וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5,000 כטב"מים וטילים ישוגרו על גוש דן - וחיל האוויר לא ערוך לאיומים שבאופק

עודכן לאחרונה: 19.7.2024 / 10:52

צה"ל נכשל הלילה, שוב, בהגנה על עורף מדינת ישראל. לאחר יותר מ-9 חודשים, הכשירות למלחמה רב זירתית נפגעה, כשהתוכנית הרב-שנתית לא שמה דגש על האיומים הללו בהיקפים הנכונים. פתאום מגלים לא מעט פערים משאלה פשוטה: לאיזה איום נבנה חיל האוויר בעשור האחרון?

בדרום הגולן. פגיעת כטב"מ.3ביוני 2024/ללא קרדיט

חיל האוויר נכשל הלילה, שוב, בהגנה על עורף מדינת ישראל. לטענת צה"ל מדובר בטעות אנוש, כי מבירור הממצאים עולה כי הכטב"ם זוהה אבל לא סווג כאיום, ולא הופעלה אזעקה או בוצע ניסיון ליירט את המטרה. תשובת חיל האוויר לאירוע הקשה הלילה מעלה ספקות לא קטנים על גודל הכטב"ם ומקום השיגור שלו: הביטו על גודל הכנף בצמוד למרצפת האקרשטיין ותחוו את דעתכם הפשוטה.

מדובר באירוע חמור מהרבה בחינות - אבל מה שהציבור לא מבין לעומק זה שציר הרשע מנהל עם מדינת ישראל מלחמת התשה. הציר כולל את איראן מעל כולם, מליציות שיעיות בעיראק ובסוריה, החות'ים בתימן וחיזבאללה בלבנון, שוחק את כוחו של צה"ל באמצעות טיפטופי כטב"מים ומטחי רקטות וטילים. כל פגיעה בעורף הישראלי נחשבת מבחינתם להישג.

הפגיעות מהמטח , מבט מצפת.4 ביולי 2024. : אליאס פארס/TPS, TPS
האיום האמיתי הולך ונערם מול עיני כולם. פגיעות כטב"מים בצפון/TPS, : אליאס פארס/TPS

חשוב להבין כי האיום האמיתי שהולך ונערם מול עיני כולם היא המלחמה הגדולה: לפי הערכות מומחים, היא תכלול כ-5,000 כטב"מים וטילים מסוגים שונים על גוש דן מאזורים שונים במזרח התיכון. מבלי לשים לב, כבר יותר מתשעה חודשי מלחמה כל צה"ל בכלל וחיל האוויר בפרט על הרגליים. תכף אנחנו סוגרים שנה עצימה שפוגעת בכשירות של צה"ל למלחמה גדולה רב זירתית בעצימות גבוהה הרבה יותר בהרבה מובנים.

פתאום מגלים לא מעט פערים בין האיומים לפתרונות כששואלים שאלה פשוטה - לאיזה איום נבנה חיל האוויר בעשור האחרון? מלחמת אוקראינה - רוסיה מעלה תובנות רבות ולקחים שחייב לצמצם כמה שיותר מהר. למען הסר ספק, לא כל הפתרונות הם באמצעות רכש ופיתוחים חדשים. בעבר הרחוק שמעתי את האלוף במיל' טל רוסו מתנגד לגדר בגבול מצרים, באומרו "כל שקל שיש לי אני מעדיף להשקיע בהתקפה ולא בהגנה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פיצוץ אדיר בתל אביב. TPS
לאיזה איום נבנה חיל האוויר בעשור האחרון? זירת פיצוץ הכטב"ם בתל אביב/TPS

האיום הבא כבר כאן: רחפנים כלי טיס בלתי מאוישים מסוגים שונים. האיום הבא שכבר מתפתח, אתגר עצום לצבאות מערביים מודרניים הם הלהקות והנחילים, היכולת לתקוף תא שטח גדול במסה. עד כה לא שמעתי שהתוכנית הרב שנתית של צה"ל, שמתעכבת כבר תקופה ארוכה, מניחה דגש על האיומים הללו בהיקפים הנכונים. צה"ל של 2024 יתקשה לשבור קונספציה ולבנות משהו חדש. לבנות את הכוח אל מול האיומים העתידיים ולוותר על איומים שהיו נחלת העבר.

זו אחת הסיבות שאני חושב שיש להמשיך את המלחמה ברצועת עזה עד לשחיקת כוחו של ארגון הטרור חמאס. הלחימה תכלול יצירת מציאות ביטחונית חדשה בכפוף להחזרת החטופים, על מנת שתתפרץ עלינו הרעה מצפון - לא נצטרך לחלק כוחות בכמה זירות כמו היום והקשב יהיה במקום אחד כדי להלום בו בעוצמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully