וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה בקריאה ראשונה הארכת השירות הצבאי לחיילים

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 6:58

לפי הצעת החוק, שעברה בתמיכה של 56 ח"כים אל מול 44 שהתנגדו, שירות הסדיר לגברים יוארך מ-32 חודשים ל-36 חודשים במסגרת הוראת שעה עד 2029. ראש האופוזיציה ח"כ לפיד: ‏"כמו גנבים בלילה העבירה הקואליציה בקריאה ראשונה את חוק 'גניבת הכסף מהלוחמים'"

פעילות כוחות צה"ל ברצועת עזה. 5 ביולי 2024/דובר צה"ל

מליאת הכנסת אישרה הלילה (חמישי) בקריאה ראשונה את הצעת החוק להארכת השירות הצבאי לחיילים, לפיה תקופת השירות תוארך מ-32 חודשים ל-36 חודשים. זאת, במסגרת הוראת שעה עד ל-30 ביוני 2029. 56 תמכו בהצעה, 44 התנגדו והיא תועבר לדיון בוועדת הכנסת.

לפי ההצעה יש להסמיך את שר הביטחון לקבוע בצו, באישור ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, מערכים, יחידות, מקצועות ותפקידים שתקופת השירות הסדיר בהם תהיה קצרה מ-32 חודשים (או מ-36 חודשים במהלך תקופת הוראת השעה), אך לא פחות מ-28 חודשים (או מ-32 חודשים בתקופת הוראת השעה). בנוסף, מי שיידרש לשרת תקופת שירות העולה על 28 חודשים (או 32 חודשים במהלך תקופת הוראת השעה) - יקבל תגמול בעד תקופת השירות מהחודש ה-29 (או מהחודש ה-33 במהלך תקופת הוראת השעה), ועד תום שירותו הסדיר, נוסף על דמי הקיום המשולמים מכוח פקודות הצבא.

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "בשנת 1995 תוקן חוק שירות ביטחון ונקבעה לגבי גברים תקופת שירות סדיר של 36 חודשים. בשנת 2015 תוקן החוק פעם נוספת, ונקבע כי משך השירות הסדיר של גברים יהיה 32 חודשים לתקופה קצובה, ולאחר מכן יקוצר ל־30 חודשים. יובהר, כי הארכת השירות הסדיר במסגרת הוראת השעה נדרשת באופן מידי, לצורך עמידה ביעדי צה"ל ולצורך מתן מענה לצורכי הביטחון הקיימים".

כוחות צה"ל ברצועת עזה. דובר צה"ל
כוחות צה"ל ברצועת עזה/דובר צה"ל

ראש האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, מסר בתגובה: ‏"כמו גנבים בלילה העבירה הקואליציה בקריאה ראשונה את חוק 'גניבת הכסף מהלוחמים', שבטעות קוראים לו חוק הארכת השירות הסדיר. ‏יידע כל חייל שמאריכים לו את השירות שהקואליציה הזו חוסכת עליו כסף כדי שישאר להם יותר לחלק לעצמם. חרפה באישון לילה".

יו"ר הדמוקרטים, יאיר גולן, הוסיף: "הארכת השירות על אלה המשרתים במילא הוא חרפה נוספת על ממשלת המחדל. במקום להגיע להכרעה, לפעול לצמצום אי השוויון בנטל וגיוס לשירות מלא, צבאי או אזרחי, לכולם, הם מוסיפים שירות לאלו שכבר נמצאים תחת האלונקה. ממשלה נגד חיילי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully