וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ספר החוקים" שיסייע לפרק את חמאס מבפנים: סודות ארגון הטרור נחשפים | בלעדי

עודכן לאחרונה: 20.7.2024 / 8:32

צה"ל ושב"כ תפסו אוצר מודיעיני של חמאס בדמות הררי מסמכים, קבצים ומחשבים. בין היתר אותרו טבלאות כשירות, רשימות ציוד, מפות מסווגות והדרכות על מה יעשו אם יפלו בשבי. המסקנה הבעייתית: הזרוע הצבאית הפכה לצבא מקצועי ואכזרי מתחת לאף של קהילת המודיעין הישראלית

סרטון מתוך מחשב שאותר בבית של פעיל חמאס בשג׳אעיה/דובר צה"ל

אירועי 7 באוקטובר תפסו את קהילת המודיעין בהפתעה גמורה בהמון תחומים. אחד מהם זו היכולת לאסוף את המודיעין והשלל הטכני והאלקטרוני (אמש"ט) מהשטח בגלל ההיקף העצום של מסמכים, מפות, שרתי מחשבים ותקשורת, פנקסים, פתקים, טבלאות, מחשבים, מכשירים סלולריים, חוברות וספרים, מכשירי זיכרון נייד ועוד. החלום הרטוב של כל ארגון ביון הוא להניח את ידו על הסודות הכמוסים של האויב, לנתח אותם במהירות ולמצות מהם מודיעין רלוונטי ללחימה אך להשיג עוד מטרה: להבין את ההיגיון הכי אינטימי של חמאס, את דרכי הפעולה הכי נסתרים, פיצוח תעלומות, תהליכי קבלת ההחלטות, אסטרטגיה וכ"ו.

ככל שנקף הזמן, התמרון התרחב, לוחמי צה"ל פרצו לבונקרים, חשפו לשכות בכירים, פיצחו כספות ואיתרו מקומות מסתור. צה"ל הניח את ידו על שלל מודיעיני והתקבלה החלטה בין הצבא לשב"כ כי פריטים אלקטרוניים כמו מחשבים יעברו לטיפול שב"כ ושאר הפריטים הקשיחים כמו הררי המסמכים, ספרים וחוברות שנאספו מהשטח יועברו לאמ"ן. מהר מאוד הבינו כלל העוסקים במלאכת האיסוף, מיצוי וניתוח המודיעין, כי הם יושבים על הר של ידיעות זהב שמהן הופקו פעולות בשטח אך לא רק. "היקף המודיעין שהצטבר עד עכשיו בשב"כ ואמ"ן, מאפשר לפרק את חמאס מבפנים", אמר גורם ביטחוני בכיר שנחשף להררי המסמכים.

מתוך חוברת הדרכה של חמאס לקראת שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
הדרכה בחוברת של קביעת המשימות התקשורתיות/אמיר בוחבוט

בצה"ל ובשב"כ הצביעו לאורך השנים כי חמאס הפך את הזרוע הצבאית של הארגון לצבא של ממש, אך ככל שצללו חוקרי ומנתחי המודיעין לתוך האמש"ט הם גילו את גודל השינוי והרמה המקצועית שאליה הגיע ארגון הטרור הסדיסטי. מטבלאות אקסל שבהן הציגו את רמת הכשירות של היחידות המיוחדות, הפלוגות, הגדודים והחטיבות, כולל היקף אימונים, אמצעי לחימה ותחמושת. זה כלל גם תיעוד של מסדרים ביחידות השונות וביקורת של רשימות ציוד לכל לוחם עם שמו, פרוטוקולים של פגישות, דיונים והליך קבלת החלטות בדרגים הבכירים והזוטרים. גורמי ביטחון אמרו כי רמת הסדר והארגון היו הפתעה משמעותית עבור קהילת המודיעין. "מאות ואלפי חקירות של מחבלים ובכירי ההנהגה לא היו מניבים בפרקי זמן קצרים כזה מודיעין אינטימי על מה הן שיטות הסדר והארגון וכיצד הן באות לידי ביטוי", אמר גורם צבאי שנחשף לחומר המודיעיני.

הסדר והארגון נאכף על בסיס "ספר חוקים" שלא היה חשוף לכולם ונשמר על ידי רמת הפיקוד הבכיר, שהיה מוציא אל הפועל הנחיות ומבצעים ברחבי רצועת עזה. למשל, במסגרת התמרון הקרקעי אותרו מסמכים רשמיים של ארגון הטרור ובהם נהלים וחקירות לכאלה אשר חשודים כבעלי נטיות מיניות להט"ביות. המסמכים הרשמיים של "ספר החוקים" בחמאס חושפים התנהלות אכזרית וחסרת רחמים נגד כל מי שנחשד בהשתייכות לקהילה הגאה. בנוסף, אותרו תיעודים של חקירות ועדויות על תחקור אגרסיבי שעסק אך ורק בהעדפות ונטיות מיניות, מהם למדים שאלו החשודים בהשתייכות לקהילה הגאה ודינם אחד - מוות.

עוד בוואלה!

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
מתוך חוברת הדרכה של חמאס לקראת שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
"לא לאבד את המטרה". מתוך חוברת ההדרכה של חמאס/אמיר בוחבוט
מתוך חוברת הדרכה של חמאס לקראת שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
הנחיות כיצד לתפעל מצלמה בדרך הנכונה ביותר/אמיר בוחבוט

כמו כן, אותרו גם מסמכים עם תוכניות מפורטות של חמאס כיצד עליהם לפעול בכל העולם: אירופה, ירדן, מצרים, ארה"ב ועוד הרחק מעיני ארגוני מודיעין זרים ומתחת לרדאר התקשורתי. עוד עולה מהמסמכים כי חמאס בנה תוכנית שתואמת את האוכלוסייה בכל מדינה. עוד עולה מהשלל שנתפס כי אחד המסמכים מפרט תוכנית להבערת איו"ש ופגיעה ברשות הפלסטינית באמצעות חדירה למנגנוני הביטחון של הרשות ולעודד אותם למרוד מבפנים כדי להפיל את הרשות ולהשתלט עליה בהדרגה.

אגף המודיעין של צה"ל ריכז ציוד רב כמו אמצעי לחימה מרוסיה, צפון קוריאה, איראן, מצרים, לוב ועוד, כדי להתחקות לא רק אחר השימוש שנעשה בו אלא ללמוד על נתיבי הרכש והסיוע. בין היתר אותרו גם יותר מ-150 טנדרים ויותר מ-350 אופנועים סינים שהוברחו דרך המנהרות מתחת לציר פילדלפי באמצעותם פשטו יותר מ-4,000 מחבלים מ-75 מוקדי חדירה על יישובי הנגב המערבי והמוצבים ב-7.10.

אופנועים של מחבלים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
אופנועי מחבלי חמאס שנתפסו/אמיר בוחבוט

סדנאות לניתוק רגשי בשביל "להתמודד" עם ביתור גופות והתעללות

וגם ספרות במערכת החינוך של חמאס אותרה. בין היתר נמצאו כ-1,500 ספרים אנטישמיים שמצביעים על תהליך שיטתי לשנאה ולטרור נגד ישראל ומשולב מהיום הראשון במערכת החינוך של חמאס ביניהם: ספרי ילדים המלמדים כיצד לרצוח יהודים בדריסה ודקירה, הספר של מחמוד א-זאהר בכיר חמאס בשם "קץ היהודים" וספרות אחרת שמטילה את כל האחריות למלחמות במזרח התיכון על ישראל ולכן יש לרצוח את כל היהודים. עוד נמצאו ספרוני מיתוסים על מחבלים בכירים, כמו גם תיעוד מיוחד מקייטנות חמאס הממומנות על ידי כספי תרומות מחו"ל ותמונות של תינוקות על כורסאות בסלון הבית לצד רימוני רסס ופצצות מרגמה.

עוד תהליך שביצעו באמ"ן הוא חיבור בין התוכניות של חמאס למסמכים ולאמצעי הלחימה כפי שהתגלו בשטח הישראלי אחרי 7 באוקטובר ובשטח הפלסטיני במהלך התמרון הקרקעי: הציוד הצבאי שתמך את הרעיון המבצעי לשהייה הממושכת בשטח הישראלי שכלל בין היתר ציוד רפואי, אמצעי לחימה לכריתת איברים באמצעות רובי קלאצ'ניקוב עם פיגיון או מצ'טות, רובים לכוחות מיוחדים (קלצ'ניקוב רוסי) ורובים אחרים לשאר הכוחות.

מסמכים שנמצאו על גופות המחבלים כללו אישורי עבודה בישראל אך גם מפות יישובים ובסיסי צה"ל כולל נקודות ציון חשובות כמו מיקום לשכות בכירים, נשקיות, מרפאות וכ"ו. המפה הבולטת הייתה על בסיס תל נוף של חיל האוויר שבה צוינו מיקום טייסות, לשכות המפקדים וקיבוצים כמו נחל עוז ובארי, שכללה בין היתר את מיקום חדרי האוכל שם התכוונו מלכתחילה לרכז את מרבית החטופים לפני העברתם לעזה. אחד המחבלים קרע את המפה של בארי לחלקים קטנים, אך לוחם חד הבחין בה, העביר את חלקיה לגורמי המודיעין שהדביקו וחיברו אותה מחדש. הדיוק של המידע על הבסיסים והיישובים, כולל אורח החיים בהם, הצביע על איסוף מודיעין שיטתי ברמה גבוהה של חמאס. חלק מהמסמכים מצביעים על השחיתות השלטונית של חמאס וכיצד הם דאגו לא רק לצבור נכסים אלא כיצד השתמשו בהם כמו דירות של אונר"א שרשמו על שם אישתו של מוחמד דף, דירות של מוחמד סינוואר, אחיו של יחיא, שאותם קיבל מאונר"א והשכיר לפלסטינים (יש חוזי שכירות בידי אמ"ן - א"ב) ואף תיעודים של פעילי חמאס שעובדים באונר"א.

תחמושת של מחבלים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
תחמושת של מחבלי חמאס שנתפסה/אמיר בוחבוט
ציוד של מחבלים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
ציוד של מחבלי חמאס/אמיר בוחבוט
ציוד של מחבלים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
ציוד של מחבלים שהשתתפו בטבח שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן/אמיר בוחבוט

"אחרי שמרכזים את כל תשתיות חמאס ברצועת עזה בין מה שראינו במפות, במסמכים לבין מה שהתגלה בפועל - עולה בצורה ברורה שעזה נבנתה כמוצב צבאי אחד גדול כולל שימוש בגני ילדים, בתי ספר, מרפאות, בתי חולים, מסגדים", אמר גורם שנחשף למסמכי חמאס, והוסיף: "הם התכוונו לחדור למספר גדול של בסיסי צה"ל ביניהם בסיסי חיל האוויר".

על בגדי גופות המחבלים שהיו עם דיסקית בעלת שם, תמונה ומספר, אותר "שיחון" המאפשר להם לתקשר בעברית עם האזרחים והחיילים בזמן הפשיטה שכללו משפטים כמו: "להוריד בגדים", "להתפשט", "להוריד מכנסיים", "ילדים לפה ונשים לפה". גורמי צבא הצביעו כי חמאס שילב באופן שיטתי בכל הספרים, החוברות, הנאומים והפנקסים את הצידוק הדתי למעשים הברבריים והזוועתיים, באמצעות פסוקי קוראן, פתוות (פסקי הלכה) כמו החלטות על התעללות בגופות, וכריתת האיברים. בנוסף לכך, עולה מהמסמכים והחקירות שמפקדי הגדודים בזרוע הצבאית קיבלו אישור הלכתי לכתוב פסקי הלכה בכפוף תואר שייח' כדי שיוכלו להצדיק את הרעיונות המחרידים שלהם בשטח הישראלי נגד אוכלוסייה וחיילים ולהראות לכאורה למחבלים שאין סתירה בין הפקודות לאיסלאם, דבר שמסביר מדוע הם רצחו גם את מי שנקלע בדרכם בפשיטה ב-7 באוקטובר כולל בדואים שהוגדרו משתפי פעולה ועובדים תאילנדים שהוגדרו כ"כופרים". בבגדיו של מפקד הפשיטה על העיר שדרות אותר פתק בכתב ידו, שבו ציין כי ברוח הקוראן יעלו נשמותיהם לשמיים ובתמורה לפועלם הסדיסטי נגד חיילים ואזרחים שכלל התעללות, יתקבלו בגן עדן. היו גם מחבלים שאותרו עם פנקסי כיס שהושפעו על ידי עבדאללה עזאם, ממייסדי ארגון הטרור אל-קאעידה, שקבע כי ההרג מטהר את הנפש.

מהמסמכים עלה כי את הרעיונות האלימים והברבריים תמכו סדנאות לניתוק רגשי שעברו המחבלים (ביתור גופה, התעללות ואכילת איברים) כדי לוודא שהם אכן יפעלו ברגעי הפשיטה ללא רסן וללא עכבות. מה שהסביר ירי של 12 כדורים לעבר ישראלית, חתכים עמוקים בחטופים וחטופות (ידיים ורגליים) לשם התעללות, מחבל שעומד על גופה ואומר למחבל אחר: "זה הקורבן הראשון, תצלם".

מתוך חוברת הדרכה של חמאס לקראת שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
הנחיות בטיחות לצלם צבאי של חמאס/אמיר בוחבוט

לזרוע פחד שיישאר בזיכרון הישראלי

מאמץ שיטתי נוסף שנחשף תוך כדי ניתוח המודיעין שנאסף מהשטח הפלסטיני, אך גם הישראלי, כלל את מלאכת האיסוף הקרבי ותיעוד שהתבררה כייעוד לא רק לצורכי איסוף מודיעין צבאי ודיוק הפעולה המבצעית אלא לשם הטלת מורא, צריבת תודעה בצד הישראלי של אימה ופחד, פגיעה באמון הציבורי בצבא ובמוסדות המדינה, ויצירת תחושת כאוס ופגיעה בתחושת הביטחון. שיטות שכללו מריחת כתמי דם באמצעות ידיים מגואלות בדם על קירות בתי החטופים והנרצחים, השארת פתקים וכתובות גרפיטי כדי לאיים שיחזרו "בשנה הבאה".

מאמץ לאיסוף ותיעוד התחלק בין השגרה למלחמה, מה שמסביר מדוע כל לוחמי הנוח'בה נכנסו עם מצלמות גו פרו על הראש. "בחמאס רצו שמעשי הזוועה וזריעת הפחד יישארו בזיכרון הישראלי, ואם זה לא ברור אז ב-7.10 ושבועות ארוכים לאחר מכן חששו אזרחי ישראל שמחבלים יגיעו אליהם הביתה כי הם ראו את הסרטונים. תיעוד הסרטונים נועד לצרוב תודעה. הם השקיעו בזה הרבה למידה, תרגולים ומאמץ", הסביר גורם ביטחוני לוואלה.

לצד זאת חשוב להדגיש כי מאמץ האיסוף המודיעיני המקדים כלל תהליך סדור של תורת לחימה צבאית, אימונים, רכש ציוד מתקדם בדומה ליחידות עילית בצבא ארה"ב ובצה"ל (הם עורכים השוואות בציוד באמצעות מסמכים שנחשפו בפני מערכת וואלה), וכפי שבאו לידי בשנים שקדמו למלחמה. החוברת כוללת פעילות מארבים, תצפיות סמויות, פעילות רועשת וגלויה לעין האויב (צה"ל) ופעילות תיעוד בפשיטה לשטח מדינת ישראל. בזמן שבישראל זילזלו בכוונות חמאס ובאיכות הזרוע הצבאית של חמאס בהשוואה לאיכות הלוחמים של חיזבאללה, הם התארגנו כצבא מקצועי.

מתוך חוברת הדרכה של חמאס לקראת שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
הנחיות כיצד לוחם חמאס צריך לפעול בים כשהוא מצלם מתחת למים/אמיר בוחבוט

כך צריך לפעול צלם מבצעי של חמאס

פרט לשילוב בחוברות ההדרכה נמצאו תמונות תיעוד מבצעי של חמאס על פעילות הכוחות, תשתיות צבאיות, ואמצעים מסווגים על תרנים, מוצבים, טנקים, נגמ"שים וג'יפים, שהוגדרו על ידי צה"ל כמסווגים כ"סודי ביותר". הם הדגישו בשלב הכשרת הצלמים שתי נקודות מרכזיות: בחירת הצלם המבצעי - "צריך להיות דייקן, ממושמע טקטית, סבלני, לא נמהר, יודע לשמור סוד על תפקידו, ונמנע מרכילות, שפרטיו ומשימותיו אינם ידועים, מה שמקל על עבודתו, ומאפשר לו להסתובב בשטח מבלי להעלות שום חשד".

עוד תנאי למשימת הצלם המבצעי, שהודגש בחוברת, ש"רצוי להכין מראש כרטיסי עיתונות השייכים לארגון תקשורת אמיתי או פיקטיבי, בתנאי שלא ברור שהוא מזוהה עם כל ארגון הנחשב עוין לאויב. זכור כאן שמדי הצבא שלך עשויים להרשיע אותך, אז קחו זאת בחשבון. שמרו על קור רוח והתנהגו כאילו אתם עומדים להיות נתונים לתקופה ארוכה של שבי, כי זה יעזור לכם לשמור על הלכידות הפסיכולוגית שלכם ולהפחית את תחושת התסכול או ההיסחפות בתקווה בלתי מובטחת, שזו אחת הדרכים המהירות ביותר להחליש את הנחישות שלך. קבע מראש כמה מידע תחשוף. כאשר אתה מרגיש בהכרח שאתה נתפס, היפטר מכל חומר שעלול להפליל אותך מבחינה משפטית, או לחשוף מידע על המוג'אהדין. אתה צריך לדמיין תרחיש ולעשות עליו חזרות מראש".

לפי המסמכים, הנהגת הזרוע הצבאית של חמאס הגדירה את פעולת "הצילום" כמשימה מרכזית ואסטרטגית שחשובה כמו האימון למלחמה במטרה להשפיע על האויב ולייצר תעמולה עבור הציבור הפלסטיני ומי שיתמוך בהתנגדות חמאס, בשילוב לוחמה אלקטרונית, פעולות רשתות מחשבים, פעולות פסיכולוגיות, הונאה צבאית ואבטחה מבצעית. האימונים שלהם כוללים צילום בתרחיש מדמה את אווירת הקרבות והמבצעים הצבאיים כולל קולות של ירי, פיצוצים, בשטחים פתוחים ושטח בנוי.

מתוך חוברת הדרכה של חמאס לקראת שבעה באוקטובר שתפסה יחידה של אמ"ן. אמיר בוחבוט
"להשתמש ברגישות במצלמה"/אמיר בוחבוט

המסמכים מתייחסים לתרחיש שבו המתעד המבצעי נהרג או נפל בשבי ומה מצופה משאר הצוות כדי להמשיך ולתעד הפעילות ואף כיצד לנהוג במארב שייעודו להרוג חיילי אויב, כי "התמונה נהנית מתשומת לב תקשורתית רחבה, והשפעתה על הנמען רבה וקבועה, בניגוד לטקסטים בחדשות, הצהרה, דיווח וכ"ו".

עוד צוין במסמכים שהתיעוד מקשה על האויב להכחיש. בזמן שצה"ל כיוון את עיקר תשומת הלב שלו לחיזבאללה ואיראן, הפכה הנהגת חמאס את הזרוע הצבאית לצבא מקצועי, מאומן ואכזרי מתחת לאף של קהילת המודיעין הישראלית. מארגון טרור למפלצת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully