וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: כדאי שהחטופים בעזה יחזרו לפני שאשוב לתפקיד - או שתשלמו מחיר כבד

בנאום שנשא וועידת המפלגה הרפובליקנית, נשיא ארה"ב לשעבר הבטיח שינוי במדיניות החוץ, "יש סכנה של מלחמת עולם שלישית, הכל התחיל מהנסיגה של ביידן מאפגניסטן". על מלחמת חרבות ברזל הוסיף: "אסיים את המלחמה שהחלה בהתקפה על ישראל. זה לא היה קורה אם אני הייתי הנשיא"

נשיא ארה" לשעבר דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית/רויטרס

נשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ קיבל הלילה (שישי) באופן רשמי את מועמדות המפלגה הרפובליקנית לקראת הבחירות בנובמבר, ובנאומו קרא לשחרורם המהיר של החטופים הישראלים המוחזקים ברצועת עזה.

טראמפ, שאוזנו עדיין חבושה מפציעתו בניסיון ההתנקשות ביום שני האחרון, תיאר את השתלשלושת האירועים הדרמטיים ביומה האחרון של ועידת המפלגה, שבה ביסס את שליטתו המוחלטת עליה. היה זה נאומו הראשון מאז הירי בעצרת בפנסילבניה.

"כדורי המתנקש היו קרובים מאוד להרוג אותי. הסתובבתי ימינה כדי להסתכל על המסך עליו הוקרן שקף. פתאום הרגשתי שמשהו פוגע בי חזק באוזן. אמרתי לעצמי - מה זה? וראיתי שהיד שלי מלאה בדם", נזכר טראמפ. "נשכבתי על הקרקע כשהכדורים המשיכו לעוף. הרגשתי בטוח כי אלוהים היה לצדי, למרות ההתקפה עלי אני נחוש יותר מאי פעם".

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בוועידת המפלגה הרפובליקנית. רויטרס
"צריך להציל את המדינה שלנו מהנהגה חסרת יכולת". טראמפ, הלילה/רויטרס

הנשיא לשעבר התחיל את נאומו בטון מפויס וקרא לאחדות, אך שב לתקוף את יריביו במהרה. "בעוד ארבעה חודשים ננצח ונתחיל את ארבע השנים הגדולות ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", אמר המועמד הרפובליקני. "צריך לרפא מהר את הפילוג בחברה שלנו. אני מתמודד להיות הנשיא של כל אמריקה ולא חצי אמריקה. זה לא ניצחון אם מדובר רק בחצי אמריקה".

"אם הדמוקרטים רוצים לאחד את המדינה שלנו הם צריכים להפסיק את ציד המכשפות נגדי ולאפשר למערכת הבחירות להתנהל בצורה שהעם האמריקני ראוי לה", הוסיף טראמפ, שטוען שהעמדתו לדין בכמה פרשות נובעת ממניעים פוליטיים.

טראמפ המשיך ופירט את המדיניות שהוא מתכנן להנהיג בכהונתו השנייה."תחת נשיאותי נחזיר את השלום והיציבות לעולם. אבל כדי לעשות זאת צריך להציל את המדינה שלנו מהנהגה חסרת יכולת", תקף את יריבו הנשיא ג'ו ביידן, שמפגר אחריו בסקרים ועשוי לפרוש מהמרוץ בימים אלו בשל לחץ גובר במפלגה הדמוקרטית.

על משבר ההגירה בגבול עם מקסיקו, אחת מהסוגיות המרכזיות במערכת הבחירות, אמר: "יש לנו משבר הגירה שמביא מחלות והרס לקהילות בכל המדינה שלנו. אפתור את משבר ההגירה. אסגור את הגבולות שלנו ואשלים את החומה בגבול עם מקסיקו. צריך להפסיק את הפלישה למדינה שלנו".

התבטאויותיו של טראמפ כלפי מהגרים במהלך קמפיין הבחירות עוררו גינויים רבים, כשבין היתר טען שהם "מרעילים את הדם שלנו".

עוד בוואלה!

טראמפ נפצע בניסיון התנקשות בעצרת פוליטית, היורה נהרג

לכתבה המלאה
הוועידה הלאומית הרפובליקנית במילווקי, ויסקונסין. 18 ביולי 2024. רויטרס
טראמפ השלים את השתלטותו על המפלגה. הוועידה הרפובליקנית במילווקי, הלילה/רויטרס

הוא שב והבטיח לסיים את הסכסוכים בעולם. "יש משבר בינלאומי גדול. מלחמה באירופה ובמזרח התיכון וסכנה של משבר בטייוואן. יש סכנה של מלחמת עולם שלישית. הגיע הזמן לשינוי", המשיך טראמפ. "אסיים את המלחמה בין אוקראינה לרוסיה. בממשל שלי רוסיה לא כבשה שום דבר. איראן הייתה מוכנה להגיע לעסקה איתנו אבל אז היו הבחירות הנוראיות. ועכשיו איראן קרובה לנשק גרעיני".

טראמפ גם הזכיר את מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, שעמו היו לו יחסים קרובים. "אני חושב שהוא מתגעגע אליי", אמר על הרודן הצפון קוריאני, שלטעתו יעצור את ניסויי הטילים אם יחזור לבית הלבן.

בנאומו עסק הנשיא לשעבר בקצרה גם במלחמה בעזה, שאותה קרא לסיים כבר לפני כמה חודשים. "אסיים את המלחמה שהחלה כתוצאה מההתקפה על ישראל. זה לא היה קורה אם אני הייתי הנשיא", חזר טראמפ על תגובתו למתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

"תראו את ההתקפה על ישראל ומה שקורה באוקראינה. הכול התחיל מהנסיגה של ביידן מאפגניסטן, מעולם לא הושפלנו ככה. אני אומר לכל העולם - אנחנו רוצים לקבל את החטופים שלנו בחזרה. כדאי שהם יחזרו לפני שאני אכנס לתפקיד הנשיא או שאתם תשלמו מחיר כבד מאוד", איים טראמפ, מבלי לפרט. הוא אף הבטיח לבנות מערכת "כיפת ברזל" בארצות הברית כדי להגן על עצמה מפני טילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully