וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל: "על ישראל להתקדם לעסקה לשחרור החטופים - עכשיו"

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 20:44

הלוי אמר את הדברים אתמול בדיון אסטרטגי שכינס נתניהו בנושא המלחמה בעזה. מקור שמעורה בפרטי הדיון אמר כי חצי שעה אחרי תחילת הישיבה, וזמן קצר אחרי שהרמטכ"ל התבטא, הודיע ראש הממשלה על סיום הישיבה. "נתניהו אמר שמאוחר ושהוא עייף", אמר המקור

הרמטכ״ל בעזה: "אנחנו מפעילים לחץ צבאי בצורות שונות, המכנה המשותף הוא נחישות"/דובר צה"ל

ראש המטה הכללי הרצי הלוי אמר בדיון ביטחוני שכינס אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו כי על ישראל להתקדם לעסקה לשחרור החטופים עכשיו, כך לפי שני מקורות שמעורים בפרטים.

הדיון החל בסביבות השעה 11 בלילה. המקורות ציינו כי כחצי שעה אחרי תחילת הדיון, לאחר שהרמטכ"ל אמר את הדברים, נתניהו הודיע על סיום הישיבה, לטענתו בשל השעה המאוחרת.

הדיון הביטחוני לא עסק רק בסוגיית החטופים אלא באסטרטגיה הרחבה יותר של ישראל במלחמה. בדיון השתתפו גם שר הביטחון גלנט, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ובכירים נוספים במערכת הביטחון.

הרמטכ״ל בעזה: "אנחנו מפעילים לחץ צבאי בצורות שונות, המכנה המשותף הוא נחישות". דובר צה"ל, צילום מסך
"על ישראל להתקדם לעסקה, עכשיו"/צילום מסך, דובר צה"ל

המקורות ציינו כי הלוי הסביר בדבריו כי יש צורך בעסקת חטופים עבור קידום יעדי המלחמה באופן כללי, ובמיוחד על רקע הנקודה המבצעית בה נמצא צה"ל כעת. הלוי ציין כי אין שום דבר שימנע מישראל לחזור ללחימה בעזה, וחשוב להגיע לעסקה עכשיו.

"נתניהו עצר את הדיון אחרי חצי שעה, זמן קצר אחרי דברי הרמטכ"ל, ואמר שמאוחר ושהוא עייף", ציין מקור שמעורה בפרטים. מלשכת ראש הממשלה לא נמסרה תגובה. בדובר צה"ל סירבו להתייחס לדברים. גורם נוסף המעורה בפרטים אמר כי ביום חמישי בערב קיים נתניהו שני דיונים ביטחוניים רצופים. לטענתו, רק כעבור כשעתיים מתחילת הדיון השני ביקש רה"מ להמשיך את הדיון ביום ראשון.

מוקדם יותר אמר שר החוץ האמריקני טוני בלינקן בכנס הביטחון באספן, שישראל וחמאס קרובות לעסקה לשחרור החטופים. "אני מאמין שאנחנו בתוך קו 10 היארדים", אמר בלינקן במטאפורה מתחום הפוטבול. "אנחנו בדרך לקו השער ולהשגת הסכם שיביא להפסקת אש ויחזיר את החטופים". בלינקן הוסיף: "עשרה היארדים האחרונים הם הקשים ביותר".

בלינקן אמר עוד: "אנחנו רוצים להביא את ההסכם הזה מעבר לקו הסיום, אבל מרגע שנשיג אותו צריך לראות שיש תכנית ברורה לגבי היום שאחרי המלחמה. אי אפשר להגיע להסכם שאחריו יש חלל שאליו יחזור חמאס או כיבוש ישראל או כאוס. נדבר על כל זה עם נתניהו בשבוע הבא בוושינגטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully