וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת חכמי התורה של ש"ס: אין להתייחס לצווים שצה"ל ישלח

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 20:39

בכך מצטרפת ההנהגה הרוחנית של המפלגה להוראה דומה שפרסמו מנהיגי הזרם הליטאי החרדי בשבוע שעבר. "התעצמה המלחמה נגד ה'", כתבו הרבנים של ש"ס והוסיפו "גורמים בהובלת בג"ץ והפקידות המשפטית פועלים לפגוע בעולם התורה"

הפגנה של החרדים הקיצוניים בגהה/27 א'

מועצת חכמי התורה של ש"ס הוציאה היום (רביעי) הודעה רשמית לפיה אין להתייחס לצווים שצה"ל ישלח או להתייצב בלשכות הגיוס.

בכך מצטרפת ההנהגה הרוחנית של המפלגה להוראה דומה שפרסמו מנהיגי הזרם הליטאי החרדי, הרב דב לנדו והרב משה הלל הירש בשבוע שעבר. הרבנים של ש"ס כותבים בין היתר כי "התעצמה המלחמה נגד ה'" ומוסיפים בהוראה הפומבית כי "גורמים בהובלת בג"ץ והפקידות המשפטית פועלים לפגוע בעולם התורה".

עד כה מי שנמנע באופן רשמי מפרסום הוראה דומה היא מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל וייתכן כי זו תפרסם הנחיה בנושא בימים הקרובים.

הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, 17 ביולי 2024. ראובן קסטרו
הפגנת חרדים נגד גיוס, כביש גהה, בני ברק, יולי/ראובן קסטרו

אתמול פורסם כי צה"ל יוציא זימונים לצו ראשון לכ-3,000 חרדים ביום ראשון הקרוב. צה"ל ביקש מכסה ממשרד הביטחון של כ-3000 צווי גיוס לחרדים ברי גיוס. זאת, לאחר אישורו שר הביטחון הביטחון יואב גלנט בשבוע שעבר להוצאת צווים בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.

הודעת צה"ל מגיעה לאחר פסיקת בג"ץ מלפני כשבועיים, במהלכה קבע בית המשפט העליון פה אחד כי בעת הזו אין מסגרת חוקית שמאפשרת להבחין בין תלמידי הישיבות ליתר המיועדים לשירות צבאי. בהתאם, לא נתונה למדינה הסמכות להורות על הימנעות גורפת מגיוסם, ועליה לפעול לגייסם. עוד נקבע כי בהיעדר מסגרת חוקית לפטור מגיוס, לא ניתן להמשיך ולהעביר כספי תמיכות לישיבות ולכוללים עבור תלמידים שלא קיבלו פטור או ששירותם הצבאי לא נדחה.

  • עוד באותו נושא:
  • חרדים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully