וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכסוך נמשך: ויכוח בין ש"ס לעוצמה יהודית על הצעת חוק בנושא טלפונים כשרים

עודכן לאחרונה: 17.7.2024 / 20:56

עוצמה יהודית הגישה 13 הסתייגויות להצעת חוק שהגישו ש"ס ויהדות התורה, שיקשה על לקוחות חברות הסלולרי במסלולים הכשרים לעזוב אותם, כדי לתקוע את קידומו. בצעד נוסף במאבק הנמשך בין שתי המפלגות, על רקע דרישתו של בן גביר להצטרף לקבינט המלחמה

מהומה במליאת הכנסת לאחר שהשר בן גביר קרא לח"כ לזימי "עבריינית"/ערוץ הכנסת

שוב עימות בין ש"ס לעוצמה יהודית: ועדת הכלכלה התכנסה הבוקר (רביעי) כדי לדון בהצעת חוק של חברי ש"ס ויהדות התורה המכונה "חוק ועדת הרבנים לענייני תקשורת". ההצעה נועדה להקשות על לקוחות חברות הסלולרי במסלולים הכשרים לעזוב אותם, זאת בניגוד לרפורמה שהוביל שר התקשורת הקודם יועז הנדל. עם זאתת עוצמה יהודית הגישה 13 הסתייגויות לחוק על מנת לתקוע את קידומו.

מהלך זה מצטרף למאבקים קודמים של שתי המפלגות בקואליציה סביב חוק הרבנים וחוק המועצות הדתיות, בין היתר בשל דרישת יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר להצטרף לקבינט הביטחוני המצומצם.

אריה דרעי, איתמר בן גביר. ראובן קסטרו, ניב אהרונסון, עיבוד תמונה
אריה דרעי, איתמר בן גביר/עיבוד תמונה, ראובן קסטרו, ניב אהרונסון

בשבוע שעבר, הקואליציה הסירה את חוק המועצות הדתיות מסדר היום ולא הביאו להצבעה בגלל היעדר רוב. עוצמה יהודית סירבה לתמוך בחוק כל עוד השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר לא נכנס לקבינט המלחמה המצומצם, מה שהוביל למשבר בין המפלגות ובין ראש הממשלה. מקורבים לנתניהו זעמו על השר לביטחון לאומי. "אין לבן גביר גבולות, לא היה כדבר הזה", אמרו. "הוא עושה הכל להפיל את הממשלה".

במפלגה בראשות אריה דרעי ביקרו בחריפות את בן גביר בעקבות החלטתו להפיל את החוק. "ש"ס רואה בחומרה רבה את התנהלותו המופקרת של השר בן גביר, בהפרה שיטתית ובוטה של המחויבות הקואליציונית והצבעה נגד חוקים המאושרים בועדת השרים", נמסר. "בהתנהלות זו נתן שוב השר בן גביר פרס לאופוזיציה הקופצת על כל הזדמנות להפיל את ממשלת הימין. סיעת ש"ס מאוכזבת עמוקות מחוסר שליטתו של רה"מ נתניהו בחברי הקואליציה. לאור זאת, יו"ר סיעת ש"ס ח"כ ינון אזולאי הורה לחברי הכנסת לעזוב את המליאה מיידית. ש"ס תתכנס בקרוב, תתייעץ עם רבניה ותחליט על המשך דרכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully