וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליון שקלים: זה הסכום שהמדינה שילמה לסנגורים של מחבלי הנוחבה

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 18:19

ועדת החוקה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת החוק של ח"כ רוטמן שתמנע מימון סנגורים למואשמים בטרור מקופת המדינה: "הקואליציה והאופוזיציה רואים חשיבות בקידום הצעת החוק ולכן נקדמה במהירות האפשרית", אמר הח"כ

בווידאו: קליטת מחבלי נוח'בה של חמאס בבתי הכלא בישראל/צילום: דוברות המשטרה

הנהלת בתי המשפט חשפה היום (שלישי) במהלך דיון בוועדת החוקה של הכנסת כי הסכום שהמדינה צריכה לשלם למימון שכר טרחה לסנגורים פרטיים שייצגו את מחבלי הנוחבה שנעצרו מאז ה-7 באוקטובר הוא כמיליון שקלים. הוועדה אישרה פה אחד לקריאה ראשונה את הצעת החוק שיזם היו"ר, ח"כ שמחה רוטמן, ולפיה, מי שאינו תושב או אזרח ישראל, שחשוד או נאשם בביצוע עבירת טרור, שימונה לא סניגור מכוח חוק, שכרו ישולם מתוך הכספים שנועדו לרשות הפלסטינית.

הצעת החוק המקורית נועדה לקבוע כי אסירים ביטחוניים שנעצרו במהלך מלחמת חרבות הברזל לא יהיו זכאים להיות מיוצגים על ידי הסנגוריה הציבורית. יו"ר הוועדה ח"כ שמחה רוטמן הרחיב את הצעת החוק כך שלא יינתן ייצוג כלל במימון המדינה למי שאינו אזרח או תושב מדינת ישראל שביצע או נחשד בביצוע מעשה טרור. אם בית משפט מצא לנכון למנות לו סנגור בכל זאת, שכרו של עורך הדין ישולם מהכספים המועברים לרשות הפלסטינית.

קליטת מחבלי נוחבה של חמאס בבתי הכלא בישראל. צילום: דוברות שב"ס, עיבוד תמונה
לפי הצעת החוק של השר רוטמן, שכרו של נאשם בטרור ימומן על ידי הרשות הפלסטינית/עיבוד תמונה, צילום: דוברות שב"ס

החוק אושר בתמיכת היו"ר ח"כ רוטמן והח"כים ארז מלול, אברהם בצלאל ומתן כהנא. ח"כ גלעד קריב נכח באולם הוועדה אך לא השתתף בהצבעה. רוטמן אמר בסוף הדיון כי "הקואליציה וגם חלקים באופוזיציה רואים חשיבות בקידום הצעת החוק ולכן נקדמה במהירות האפשרית עוד לפני סיום המושב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully