וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה ראשונה בכנף ציון: סדק התגלה בשמשת תא הטייסים

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 12:21

הטיסה המבצעית הראשונה של מטוס ראש הממשלה החדש לא עברה חלק: סדק התגלה באחת משמשות הקוקפיט של המטוס בן ה-20 בטיסת המשלחת המקדימה לארה"ב, והיא תוחלף עד לטיסת ראש הממשלה עצמו ביום ראשון

עימות במליאה בדיון בהשתתפות נתניהו: "ככל שהלחץ על חמאס מתגבר כך גם קמפיין הטרלול שלכם"/ערוץ הכנסת

הטיסה המבצעית הראשונה של מטוס ראש הממשלה החדש לארה"ב, עם משלחת מקדימה וציוד לקראת נאומו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בקונגרס בוושינגטון לא עברה חלק. במהלך הטיסה התגלה בשמשת תא הטייסים של מטוס הבואינג 767 בן ה-25 שנה סדק. מדובר בתקלה שאינה נדירה במטוסי ה-767, ונהלי בואינג מתירים להמשיך לטוס עימה. עם חזרת המטוס מארה"ב תוחלף השמשה בידי טכנאי התעשייה האווירית, שהסבה את המטוס ואחראית לאחזקה שלו.

התקלה תתוקן עוד לפני המראתו ביום ראשון של נתניהו עצמו לארה"ב, שתהיה הטיסה הראשונה של ראש הממשלה במטוס השנוי במחלוקת. נתניהו דחף להחלטה לרכוש 'אירפורס וואן' ישראלי, במקום לשכור לכל טיסה בנפרד מטוס מחברות התעופה הישראליות, ללא אמצעי מיגון ותקשורת מיוחדים.

אך מבקר המדינה חשף בדוח שפירסם את ההתנהלות הקלוקלת בפרויקט, שנמשך זמן רב, זכה לשינויים מאוחרים ויקרים לפי דרישות לשכת ראש הממשלה והשב"כ, וחרג מתקציבו ביותר מ-100 מיליון שקל. עד היום הוצאו על המטוס מעל 400 מיליון שקל, מתוך תקציב בסך 729 מיליון שקל שאושרו לרכישתו ולהפעלתו בעשר השנים הראשונות.

כדי לחסוך נבנה המטוס על בסיס בואינג ER767-300 משומש שטס מאז שנת 2000 בשירות חברות תעופה אוסטרליות. ב-2016 הגיע המטוס לארץ, אבל סיום העבודות עליו התעכב בגלל דרישת לשכת נתניהו להוסיף לו מקלחת בתאו של ראש הממשלה, ושינויי מיגון ואבטחה.
.

מטוס ראש הממשלה החדש-  כנף ציון. זוהר שגיא, אתר רשמי
מטוס ראש הממשלה החדש- כנף ציון/אתר רשמי, זוהר שגיא

בשל התנגדותו של יאיר לפיד להשתמש במטוס, הוא נותר ללא שימוש בימי ממשלת בנט-לפיד,והועבר לאחסנה בבסיס נבטים, שם נבנתה עבורו תשתית הפעלה. רק כאשר חזר נתניהו ללשכת ראש הממשלה הוחזר המטוס לכשירות, חיל האוויר החל לבצע בו טיסות אימון, וכעת הוא נכנס לשירות.

בגלל הוצאתו לאחסנה בימי הממשלה הקודמת, וניהול כושל מצד לשכת רה"מ, לא הושלמה עדיין התקינה המלאה של המטוס בבואינג להטסת 120 איש הנדרשת לאחר ביצוע ההסבה. הוא מורשה כרגע להטיס רק 80, מה שחייב ביצוע טיסות כפולות בביקור הנוכחי.

במקור מכיל ה-767 יותר מ-200 מקומות, אך התקנת תא האח"מ עבור רה"מ, חדר ישיבות שניתן להסבה לחדר ניתוח, ומחלקת עסקים נרחבת עבור פמליית ראש הממשלה, הוא מכיל כעת רק 120 מושבים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully