וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו על הקריאות להקמת ועדת חקירה: "רוצה קודם לנצח את חמאס, נבדוק אחר כך"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 13:22

ראש הממשלה שוב התחמק מוועדת חקירה ממלכתית, ותקף את חברי האופוזיציה במהלך נאום 40 חתימות בכנסת: "אם זה היה תלוי בכם מוחמד דף היה מסתובב כמנצח". לפיד לנתניהו: "מי שהכניס את בן גביר לממשלה שלא יתקרבן על הסתה נגדו. אתה לא קורבן אדוני"

עימות במליאה בדיון בהשתתפות נתניהו: "ככל שהלחץ על חמאס מתגבר כך גם קמפיין הטרלול שלכם"/ערוץ הכנסת

מליאת הכנסת דנה היום (רביעי) בדיון 40 חתימות בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו תחת הכותרת "ראש הממשלה עומד בראשות הממשלה הגרועה ביותר בתולדות ישראל שהפקירה וממשיכה להפקיר את אזרחיה". מדובר בדיון שיזמו סיעות האופוזיציה ואת הדיון פתחו חברי הכנסת בנאומים קצרים, ובסיומו צפויים לשאת דברים נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד.

על פי חוק-יסוד: הממשלה, הכנסת רשאית לקיים אחת לחודש, לפי דרישה של 40 חברי כנסת לפחות, דיון בהשתתפות ראש הממשלה בנושא שהוחלט עליו. בסעיף 45 לתקנון הכנסת​ נקבע כי הדיון יתקיים בתוך 21 יום מקבלת הדרישה, ומפורטים בו סדרי הדיון. הדיון היה אמור להתקיים ביום שני הבא אך בשל נסיעתו של נתניהו לוושינגטון - הדיון הוקדם. בדיון כזה ראש הממשלה נדרש להיות נוכח לכל אורכו, והוא מציג את עמדתו פעם אחת במהלכו. ראש האופוזיציה נדרש גם הוא להיות נוכח בכל הדיון, והוא רשאי לנאום מיד לאחר ראש הממשלה.

ראש הממשלה נתניהו עלה לנאום לאחר חברי הכנסת ותקף את האופוזיציה: "ככל שהלחץ על חמאס מתגבר, כך מתגבר קמפיין הטרלול שלכם, ככל שהקמפיין בכיכרות וברחובות לא מצליח כך אתם מעלים את הטון עם שקרים. "חמאס בלחץ כי אנחנו מחסלים את מפקדיו ואלפי מחבליו. אנחנו מחזיקים אותו בגרון. אנחנו הולכים לחסל את השלטון הניאו נאצי בעזה, אנחנו מתקדמים צעד אחר צעד בזמן שחברים בבית הזה הסבירו שצריך לפעול אחרת".

רה"מ בנימין נתניהו, שלמה קרעי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"חמאס בלחץ כי אנחנו מחסלים את מפקדיו ואלפי מחבליו. אנחנו מחזיקים אותו בגרון"/פלאש 90, יונתן זינדל

"נפגשתי עם משפחות חטופים עשרות פעמים, מאות שעות עם מאות מהם. מהקיבוצים, מהעיר, מהכפר. אני שומע אותם ומקשיב לכאב שלהם. אשתי עושה את זה לא פחות ממני, ולא רק כדי לסמן וי. הם באים טעונים בהשמצות שלכם ובאולפנים והם יוצאים החוצה והם לא מאמינים "איך יכול להיות שמה שאנחנו רואים כאן את היחס וההזדהות? זה לא מסתדר". אמרתם ש "אין כסף לצפון ואין תוכנית". מונה פרויקטור, ומה מעכב את המינוי של צ'ייני? טענה של הייעוץ המשפטי אם מותר למנות אותו. בטח שמותר, צריך וחבל על הזמן".

"אנשים בבית כאן אמרו "איך אפשר לצאת נגד אמריקה? אנחנו תלויים בה" ואני אמרתי ש"אין לנו ברירה". לא נשאיר רבע מהגדודים של חמאס עומד על תילו. אנחנו מתקדמים בשיטתיות להשגת יעדי המלחמה - שחרור החטופים, חיסול החמאס, והבטחה שעזה לא תהווה איום על ישראל".

"אמרו לנו שהחמאס לא יתגמש, שהוא לא יסכים לשחרור חטופים מבלי לסיים את המלחמה אבל פתאום הוא מסכים. אמרו לנו שהוא לא יסכים וידרוש שהמו"מ ימשך לעד ופתאום תחת הלחץ והמכות גם בזה הוא מתגמש. עכשיו אומרים לנו שהוא לא יסכים שנשאר בפילדלפי ונמנע הברחות ממצרים ואני אומר לכם שככל שנתמיד בלחץ - חמאס יוותר יותר וזאת הדרך היחידה לשחרר את החטופים.

"אם זה היה תלוי בכם, אופוזיציה, אולפנים ולשעברים - הייתם כבר מסיימים את המלחמה ומוחמד דף היה מסתובב כבר כמנצח. אנחנו נחושים לנצח, להחזיר את כל חטופינו והמפתח הוא לחץ ועוד לחץ ועוד לחץ. הדרך שלכם היא גם להפסיד במלחמה וגם להפקיר את כל החטופים לגורלם המר".

נתניהו מתייחס להקמת ועדת החקירה לבחינת אירועי ה-7 באוקטובר: "אני רוצה עכשיו לנצח את חמאס ויהיה לנו זמן לבדוק את כל צנצנות הריבה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
רה"מ בנימין נתניהו, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"אם זה היה תלוי בכם, אופוזיציה - הייתם כבר מסיימים את המלחמה ומוחמד דף היה מסתובב כמנצח"/פלאש 90, יונתן זינדל
רה"מ בנימין נתניהו, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"שככל שנתמיד בלחץ - חמאס יוותר יותר וזאת הדרך היחידה לשחרר את החטופים"/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש האופוזיציה לפיד עלה להגיב אחרי דברי ראש הממשלה: "אמרת משפט לא מקורי אבל יש בו אמת לפיו במזרח התיכון מעריכים רק את החזק. אם זה נכון, למה במשמרת שלך חמאס פלש לישראל ולא חשב שיש מישהו חזק מולו שצריך לחשוש ממנו? אמרת 7,000 פעם את המילה לחץ, תשאל את אשתך הפסיכולוגית שבעבר הייתי איתה בקשר טוב מה גורם לאדם להגיד את המילה לחץ לחץ לחץ?".

"האם אתה עומד להודיע בנאומך בקונגרס בשבוע הבא שאתה מסכים לעסקת החטופים? אם זה מה שאתה הולך להגיד, סע לשלום ותחזור בשלום וברכתנו שלוחה איתך. זה הדבר המוסרי להגיד, להגיד שם שבמשמרת שלי הם נחטפו ואני לוקח אחריות. אם זאת לא התוכנית שלך, אל תסע, מספיק הנזק שעשית שם והבאת עלינו את הסכם הגרעין עם איראן".

"אתה מקבל את הדבר שרוב האנשים לא זוכים לו - הזדמנות שנייה. בלשכה שלך, בסביבה הכי קרובה שלך יש אנשים שחושבים ואומרים שאתה צריך להודיע בנאום בקונגרס שאתה מקבל את עסקת החטופים. לא בניסוח מתפתל ולא בתנאים שיטרפדו את זה, אלא שיש עסקה והם חוזרים הביתה. אם לא תעשה את זה - אל תעשה את זה. סע לקטאר ולקהיר ותקיים דיונים עד שתגיע לעסקה. אל תסע למזגן בוושינגטון כשהחטופים נחנקים במנהרות של עזה".

יאיר לפיד, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"אתה מקבל את הדבר שרוב האנשים לא זוכים לו - הזדמנות שנייה"/פלאש 90, יונתן זינדל

"מייסדה של מכונת הרעל מדבר על מכונת הסתה"

"במקום את הסרטון של הירש עם יד קטועה, מזכיר הממשלה הציג סרטון של אנשים שמדברים עליך לא יפה. אני מגנה כמובן כל הסתה כי מותר לבקר אבל אסור להסית לאלימות וזה גורם נזק אדיר למחאה. אבל בואו לא נתבלבל כי כל חייל בעזה נמצא בסכנה הרבה יותר גדולה ממך. יש 5 תצפיתניות חטופות בעזה - החיים שלהן פי מיליון בסכנה ממך. בתוך הניתוק שאתה חי בו - אתה יודע מה מרגישים אזרחי ישראל כשהם יודעים שכל מה שמעסיק אותך זה שלומך האישי בתוך הווילה של המיליארדר התורן ונוחותו של הנופש במיאמי. מתי הקדשתם שעתיים בממשלה לתושבי הצפון המופגז? למה שקורה למשפחות המילואימניקים ושיש כמעט 10 אלף פצועי צהל".

"תסלח לנו שלא נשבר ליבנו על כל התלונות על מר גורלך, מייסדה של מכונת הרעל מדבר על מכונת הסתה. מי שהביא עלינו את ערוץ 14 שלא יתקרבן על הסתה".

נעמה לזימי, דיון 40 חתימות, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ח"כ נעמה לזימי לראש הממשלה: "קודם עסקה אחר כך טיסה. שכחת מה זה להיות יהודי"/פלאש 90, יונתן זינדל

עימות התפתח במהלך הדיון, לאחר שח"כ נעמה לזימי תקפה את ראש הממשלה ואמרה לו "אל תפקיר את החטופים שוב. אל תטוס לפני שאתה מחזיר אותם. קודם עסקה אחר כך טיסה. שכחת מה זה להיות יהודי, שכחת מה זה להיות בן אדם. אתה הראש אתה אשם". ח"כ גלית דיסטל אטבריאן הגיעה לעברה ותקפה אותה: "את בזויה, עלובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully