וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב, ישראל והרשות הפלסטינית קיימו מפגש חשאי בנושא מעבר רפיח

עודכן לאחרונה: 18.7.2024 / 0:35

הפגישה בה השתתפו ראש השב"כ, יועצו הבכיר של הנשיא ביידן ושניים מיועציו הבכירים של אבו מאזן היתה הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שבה גורמים רשמיים אמריקנים, ישראלים ופלסטינים דנים בסוגיה שקשורה לעזה. פתיחה מחדש של מעבר רפיח חיונית ליישום השלב הראשון של העסקה

הרמטכ"ל ברפיח: אנחנו מתישים את הצד השני/דובר צה"ל

ארצות הברית, ישראל והרשות הפלסטינית קיימו בשבוע שעבר פגישה חשאית כדי לדון בפתיחה מחדש של מעבר רפיח בין מצרים לעזה כחלק מהעסקה לשחרור החטופים והפסקת אש, כך אמרו שלושה בכירים ישראלים ואמריקנים.

מעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023. רויטרס
מעבר רפיח. 25 בנובמבר 2023/רויטרס

למה זה חשוב:

זו הייתה הפעם הראשונה שבה גורמים רשמיים אמריקאים, ישראלים ופלסטינים נפגשו יחד כדי לדון בסוגיה שקשורה ליום שלאחר סיום המלחמה בעזה - סוגיה פוליטית פנימית רגישה ביותר הן בישראל והן ברשות הפלסטינית.

פתיחה מחדש של מעבר רפיח האסטרטגי תהיה חיונית ליישום השלב הראשון של עסקת החטופים. אחד מסעיפי ההסכם כולל העברת אנשי חמאס פצועים למצרים לקבלת טיפול רפואי. מהלך זה אפשרי רק דרך מעבר רפיח.

בכירים אמריקנים אומרים שפתיחה מחדש של מעבר רפיח עשויה להיות צעד ראשון באסטרטגיה רחבה יותר ביום שאחרי המלחמה לייצוב ושיקום עזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

תמונת המצב:

  • ישראל ומצרים לא הצליחו עד כה להגיע להסכמה כיצד לפתוח מחדש את מעבר רפיח, עליו השתלט צה"ל בתחילת חודש מאי.
  • מצרים רוצה שאנשי הרשות הפלסטינית יפעילו את המעבר. ישראל רוצה שאנשים שאינם קשורים לחמאס יעשו זאת, אך מתנגדת לשילוב הרשות הפלסטינית במקום באופן רשמי, בעיקר מסיבות פוליטיות פנימיות בישראל.

בין השורות:

  • ממשל ביידן רואה בפתיחה המחודשת של מעבר רפיח גם כדרך להתחיל לשקם את המשילות ברצועת עזה באופן שלא יכלול את חמאס ובמקום זאת יאפשר מעורבות מסוימת לרשות הפלסטינית.

מאחורי הקלעים:

  • המשתתפים בפגישה, שהתקיימה בתל אביב, כללו את היועץ הבכיר של הנשיא ביידן למזרח התיכון, ברט מקגורק; ראש השב"כ רונן בר; ויועציו הבכירים של הנשיא הפלסטיני מחמוד עבאס - השר חוסיין א-שייח' וראש המודיעין מאג'ד פרג'.
  • מקורות שתודרכו על הפגישה אמרו כי הצד הישראלי הדגיש כי ראש הממשלה נתניהו מתנגד לכל מעורבות רשמית של הרשות הפלסטינית במעבר רפיח.
  • למרות זאת, ראש השב"כ ניסה לשכנע את עוזריו הבכירים של הנשיא הפלסטיני להסכים לשלוח את אנשיהם למעבר באופן לא רשמי, כך אמרו המקורות. הצד הפלסטיני דחה את ההצעה הזו.
  • בכירים ישראלים ואמריקנים אמרו שהם אמנם מבינים מדוע הרשות הפלסטינית מתנגדת להצעה, אבל הדגישו שהם סבורים שזה האינטרס של הרשות הפלסטינית "להכניס רגל בדלת" של רצועת עזה, גם אם בתפקיד לא רשמי.
  • הבית הלבן, השב"כ והשר הפלסטיני חוסיין אל-שייח' סירבו להגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully