וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה דחתה הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 17:45

הקואליציה דחתה את ההצעות, שיזמו חברי סיעות האופוזיציה, זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא נגד הקמתה של ועדת חקירה בתקופת המלחמה. השר קרעי: "צריך ועדה בלתי משוחדת, חייבים להקים כזאת אבל לא וועדה פוליטית בראשותכם". 53 התנגדו, 51 תמכו

לתחקיר ברמה הלאומית יש שם - ועדת חקירה ממלכתית/דובר צה"ל

הקואליציה דחתה היום (רביעי) שתי הצעות חוק שיזמו חברי סיעות האופוזיציה להקמת ועדת חקירה ממלכתית לאירועי 7 באוקטובר - 53 התנגדו, 51 תמכו. ההצעה הראשונה של ח"כ מאיר כהן מיש עתיד והשניה היא של ח"כ אורית פרקש הכהן מהמחנה הממלכתי. שתיהן עלו להצבעה בקריאה טרומית במליאה אף שהצעה פרטית אינה הדרך להקמת הוועדה. הקואליציה דחתה את ההצעות, זמן קצר לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו התבטא נגד הקמתה של ועדת חקירה בתקופת המלחמה.

השר שלמה קרעי שעלה להשיב בשם הממשלה לא הכחיש כי ראש הממשלה והשרים מתנגדים להקמת ועדת חקירה ממלכתית, גם אחרי המלחמה. לדבריו: "תהיה ועדת חקירה, חייבים להקים כזאת אבל לא וועדה פוליטית בראשותכם", הוא אמר לחברי האופוזיציה. "לא תהיה ועדת חקירה שחבריה ייבחרו על ידי אנשי שלומכם". קרעי המשיך ואמר כי "תהיה ועדה נטרלית, בלתי משוחדת שתוקם על ידי שני הצדדים בבית הזה. זה לא צחוק, המלחמה והמחדלים שהובילו אליה לא ניתנים לפתרון על ידי החברים שלכם. זה דיון שראוי לנהל אותו אחרי המלחמה. תנו לנו לנצח במלחמה ולהחזיר את החטופים הביתה כי זה מה שחשוב כעת".

משפחות החטופים צבעו את ידיהם בצהוב וחלק הצמידו אותן לשמשה של יציע האורחים בזמן מליאת הכנסת. Yonatan Sindel, פלאש 90
משפחות חטופים במליאת הכנסת/פלאש 90, Yonatan Sindel

לפני ההצבעה, ח"כ מאיר כהן, מיוזמי ההצעה אמר כי קיימת "חובה על ראש הממשלה, על חברי הממשלה ועל חברי הכנסת להורות בלי היסוס על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה. אנחנו חייבים את זה בראש ובראשונה לקורובנות, למשפחותיהם, לחטופים, לכל האנשים שנזרקו מהבתים, פונו והופקרו. אנחנו חייבים את זה לנו כמדינה שכולנו חפצים בקיומה וניתן את נשמתנו בשביל שתתקיים. זו לא איזו הקנטה פוליטית, זאת המציאות והעם מחכה לה. לא נוכל לברוח מהקמתה". ח"כ אורית פרקש הכהן הוסיפה וקראה לחברי הכנסת לתמוך בההצעה: "תקימו את הוועדה כדי שיהיה לכם פרצוף להסתכל לציבור בעיניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully