וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגגון שאיים להצית את חברון: קירוי שנבנה ברחבת מערת המכפלה עורר את זעמם של הפלסטינים

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 14:46

הקירוי נבנה תוך שעות ספורות ברחבת המערה, ומיד לווה בהתנגדות וגינויים של תושבי האזור המוסלמים. הישוב היהודי מתכנן כבר שנים את המהלך בשל עלייה משמעותית של מבקרים, אך הוא תמיד נבלם. "קירוי החצר הוא הפרה ברורה קדושת האיסלאם ופגיעה באופי המסגד" תקפו ברשות

פירוק הקירוי ברחבת מערת המכפלה/ציפי שליסל/TPS

יוזמה עצמאית של גורמים בישוב היהודי בחברון, להקמת קירוי ברחבת מערת המכפלה, הובילה לאיומים באינתיפאדה ולגינויים מקיר לקיר של הרשות הפלסטינית והוואקף הירדני נגד מה שהם כינו "ניסיונות ליהוד מסגד איברהמי". לצד קריאות להגן על המסגד, הפלסטינים, תושבי האזור ניסו להגיע למתחם ולמנוע את עבודות הבינוי. הלילה (רביעי), כוחות המנהל האזרחי וכוחות גדולים של משטרה וצה"ל פירקו את הבניה שהקומה ללא היתרים וללא תיאום גורמי ביטחון. לוואלה נודע כי מאחורי הקלעים עורבו דרגים בכירים במערכת הביטחון.

מדובר במהלך אותו תכננו כבר שנים רבות ביישוב היהודי חברון, עם העלייה של מאות אלפי מבקרים מידי שנה במערת המכפלה. בשל כך, הצורך בהנגשת האתר לקהל המבקרים הצריך גם הקמה של קירוי חלקי ברחבה לימי הקיץ והחורף, אך נבלם פעם אחר פעם בשל הרגישות הרבה ומחשש לעימות חזיתי מול הוואקף הירדני והרשות הפלסטינית, שרואים בכל שינוי ניסיון לייהד את המתחם המשמש גם כאתר קדוש למוסלמים.

פירוק הקירוי ברחבת מערת המכפלה, 17 ביולי 2024. ציפי שליסל, TPS
אחרי הגינוי: פירוק הקירוי ברחבת מערת המכפלה/TPS, ציפי שליסל
פירוק הקירוי ברחבת מערת המכפלה, 17 ביולי 2024. ציפי שליסל, TPS
אחרי הגינוי: פירוק הקירוי ברחבת מערת המכפלה/TPS, ציפי שליסל

אחרי שנים של ניסיונות לקדם את המהלך, בשבוע שעבר הגיעו למתחם משאיות ועליהם קונסטרוקציות ענק להקמת הקירוי שגודלו 20×10 מטרים. בתוך שעות ספורות הושלמה ברובה בניית הקירוי החלקי של הרחבה.

במקביל, ברשתות הפלסטינית הופצו הודעות לתושבי חברון והסביבה לרדת למסגד ולמנוע את "חילולו". בוואקף הוסיפו וטענו כי קירוי חצר מסגד איברהימי בלוחות ברזל הוא תקיפה חמורה והפרה ברורה של קדושת האסלאם, פגיעה ברורה באופי המסגד ושינוי היסטורי שלו".

יו"ר מועצת חברון אייל גלמן שתומך בהקמת הקירוי ברחבת מערת המכפלה אומר בשיחה עם וואלה כי "אנו מצירים על כך שלא התקבלו האישורים הנדרשים. סומכים על צה"ל וממשלת ישראל לתקן את העוול של עשרות שנים, ולתת מענה הולם לרווחת מאות לאלפי פוקדי מערת המכפלה". לדבריו, "אנו בשעת מלחמה, המטרה העיקרית ניצחון על האויב והשבת כל החטופים. ברור לנו שזה לא בראש סדרי העדיפויות, יחד עם זאת, יש כאן הזדמנות גדולה לתקן בעוול במקום שבו הכל התחיל - מערת המכפלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully