וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת הצביעה - ברוב של 68 ח"כים: מתנגדים למדינה פלסטינית

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 16:29

המליאה הצביעה בעד הצהרה שקובעת כי הכנסת מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית משום שהיא "מהווה סכנה קיומית למדינת ישראל". במקביל, נדחו הצעות סיעות רע"מ וחד"ש-תע"ל להכרה במדינה. יוזם המהלך, יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער ברך: "כל שטח שנסוגנו ממנו הפך לאזור טרור"

נתניהו: "הכוונה של מספר מדינות באירופה להכיר במדינה פלסטינית - פרס לטרור"/מערכת וואלה

מליאת הכנסת הצביעה היום (חמישי) בעד הצהרה הקובעת כי כנסת ישראל מתנגדת להקמת מדינה פלסטינית כי היא "תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל".ראש הממשלה נתניהו, דרעי וגלנט לא נכחו בהצבעה, וחברי המחנה הממלכתי תמכו בה למעט אייזנקוט שנעדר מהמליאה. במקביל, נדחו הצעות סיעות רע"מ וחד"ש-תע"ל להכרה במדינה פלסטינית.

ההצהרה היא של סיעות הליכוד, ש"ס, הציונות הדתית, עוצמה יהודית, יהדות התורה, ישראל ביתנו והימין הממלכתי, בנושא "הצהרות ופרסומים בעולם בנושא הכרה במדינה פלשתינית והצורך בהערכות ישראלית לאתגר מדיני אפשרי". יצוין כי בחודש פברואר אושרה במליאה ברוב גדול, הצהרה לפיה הכנסת מתנגדת להכרה בין לאומית באופן חד צדדי במדינה פלסטינית. נוסח ההצעה המלא שאושרה הלילה: "כנסת ישראל מתנגדת באופן נחרץ להקמת מדינה פלסטינית ממערב לירדן. הקמת מדינה פלסטינית בלב ארץ ישראל תהווה סכנה קיומית למדינת ישראל ולאזרחיה, תנציח את הסכסוך הישראלי-פלסטיני ותערער את היציבות באזור.

זאת תהיה רק שאלה של זמן קצר עד שחמאס ישתלט על המדינה הפלסטינית ויהפוך אותה לבסיס טרור אסלאמי רדיקלי, הפועל בתיאום עם הציר בהנהגת איראן, כדי לחסל את מדינת ישראל.

קידום הרעיון של המדינה הפלסטינית בעת הזאת יהווה פרס לטרור ורק יעודד את חמאס ותומכיו שיראו בכך ניצחון בזכות הטבח של ה-7/10/23 ומבוא להשתלטות האסלאם הג'יהאדיסטי על המזרח התיכון".

יוזם המהלך יו"ר הימין הממלכתי, ח"כ גדעון סער ברך על העברת ההצהרה ואמר כי "לא חשוב לדבר על ההיסטוריה אלא על התיקון שצריך להתחיל מהבית הזה. אנחנו לא נצליח לשכנע בעולם את הידידים שלנו אם לא נדבר באופן ברור נגד הקמת מדינה פלסטינית, שהיא איום על מדינת ישראל. אנחנו צריכים לחזור לדבר על רעיון האוטונומיה של מנחם בגין, אין ריבונות זרה ממערב לירדן, לא יכולה להיות. כל שטח שנסוגנו ממנו הופך לאזור טרור".

ח"כ שמחה רוטמן מסר כי הוא "גאה שביוזמתה של שדולת ארץ ישראל בראשותי ובראשות חברי הכנסת לימור סון הר מלך ויולי אדלשטיין, כנסת ישראל עמדה היום כחומה בצורה מול רעיון הקמת מדינה פלסטינית והעניקה בשורה גדולה לאזרחי מדינת ישראל והשמיעה אמירה חשובה לעולם כולו. ישנה חשיבות עליונה להתנגד בכל תוקף למדינה פלסטינית אשר תהווה מפעל טרור ותעניק פרס לאויבינו הקמים לכלותינו".

גדעון סער -ישיבת סיעה 1 ביולי 2024. יואב דודקביץ/TPS, TPS
"צריכים לחזור לדבר על רעיון האוטונומיה של מנחם בגין, אין ריבונות זרה ממערב לירדן". סער/TPS, יואב דודקביץ/TPS

ח"כ זאב אלקין אמר כי "אתם תראו כאן הרבה כיסאות ריקים של מפלגות שיעדיפו להיעדר מהדיון כי לבוא לציבור הישראלי ולהגיד שהם לא שוללים הקמת מדינה פלסטינית, זה לא מקבל אפילו בציבור שלהם".

גם ח"כ אביגדור ליברמן הגיב להחלטה ומסר כי "ראש הממשלה נתניהו כנראה יוצא מנקודת הנחה שכולם לא זוכרים שבאולם הזה ב-2004 ראש הממשלה הצביע בעד ההתנתקות, ב-2009 נאם את נאום בר אילן בזכות מדינה פלסטינית, אני יכול לתת עוד דוגמאות להתחייבויות שלו לערפאת ואבו מאזן"

במקביל, הצעת רע"מ להכרה במדינה פלשתינית והצעת חד"ש-תע"ל להכרה במדינה פלשתינית שבירתה ירושלים המזרחית, נדחו ברוב של 62 מתנגדים מול 9 בעד.

ח"כ מנסור עבאס: "כל הטיעונים שהעליתם נגד מדינה פלסטינית, בעצם הם טיעונים בעד מדינה פלסטינית. אי אפשר לעשות הסכם שלום לא עם ארגון ולא עם פלגים. הייתם צריכים לדאוג קודם כל להקים מדינה פלסטינית עצמאית ריבונית ואז לכרות איתה הסכם שלום. הסכמי שלום עם מדינות הצליחו. אי אפשר לעשות הסכמים חלקיים עם אש"ף או לשאוף להסדרה עם חמאס בעזה. מדינה פלסטינית עצמאית תדאג להשליט סדר ותיישם את המונופול על השליטה בכוח ושלא יהיו פלגים חמושים."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully