וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליט המדינה על חקירת הלוחמים החשודים ברצח מחבל נוחבה: "היו ראיות שביססו חשד סביר"

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 13:45

בדיון בוועדת החוקה, בו נכחו שני החשודים בתיק, התייחס עורך הדין עמית איסמן לטענות שהופנו כלפיו בגין התנהלות הפרקליטות במהלך החקירה. "אישרתי את פתיחתה בהתייעצות ורק לאחר ששוכנענו שהראיות מחייבות זאת, עשינו זאת בלב כבד". ח"כ סעדה דרש ממנו להתנצל ולהתפטר

קבלת פנים לסער אופיר ששוחרר ממעצר בגין מעורבות ברצח מחבלי נוחבה/שלומי הלר

ועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות חבר הכנסת שמחה רוטמן (הציונות הדתית), מקיימת הבוקר (ראשון) דיון על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירת הלוחמים החשודים ברצח מחבל נוחבה.

פרקליט המדינה, עורך הדין עמית איסמן, התייחס במהלך הדיון לטענות שהופנו כלפיו והשיב כי "לומר שפרקליטות המדינה מרפה את ידיהם של הלוחמים זאת אמירה רחוקה מהאמת מזרח ממערב. אישרתי את פתיחת החקירה בהתייעצות ורק לאחר ששוכנענו שהראיות מחייבות פתיחה בחקירה, עשינו זאת בלב כבד. אלה היו ראיות שביססו חשד סביר".

חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד), שיזם את הדיון, אמר בפתח דבריו כי "המינימום שהיה צריך להגיד הוא 'טעינו'. כפרקליטים צריכה להיות לכם אחריות גם ברמה הלאומית. זה גורם לנו נזק אפילו ברמה הבינלאומית שיצר איזון מתועב בין המחבלים ללוחמים. איך ייתכן שהתיקים האלה עדיין פתוחים למרות הביקורת של בתי המשפט?"

עמית איסמן, פרקליט המדינה, דיון ועדת החוקה על התנהלות הפרקליטות והמשטרה בחקירת הלוחמים בגין רצח מחבל נוחבה, 21 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
עשינו זאת בלב כבד. פרקליט המדינה עו"ד איסמן/פלאש 90, יונתן זינדל

שני החשודים בתיק, בהם אופיר סכר ובני משפחותיהם נוכחים בדיון. חבר כנסת משה סעדה (הליכוד) דרש מפרקליט המדינה להתנצל ו"להניח את המפתחות", ולהתפטר מתפקידו.

עורך הדין איסמן נשאל האם הייתה תמימות דעים בפרקליטות לגבי פתיחה בחקירה, והשיב: "כן. החקירה הייתה יכולה להיפתח תקופה קצרה קודם. החלטנו לעכב את פתיחתה מתוך הבנה שיש לה השלכות ואנחנו בתקופה רגישה. הסיבה שבגללה החלטנו לא להתעכב היא כי חומרי הראיות היו חלק מתיק אחר".

לדבריו, "ביקשנו לעכב את העברת החומרים האלה בתיק אחר עד לרגע שבו לא יכולנו לעשות זאת יותר. אנחנו לא מנחים את המשטרה איזה פעולות חקירה לבצע ולא הוצגה לנו תוכנית החקירה מראש. היו שתי ערכאות שהחליטו לשחרר את החשודים, בחנו את האפשרות האם לערער לעליון והחלטנו להימנע מכך".

עורך הדין איסמן עזב את הדיון כעבור 40 דקות מאז החל לטובת התייעצות ביטחונית. זאת, לאחר שהתייחס בקצרה אבל מבלי ששמע את רוב הביקורות של חברי הכנסת נגד התנהלותו. עם זאת, יושב ראש הוועדה רוטמן הסביר כי איסמן הודיע על עזיבתו המוקדמת מראש.

לאחר שאחד מחברי הכנסת טען כי הפרקליטות התנהלה והפגינה "ניכור לעם", המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד מומי למברגר הגיב וסיפר על בני משפחתו שנלחמים בעזה מאז 7 באוקטובר: "אל תטיפו לנו מוסר על ניכור לעם. לא אמרתי את זה כדי להימלט ממתן תשובות אבל אי אפשר להחריש".

ח"כ קטי שטרית מהליכוד אמרה: "יש עלינו איומים ומה אומרים לנו 'אין עניין לציבור' אבל לחקור לוחמים שהצילו את המדינה? יש להם זמן לפתוח בחקירה. אתם רודפים את הגיבורים שלנו? בושה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully