וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטרם אושר מינויו בממשלה: פרוייקטור הצפון הנכנס ביקר בגליל וקיים הערכת מצב

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 14:27

אליעזר מרום ביקר הבוקר ביישובי הגליל וערך עם ראשי רשויות מקו העימות סקירה שנמשכה שעתיים. למרום, שמינויו המסתמן טרם אושר רשמית בממשלה, מצפה עבודה רבה שהצטברה אחרי חודשים ארוכים של חוסר טיפול בבעיות שמצטברות בגליל

פגיעה ישירה בקריית שמונה/27 א'

ביקור ראשון של אליעזר מרום - צ'ייני בתפקידו כפרוייקטור הצפון הנכנס. תשעה חודשים אחרי שעשרות אלפי תושבים מהגליל פונו מבתיהם ואיזור הצפון נתון במלחמה, החלה עבודתו של פרוייקטור הצפון. הבוקר הוא ביקר בגליל ונפגש עם משה דוידוביץ', ראש המועצה האיזורית מטה אשר, וראשי רשויות נוספות מקו העימות - בסקירה שנמשכה שעתיים. עם זאת יש לציין כי הממשלה טרם אישרה את מינויו של מרום. בשבוע שעבר הועדה למינוי בכירים בשירות המדינה אישרה את המינוי, אולם הוא לא אושר עדיין באופן רשמי על ידי ממשלת ישראל.

למרום מצפה עבודה רבה שהצטברה אחרי חודשים ארוכים של חוסר טיפול בבעיות שמצטברות בגליל. שלשום שלח דוידוביץ' מכתב ליוסי שלי, מנכל משרד ראש הממשלה ובו קבל על כך שהוא עושה את העבודה ששלי אמור לעשות ועורך פגישות מטה עם משרדי ממשלה. הוא ציין כי טרם הוקמה ועדת שרים מיוחדת לענייני הצפון, בראשות ראש הממשלה וגם טרם הוגשה תוכנית ממשלתית עם קווי תוכנית לפיתוח רב שנתי, למרות שהחלטה על הגשת תוכנית כזאת התקבלה בממשלה והמועד שהוקצב להגשת התוכנית כבר עבר.

האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום  בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019. ראובן קסטרו
האלוף (במיל) אליעזר (צ'ייני) מרום בחנוכת שדה התעופה רמון באילת, 21 בינואר 2019/ראובן קסטרו

דוידוביץ גם קבל במכתבו על כך שהממשלה עדיין לא העבירה את התקציבים הנדרשים לצפון. "יאוש אינה תוכנית עבודה, אבל אתם מקרבים אותנו לשם", כתב דוידוביץ' לשלי. "ראוי להתעשת למען תושבי קו העימות ושתפעל בכל מרצך ליישום", הוסיף.

באותה שעה משרד הפנים קיים יום היערכות עם רשות החירום הלאומית וצהל. "פנינו לצפון, אנו חייבים להיות מוכנים לאפשרות של תרחיש רב זירתי, עלינו כמשרד להיות ערוכים לכך ולמטרה זו אנו פועלים", מסר השר משה ארבל.

משרד הפנים, בין יתר משרדי הממשלה, פועל לשיפור המוכנות לאירוע רב זרתי בצפון. במסגרת זו המשרד נערך לפתיחת 300 בתי ספר לקליטת אוכלוסייה במסגרת החלטת ממשלה על מלון אורחים כאשר האחריות על התושבים היא של הרשות המקומית אך משרד הפנים מסייע ותומך ברשות המקומית הן בהכנות ותרגילים שבוצעו כנדרש, הכנת צוותי קליטה והאמצעים הלוגיסטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully