וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיאטרון אבסורדי, ריבונות עכשיו": התגובות לדיון בבית הדין בהאג

המערכת הפוליטית הגיבה לדיון על חוקיות הכיבוש ביהודה ושומרון. השר בן גביר אמר כי "מדובר בארגון אנטישמי ופוליטי מובהק. הגיע הזמן למשילות וריבונות". יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן: "בית הדין בחר לצאת למערכה משלו שמטרתה לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה"

בית הדין הבינלאומי בהג החליט לעצור את המבצע ברפיח/האו''ם

שרים וחברי כנסת הגיבו להחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג להאשים היום (שישי) את ישראל בטרנספר של הפלסטינים ובסיפוח לא חוקי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "העם היהודי אינו כובש בארצו - לא בבירתנו הנצחית ירושלים ולא בנחלת אבותינו ביהודה ושומרון. שום החלטה שקרית בהאג לא תעוות אמת היסטורית זאת, וכך גם לא ניתן לערער על חוקיות ההתיישבות הישראלית בכל שטחי מולדתנו". הרשות הפלסטינית, מנגד, בירכה על פסיקת בית המשפט הבינלאומי לצדק, ואמרה שזהו "רגע היסטורי".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "חוות הדעת שפורסמה היום היא מעוותת, חד-צדדית ושגויה מן היסוד.
היא מתעלמת מהעבר - מהזכויות ההיסטוריות של העם היהודי בארץ ישראל; היא מנותקת מההווה - מהמציאות בשטח, מהאיומים הבטחוניים על ישראל, מהטבח הגדול ביותר של יהודים מאז השואה, מהמתקפות של חמאס, איראן וגורמי טרור נוספים משבע חזיתות נוספות, ומההכרח של ישראל להגן על שטחה ועל אזרחיה; והיא מסוכנת לעתיד - היא משחקת לידי הקיצוניים והיא מעודדת את הרשות הפלסטינית להמשיך בנתיב של הכפשה והטלת רפש כוזב. מדינת ישראל היא מדינת חוק המחויבת למשפט ולדין הבינ"ל, והיא תמשיך לעשות כל הנדרש בכדי להגן על אזרחיה בהתאם לחוק הבינ"ל.

רה"מ בנימין נתניהו, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"החלטה שקרית". נתניהו/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ, כתב ברשת החברתית X: "התשובה להאג - ריבונות עכשיו".

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הגיב ואמר כי "ההחלטה של בית הדין הבינלאומי בהאג מוכיחה בפעם המי יודע כמה - מדובר בארגון אנטישמי ופוליטי מובהק. אנחנו לא נקבל מהם הטפות מוסר, הגיע הזמן למשילות וריבונות. וכפי שלמדנו בפרשת השבוע, "הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות, אורית סטרוק, כתבה ברשת החברתית X: "תיאטרון האבסורד בהאג: במערכה הראשונה הכחשת-היסטוריה: לעם ישראל אין זכות על ארצו, כולל ירושלים. במערכה השנייה הכחשת-מציאות: אנחנו הצד האלים. על החרפה הזו הכנסת הגיבה יומיים מראש, כשקבעה (ללא מתנגדים, מלבד המפלגות הערביות) שמדינה פלסטינית היא סכנה קיומית. זו עמדת העם בישראל".

עוד בוואלה!

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שר האוצר בצלאל סמוטריץ בועידת "בין ביטחון לטכנולוגיה" של מקור ראשון והמרכז האקדמי לב, 30 ביוני 2024. לירון מולדובן- מקור ראשון, אתר רשמי
"התשובה להאג - ריבונות עכשיו". סמוטריץ/אתר רשמי, לירון מולדובן- מקור ראשון

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, כתב בחשבון X שלו: "עוד מופע אנטישמי מבית היוצר של בית הדין הבינלאומי בהאג, שהדגיש בפעם הנוספת את צביעותו שזועקת לשמיים. בזמן שנגד מדינת ישראל נפתחה מערכה בשש זירות שונות, בית הדין הבינלאומי בהאג בחר לצאת למערכה משלו שכל מטרתה היא לפגוע בזכותה של ישראל להגן על עצמה בפני הטרור".

שר המשפטים, יריב לוין מסר: "שום החלטה שקרית בהאג לא תשנה את העובדה הפשוטה: ארץ ישראל שייכת לעם ישראל. כך היה, כך הווה וכך יהיה".

חבר הכנסת גלעד קריב: "‏מי שחושב שניתן לנהל מדיניות של סיפוח דה פקטו, להכשיר גזילת קרקעות, להתעלם מאלימות של קיצונים, לנהל מערכות חוק נפרדות ולסרב לכל יוזמה מדינית ובמקביל לשמור על מעמדה של ישראל כמדינה דמוקרטית ומקובלת מוכר אשליה מסוכנת ומעוור את עיני הציבור. בית הדין הבינ"ל רחוק מלהיות הגון ואובייקטיבי ביחס לישראל, אבל פסק הדין שניתן בו הוא כישלון מהדהד נוסף של נתניהו ושותפיו בזירה הבינ"ל ועדות נוספת לדרך ללא מוצא בה הוא מוביל את ישראל".

סיעת חד"ש אמרה בתגובה: "הכיבוש הוא פשע, ישראל מיישמת מדיניות אפרטהייד. עשרות שנים ברור שישראל מנהלת משטר של דיכוי צבאי אכזרי על מיליוני פלסטינים, מפירה את זכויות האדם שלהם, מונעת זכויות אזרחיות בסיסיות, ומכחישה את זכות העם הפלסטיני להגדרה עצמית. השנה האחרונה הפכה את פשעי הכיבוש לברורים עוד יותר - כאשר בתגובה למתקפת ה-7 באוקטובר הנפשעת נגד אזרחים ישראלים, ממשלת ישראל יצאה למסע הרג והרס חסר תקדים שגבה את חייהם של רבבות רבות של פלסטינים - מרביתם אזרחים חפים מפשע".

ח"כ אחמד טיבי מסר: ההחלטה של בית הדין בהאג מתארת את המצב במדויק וקובעת שהסגרגציה והחלת הדין האזרחי הישראלי בשטחים הכבושים הם אפרטהייד. זו קביעה היסטורית. הכיבוש הוא הכיבוש והוא חייב להסתיים. על ישראל והקהילה הבינלאומית לכבד את הפסיקה ולפעול לפיה".

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, הגיב לההחלטה של בית הדין: "יהודה ושומרון הם ערש ההיסטוריה היהודית. יהודי לא יכול להיות כובש ביהודה. התנ"ך שהוא הקושאן גם של הנוצרים ושל המוסלמים מעיד כאלף עדים כי זוהי נחלת אבותינו. בהאג התקבלה החלטה חד צדדית ואנטישמית. אחרי שנים בהם מדינת ישראל נמנעה מלהחיל ריבונות כדי לקבל החלטות בהדברות. אני קורא לממשלת ישראל - להגיב בעמידה לאומית גאה, בהחלטה חד צדדית בדיוק כפי שנעשה בהאג: להחיל עכשיו ריבונות ביהודה ושומרון כתגובה להחלטה האנטישמית והמגוחכת הזו - הגיעה השעה".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ, בתגובה לחוות הדעת של בית הדין בהאג: "חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי לצדק ראויה לכל גינוי והוקעה מכל מדינות העולם. זו החלטה מנוגדת לצדק, מנוגדת לתנ"ך, למוסר ולמשפט בינלאומי. ההחלטה הזו נועדה לקרב את מחבלי חמאס למיטות ילדינו ונשותינו במרכז הארץ ולחסל את מדינת ישראל. רק הרכב שופטים צבוע, שבראשו עומד שופט לבנוני - מדינה המצויה בעימות מול ישראל יכול לגלות עיוורון משפטי והיסטורי כזה".

לדבריו, "הכותל המערבי, מערת המכפלה, ירושלים וכל יהודה, שומרון, בנימין ובקעת הירדן הם נחלת אבותינו. שום חוות דעת לא תמחוק את האמת ההיסטורית ולא תערער את הקשר העמוק בין עם ישראל לארצו. התשובה הנדרשת היא הטלת עיצומים נגד הרשות הפלסטינית וראשיה שיזמו את הדיון, וכן החלת ריבונות ישראלית. אנו קוראים לראש הממשלה להביא ללא דיחוי החלטת ממשלה שתחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון".

מיש דין - ארגון לזכויות אדם הפועל ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים נמסר בתגובה להחלטת בית הדין בהאג: "ישראל שואפת להפוך את הכיבוש בגדה המערבית למצב קבוע. מי שמטיל שלטון צבאי, כוחני ודכאני על מליוני בני אדם במשך למעלה מ-57 שנים, גוזל את זכויותיהם, מספח את אדמותיהם ומחיל מדיניות אפרטהייד, שלא יתפלא כאשר הוא מוצא את עצמו על ספסל הנאשמים של טריבונלים בינלאומיים.
על ישראל לבחון ולשנות את מדיניותה כלפי הפלסטינים בגדה המערבית ולהפנים את ההשלכות הצפויות מצד הקהילה הבינלאומית".

בצלם: "נגמרו התירוצים"

ארגון בצלם מסר בתגובה: "נגמרו התירוצים. הקהילה הבינלאומית חייבת לכפות על ישראל לסיים את הכיבוש. ב-57 השנים האחרונות הוכיחה ישראל שאין בכוונתה לסיים את הכיבוש על הגדה המערבית ומזרח ירושלים, אלא להיפך - להעמיק אותו ולספח את השטח (רשמית, או מעשית). הכיבוש הצבאי הוא מרכיב בתוך משטר האפרטהייד הישראלי. הקהילה הבינלאומית התנערה מחובתה להגן על הפלסטינים בתירוצים שונים, בהם היתלות בזמניות של הכיבוש ובטענה שמתקיים תהליך מדיני שיביא לפתרון הסכסוך. עם פרסום חוות הדעת המייעצת, לא נותרו יותר הצדקות, ועל הקהילה הבינלאומית להפעיל את כל הכלים - פליליים, דיפלומטיים וכלכליים - כדי לכפות על מקבלי ההחלטות בישראל לסיים את הכיבוש".

מ"שלום עכשיו" נמסר: "חוות הדעת של בית הדין היא הוכחה נוספת שמפעל ההתנחלויות מסוכן לישראל. כבר לא מדובר רק בנטל ביטחוני שפוגע באינטרס הלאומי של הסכם עתידי, אלא בסכנה ממשית לסנקציות ולבידוד בינלאומי שמביאה עלינו ממשלת המתנחלים. התקווה שנוכל לחיות כאן יום אחד בשלום ובביטחון, ובישראל דמוקרטית וחופשית מתחילה בחיסול מפעל ההתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully