וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט אישר: 1,000 צווי גיוס לצעירים חרדים - כבר ביום ראשון

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 15:13

יעד הגיוס המדובר לשנה הקרובה הוא 4,800 חרדים, זאת גם במסגרת החקיקה הצפויה בכנסת - ובצה"ל מעריכים כי הדבר ידרוש מספר גבוה בהרבה של צווים. זאת - בעוד שמנהיגי הציבור החרדי בזרם הליטאי והספרדי יצאו בהנחיה ברורה להתעלם מהצווים

צה"ל לא ענה כמה צווי גיוס יישלחו לחרדים, הח"כים תקפו: "על מי אתם עובדים?"/ערוץ הכנסת

שר הביטחון יואב גלנט, אישר היום (חמישי) את המלצת צה"ל להוצאת צווים ראשונים לבני המגזר החרדי החל מיום ראשון הקרוב. בהתאם לכך, ביום ראשון צפויה לצאת פעימה ראשונה של כ-1,000 צווי גיוס ראשונים לבני 18-26. פעימות גיוס נוספות צפויות כבר בשבועות הקרובים.

יעד הגיוס המדובר לשנה הקרובה הוא 4,800 חרדים, זאת גם במסגרת החקיקה הצפויה בכנסת. בצה"ל סבורים כי כדי לגייס את המספר הזה נדרש להוציא מספר גבוה בהרבה של צווים, לפחות פי שלושה. זאת מתוך הנחה כי לא כל הצווים ייענו.

לאחרונה, מנהיגי הציבור החרדי בזרם הליטאי והספרדי יצאו בהנחיה ברורה להתעלם מצווי הגיוס שיישלחו על ידי צה"ל ואסרו להתייצב בלשכות הגיוס לטובת זאת. עם זאת, ההערכה כי אלפי הצווים הראשונים שיישלחו לחרדים לא יגיעו לתלמידי ישיבות אלא לצעירים שלא לומדים בישיבות או כאלה שהשתלבו בשוק התעסוקה מבלי להתגייס.

הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024. ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024/ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024. ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024/ראובן קסטרו

גלנט הנחה כי שליחת הצווים תעשה בחלוקה לשלוש פעימות, כאשר בסיום כל אחת מהן יתקיים תהליך למידה על מנת לשפר את הפעימות הבאות. כמו כן, שר הביטחון קבע בדיון כי תכנית הזימון בשני מחזורי הגיוס הבאים תקבע בהתאם להיענות הציבור החרדי במחזור הגיוס הקרוב.

הדיון בו אושרה ההחלטה נערך היום בהשתתפות הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי, סגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם, אלוף במיל' אליעזר שקדי, ר אכ"א אלוף יניב עשור והפצ"רית אלופה יפעת תומר ירושלמי.

אתמול, ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה לדיון בהחלטה. תא"ל שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, אמר בפתח הדיון: "אנחנו ערוכים להוציא צווים ביום ראשון הקרוב כדי להתחיל להניע את תהליך גיוס לאנשים שיהיו רלוונטיים בהקשר הזה. אנחנו רוצים לעשות תהליך מיון אפקטיבי לחברה החרדית, זה יכול לקחת זמן. אם לבן אדם עכשיו קשה להתגייס אני חייב לתת לו התראה של 45 יום עד הגיוס, ויש פה אוכלוסיה שצריכה לפעמים יותר מ-45".

הוא הוסיף: "כדי להגיע למספרים שאנחנו מדברים עליהם אנחנו חייבים להתחיל את התהליך הזה ולצאת איתו לדרך. אנחנו בעיצומה של שנת הגיוס וזו התוכנית שבנינו. אנחנו רוצים להביא אנשים לתפקידי לחימה, אנחנו רוצים להיות ערוכים לקלוט אנשים בצורה הטובה. זה לא תהליך שאני שולח צו לאנשים והם מיד מגיעים לשרשרת חיול ותוך כמה ימים ביחידה משמעותית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully