וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בושה": משפחות שכולות קטעו את הדיון בבג"ץ על הסיוע ההומניטרי, השופטים יצאו מהאולם

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 12:21

במהלך דיון בביהמ"ש העוסק ביקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה, התפרצו בני המשפחות וצעקו לעבר השופטים פוגלמן ועמית. בתגובה לכך השופטים יצאו מהאולם והדיון נעצר למספר דקות, והתחדש כשהרוחות נרגעו

"בושה": משפחות שכולות קטעו את הדיון בבג"ץ על הסיוע ההומניטרי, השופטים יצאו מהאולם/דוברות הרשות השופטת

משפחות שכולות התפרצו היום (ראשון) על שופטי בג"ץ בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון בנוגע לעתירה שהגיש מרכז "גישה", שעניינה היקף הסיוע ההומניטרי שנכנס לאוכלוסייה האזרחית ברצועת עזה במהלך המלחמה. המשפחות השכולות צעקו "בושה", לעבר השופטים פוגלמן ועמית. בתגובה לכך השופטים יצאו מהאולם והדיון נעצר למספר דקות, והתחדש כשהרוחות נרגעו.

יונתן ברמן, נציג המדינה בדיון ממחלקת הבג"צים בפרקליטות, אמר במהלך הדיון כי "בית הדין הבינלאומי בהאג הוציא ביום שישי חוות דעת לפיה לישראל יש חובות כלפי האוכלוסיה בעזה כשטח התפוס בתפיסה לוחמתית. זה בניגוד לפסיקת בג"ץ וגם בתגובה כתבנו את 3 הקריטריונים לשטח בתפיסה לוחמתית שאינם מתקיימים בעזה. אנחנו נגיש עמדה מפורטת בנוגע לחוות הדעת".

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. שלי טורם/פלאש 90, עיבוד תמונה
דוחה את חוות הדעת של האג? היועמ"שית בהרב מיארה/עיבוד תמונה, שלי טורם/פלאש 90

הדברים של נציג הפרקליטות לא נאמרים בחלל ריק, והמסקנה העולה מהם היא כי היועצת המשפטית לממשלה דוחה את חוות הדעת של האג, לפחות בכל הנוגע לרצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully