) בשג'אעיה, פשטו הלוחמים על תשתיות של הג'יהאד האסלאמי הפלסטיני והשמידה תוואי מסועף של מנהרות בסמוך לביתו של מנהל פרויקט המנהור של הארגון, אחמד סמארה. בנוסף, אותרו אמצעי לחימה רבים ומרשמי קרב ששימשו את המחבלים ב-7 באוקטובר.

מבצע של חטיבת האש 990:

לאורך התמרון, חטיבת האש 990 חיסלה עשרות מחבלים, השמידה תשתיות וסייעה במתן אש לכוחות המתמרנים. בין היתר, תקפה עשרות חוליות שביצעו ירי תלול מסלול, תוך סגירות מעגל מיידיות, וחיסלה מחבלים בדרגות שונות ותפקידים שונים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי הפלסטיני לאחר איסוף מודיעיני, שחלקם גם השתתפו בטבח של ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully