וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל לא ענה כמה צווי גיוס יישלחו לחרדים, הח"כים תקפו: "על מי אתם עובדים?"

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 11:34

נציג צה"ל בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת טען כי אלפי צווי גיוס יישלחו כבר בשבוע הבא. עם זאת, הוא לא סיפק נתונים על מספר הצווים בפועל - ועורר תרעומת בקרב חברי הכנסת, שתהו על בסיס מה יישלחו הצווים: "אתם משדרים מסר רע לחרדים שאתם לא באמת צריכים אותם"

צה"ל לא ענה כמה צווי גיוס יישלחו לחרדים, הח"כים תקפו: "על מי אתם עובדים?"/ערוץ הכנסת

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת התכנסה היום (רביעי) לדיון על הודעת צה"ל לפיה יישלחו צווי גיוס לאלפי חרדים כבר ביום ראשון הקרוב. תא"ל שי טייב, ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם, אמר בפתח הדיון: "אנחנו ערוכים להוציא צווים ביום ראשון הקרוב כדי להתחיל להניע את תהליך גיוס לאנשים שיהיו רלוונטיים בהקשר הזה. אנחנו רוצים לעשות תהליך מיון אפקטיבי לחברה החרדית, זה יכול לקחת זמן. אם לבן אדם עכשיו קשה להתגייס אני חייב לתת לו התראה של 45 יום עד הגיוס, ויש פה אוכלוסיה שצריכה לפעמים יותר מ-45".

הוא הוסיף: "כדי להגיע למספרים שאנחנו מדברים עליהם אנחנו חייבים להתחיל את התהליך הזה ולצאת איתו לדרך. אנחנו בעיצומה של שנת הגיוס וזו התוכנית שבנינו. אנחנו רוצים להביא אנשים לתפקידי לחימה, אנחנו רוצים להיות ערוכים לקלוט אנשים בצורה הטובה. זה לא תהליך שאני שולח צו לאנשים והם מיד מגיעים לשרשרת חיול ותוך כמה ימים ביחידה משמעותית".

עם זאת, עם זאת, טייב הודה כי הוא לא יודע מהו מספר הצווים שיישלחו ביום ראשון, וחברי הכנסת זעמו. "איך אפשר לשלוח צווי גיוס רק לחרדים עובדים? רק לחרדים נשואים?", טענה ח"כ אפרת רייטן. ח"כ קארין אלהרר תהתה: "מה מקור הסמכות שלכם להוציא צווי גיוס רק לפלוני ואלמוני ולא לכולם?".

ח"כ מאיר כהן הצטרף אליהן: "כשאתם באים לכאן לא מוכנים, אתם משדרים מסר רע לחרדים שאתם לא באמת צריכים אותם. אם אתם יודעים להקים בתוך שבוע שני בתי חולים שדה בטורקיה, איך אתם לא יודעים לתת מענה לזה". ח"כ משה קינלי טור פז הוסיף: "אתם הולכים לגייס רק חרדים לשעבר, לכו לכיכר החתולות ותגייסו שם 3000 חרדים לשעבר, על מי אתם עובדים". מנגד, ח"כ עמית הלוי מהליכוד ניסה להגן על צה"ל ותקף את חברי האופוזיציה: "תגידו שאתם לא רוצים בכלל לגייס את החרדים לצה"ל, ואתם רוצים רק להפיל את הממשלה".

הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה .. ראובן קסטרו
הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה ./ראובן קסטרו
הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה .. ראובן קסטרו
הפגנה של החרדים הקיצוניים בכביש 4, גהה ./ראובן קסטרו

במענה לשאלה של ח"כ שרון ניר מישראל ביתנו, הבהיר תא"ל טייב: "הקריטריונים שקבענו לגיוס חרדים הם מקצועים על פי ישיבות שנעשו בתוך צה"ל. אין שום סיכום עם החרדים או עם הרבנים לגבי זה".

חברי הכנסת שאלו מדוע לא שלחו צווי גיוס לכל החרדים המועמדים לגיוס, תא"ל טייב השיב: "ברגע שאני שולח צו לאדם, הוא מגיע. אני מתזמן אותם לפי הצרכים של הצבא. אני לא יכול לקלוט 9,000 כעת. צבא ההגנה הגדול של ישראל צריך להתארגן במקביל לדברים אחרים. אם יש מישהו שחושב שזה באגט חצי אפוי שרק מכניסים אותו לתנור וזהו - הוא טועה".

כמו כן, נציג צה"ל, תא"ל רלי מרגלית, חשף בדיון בוועדת החוץ והביטחון: "הרמטכ"ל נתן את ההנחייה להקים לשכת גיוס חרדית. זה יקרה מהר מאוד". עם זאת, אחרי שנציגי צה"ל לא ידעו לענות מהו מספר צווי הגיוס שיוציאו לחרדים ביום ראשון הקרוב, נקבע דיון נוסף למחר בצהריים אז יתבקשו שוב למסור את המידע.

כזכור, צה"ל הודיע היום כי יוציא זימונים לצו ראשון לכ-3,000 חרדים ביום ראשון הקרוב. צה"ל ביקש מכסה ממשרד הביטחון של כ-3000 צווי גיוס לחרדים ברי גיוס. זאת, לאחר אישורו שר הביטחון הביטחון יואב גלנט בשבוע שעבר להוצאת צווים בהתאם ליכולות הקליטה והמיון ולאחר שיבוצע תהליך טיוב משמעותי של הנתונים הקיימים לגבי המתגייסים האפשריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully