וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בעקבות המתקפה בתימן: "יש לי מסר לאויבי ישראל: כל מי שיפגע בנו ישלם"

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 21:26

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בתגובה לתקיפה: "מוצדקת ומדוייקת. מברך את חיל האוויר, צה"ל וכוחות הבטחון על ביצוע מושלם". שר החוץ כ"ץ: "איראן היא ראש הנחש". ח"כ טלי גוטליב: "יש את כל המקום להזהיר את אוייבינו מפנינו. שתקנו מספיק והכלנו מספיק"

פיצוץ בעיר חודיידה בתימן/לפי סעיף 27 א לשמירת זכויות יוצרים

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הערב, בעקבות התקיפה של חיל האוויר בתימן: "מתחילת המלחמה, הבהרתי שישראל תפגע בכל מי שיפגע בנו. ולכן, מוקדם יותר היום, כינסתי את הקבינט המדיני-ביטחוני. ביקשתי ממנו שיתמוך בהחלטה שהבאתי לתקוף את יעדי החות'ים בתימן. הנמל שתקפנו אינו נמל תמים. הוא שימש למטרות צבאיות, הוא שימש כנקודת כניסה לנשק קטלני שסופק לחות'ים על ידי איראן. הם השתמשו בנשק הזה כדי לתקוף את ישראל, לתקוף את מדינות האזור, לתקוף נתיב שייט בינלאומי, נתיב שייט מהחשובים בעולם.

נתניהו הוסיף: "אני מברך את צה''ל ואת חיל האוויר על פעולה נחושה, מדויקת ומוצלחת. הפעולה הזאת פגעה במטרות במרחק 1,800 ק''מ מגבולותינו. היא מבהירה לאויבינו שאין מקום שהזרוע הארוכה של מדינת ישראל לא תגיע אליו. התקיפה באה בתגובה ישירה למתקפת המל''ט בה נהרג אזרח ישראלי ונפצעו אזרחים נוספים, היא גם באה בהמשך לתוקפנות החות'ים נגד מדינת ישראל מאז תחילת המלחמה. במשך שמונת החודשים האחרונים, החות'ים שיגרו מאות טילים בליסטיים, טילי שיוט ומל''טים נגד ישראל. כל זה יורט בהצלחה ע''י מערכות ההגנה הישראליות, בסיוע ידידתנו ארצות הברית וגם בסיוע מדינות נוספות. אני מבקש להודות להן".

דיון אישור התוכניות המבצעיות בהששתפות, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש אמ"ן אהרון חליווה ועוד מספר גורמי ביטחון.20 ביולי 2024. לעמ- יוסי כהן, אתר רשמי
נתניהו בקריה בעת המתקפה של צה"ל בתימן/אתר רשמי, לעמ- יוסי כהן

עוד אמר נתניהו: "כמו חמאס וחיזבאללה, החות'ים הם חלק בלתי נפרד מציר הרשע של איראן. ציר זה פועל לא רק נגד ישראל, הוא מאיים על שלום העולם כולו. ישראל מצפה מהקהילה הבינלאומית להגביר את מאמציה נגד איראן וגרורותיה, כדי לבלום את תוקפנותה של איראן, וכדי להגן על חופש השייט הבינלאומי. כל מי שמבקש לראות מזרח תיכון יציב ובטוח צריך להתייצב נגד ציר הרשע של איראן, ולתמוך במאבקה של ישראל נגד איראן וגרורותיה: הן בתימן, הן בעזה, הן בלבנון, בכל מקום. ולסיום, יש לי מסר לאויבי ישראל: אל תטעו בנו. נגן על עצמנו בכל דרך, ובכל חזית. כל מי שיפגע בנו ישלם".

עוד בוואלה!

עם Walla mobile מקבלים יותר! תוכניות סלולר במחיר משתלם

לכתבה המלאה
מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן .20 ביולי 2024. דובר צה"ל
מטוסי בז F15 בדרכם לתקיפה בתימן .20 ביולי 2024/דובר צה"ל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר הערב (שבת) בתגובה לתקיפת ישראל בנמל חודיידה בתימן: "התקיפה בתימן מוצדקת ומדוייקת. מברך את חיל האוויר, צה"ל וכוחות הבטחון על ביצוע מושלם".

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב גם הוא: "מדינת ישראל ומטוסי חיל האוויר הנחיתו היום מכה קשה על שלוחת הטרור של איראן בתימן. איראן תומכת, מאמנת ומממנת את ארגון הטרור החות'י כחלק מהמערך האזורי של ארגוני הטרור שהיא מפעילה באזור כדי לתקוף את מדינת ישראל. לא נבליג ולא נשתוק, ונפגע בכל מי שיהווה איום על אזרחינו. זה הזמן של הקהילה הבינלאומית להגביר את הסנקציות באופן מקסימלי על איראן - שבהכוונתה החות'ים פוגעים פגיעה אנושה בחופש השיט ובנתיבי הסחר. איראן היא ראש הנחש - חייבים לעצור אותה עכשיו".

ח"כ טלי גוטליב אמרה בתגובה: "גורם אמריקני בכיר מאשר שישראל תקפה בתימן. גם החות'ים מספרים שישראל תקפה בתימן. אני כמובן לא אומרת על זה כלום, סתם מדגישה שבימים בהם ישראל משיבה לעצמה את כח ההרתעה אין שום מקום לעמימות ויש את כל המקום להזהיר את אוייבינו מפנינו. שתקנו מספיק והכלנו מספיק. מראה האש העצומה בנמל המרכזי של החותים משיב לנו גאווה לאומית".

שר הפנים משה ארבל אמר: "התגובה המהירה למתקפה הרצחנית מתימן על תל אביב-יפו בתוך כיממה נדרשת בדיוק גם כשהמתקפה היא על מטולה, אילת השחר, קרית שמונה ומטה אשר. דין אחד לכל יישובינו. אין מקום להעדפת תל אביב על פני כל יישוב אחר בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • תימן
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully