וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזעקה באילת: מערכת חץ יירטה טיל ששוגר מתימן

עודכן לאחרונה: 21.7.2024 / 17:26

דובר צה"ל אישר כי לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה באמצעות מערכת "חץ 3" טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לעבר שטח הארץ מתימן. לפי דובר צה"ל, השיגור לא חצה לשטח הארץ והתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בעקבות חשש לנפילת שברי יירוט

בווידאו: נפילת שרידי מיירט במרגליות/שימוש לפי חוק 27א לזכויות יוצרים

התרעות על ירי טילים ורקטות התקבלו הבוקר (ראשון) באילות, אילת ואזור תעשייה שחורת. זמן קצר לאחר מכן, דובר צה"ל פרסם הודעה לפי לוחמי הגנה אווירית יירטו טיל קרקע-קרקע שעשה את דרכו לישראל מתימן. הטיל יורט מחוץ לשטח ישראל והאירוע הסתיים. התרעות הופעלו באזור אילת מחשש לשברי ירוט. המורדים החות'ים בתימן קיבלו אחריות על הירי, וטענו שהם שיגרו כמה טילים בליסטיים לעבר אילת.

מיירט ה'חץ' שיירט בהצלחה במרחב ים סוף טיל ששוגר לעבר ישראל. משרד הביטחון
מיירט ה'חץ' שיירט בהצלחה במרחב ים סוף טיל ששוגר לעבר ישראל/משרד הביטחון

שלשום לפנות בוקר, נשמע פיצוץ עז בתל אביב, ולאחר כמה שעות צה"ל אישר כי מקור הרעש הוא כטב"ם שהתפוצץ במרכז העיר - ולא הופעלה התרעה. בעקבות האירוע במד"א עדכנו על מותו של יבגני פרדר בן ה-50, שאותר בבניין סמוך לזירת הפיצוץ, ארבעה בני אדם שנפגעו באורח קל מרסיסים ופונו לקבל טיפול רפואי בבית החולים איכילוב בעיר וב-וולפסון בחולון, ועוד ארבעה נפגעי חרדה טופלו גם כן.

יום לאחר מכן, חיל האוויר ביצע תקיפה בעיר חודיידה שבמערב תימן ונמצאת תחת שליטה חות'ית. בהודעת דובר צה"ל בנושא הודגש כי התקיפה בחודיידה הגיעה בתגובה לתקיפת הכטב"ם בתל אביב, אך גם " בתגובה למאות המתקפות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים". הערוץ התימני אל מסירה, המזוהה עם המורדים החות'ים דיווח ששלושה אנשים נהרגו בהתקפה ו-87 אנשים נפצעו.

במבצע שזכה לשם "יד ארוכה", מספר עמום של מטוסי חיל האוויר הוציאו לפועל תקיפה אליה התאמנו במשך חודשים, אך חיכו ליום פקודה כדי לממש. המטוסים טסו כ-1,700 ק"מ מה שדורש מעטפת של תדלוק, בקרה, איסוף מודיעין, ורמת מוכנות גבוהה של יחידת 669, ומעטפת ימית למקרה של הסתבכות וחילוץ משטח אויב. היכולת לסנכרן בין כלל היחידות הכוחות קיבלה במבצע ציון גבוה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully