וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקדים דובר רה"מ עד מחיקת עבירות מין: ההצלחות הגדולות של הסנגוריה הציבורית

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 21:45

לאחר דוח השנתי של הסנגוריה הציבורית, פורסמו שלושה סיפורים נוספים בהם הצליחה לבטל אישומים פליליים על לא עוול בכפם. חדירה בלתי חוקית לנייד, חיפוש לא חוקי במצלמות והתכתבויות שהוכיחו יחסי מין בהסכמה | הסיפורים שטרם פורסמו

כתב אישום בפרשת הרצח במגדלי הצעירים: בר אסור בבית המשפט/ארז הראל

הסנגוריה הציבורית פרסמה היום (שלישי) את הדוח השנתי ממנו עולים נתונים מדאיגים, כעת הסנגוריה פרסמה שלושה סיפורים נוספים בהם הצליחה לבטל אישומים פליליים על לא עוול בכפם.

המקרה הראשון נוגע להליך שנוהל בבית המשפט לנוער ברחובות. החשוד שוחרר ממעצר בשל כך שסנגורו עו"ד הישאם קבלאן הצליח להוכיח שהמעצר בוצע דרך חדירה בלתי חוקית לטלפון הנייד שלו. "הלכת אוריך", על שמו של דוברו של ראש הממשלה יונתן אוריך, קובעת כי במקרה בו בוצע חיפוש בלתי חוקי במחשב או בטלפון נייד לפני שהתבקש צו מבית המשפט שיתיר את החיפוש במשכירים החיפוש יהיה חוקי, עם זאת כמו במקרה של אוריך צריך שהוא יסכים לחיפוש.

הסנגוריה הציבורית והאגף לסיוע משפטי,משרד המשפטים,  תל אביב, 26 באוקטובר 2020. ראובן קסטרו
הסנגוריה הציבורית/ראובן קסטרו

במקרה השני בוטל כתב אישום בעקבות טענות על חיפוש לא חוקי במצלמות אבטחה שבוצעו שלא באמצעות חוקר מחשבים מיומן. במקרה הזה מדובר סכסוך שכנים שבגינו הוגש כתב אישום נגד אחד מדיירי בניין בעיר ראשון לציון. הסנגורית עו"ד טלי גואר הצליחה להעביר את התיק לגישור פלילי שבמהלכו הודיעה המשטרה שהיא מושכת את האישום.

במקרה השלישי בית המשפט המחוזי בת"א מחק מהאישום עברות מין זאת בעקבות פריקה שנעשתה לחומרים של הטלפון הנייד של הנאשם. שפרקו את החומרים התגלה בהתכתבות הנאשם עם המתלוננים שהייתה הסכמה ביניהם, כך העלה סנגורו עו"ד יוסי סקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully