וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעקות לעבר נתניהו בטקס לציון עשור לצוק איתן: "ויתרתם על החטופים"

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 20:14

דרמה בזמן טקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למבצע צוק איתן בהר הרצל. בגלל קריאות מהקהל, הנשיא הפסיק את נאומו: "שקט, אתה עושה עוול", אחיו של הדר גולדין יצא במהלך דבריו נתניהו ואמר לעברו "קשקשן"; אחותו: "נתניהו, תסתכל לי בעיניים". גלנט: "בשלו התנאים לעסקה"

מהומות בנאום הרצוג בטקס עשור לצוק איתן/שלומי הלר

טקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת 'צוק איתן' יתקיים היום (שלישי) בהיכל הזיכרון הממלכתי לחללי מערכות ישראל שבהר הרצל.

צעקות במהלך דברי ראש הממשלה נתניהו בטקס. "אתה ויתרת על החטופים", זעקו לעברו. חלק מהמשתתפים מחאו כפיים כהזדהות. חלקם ביקשו להוציא אותו החוצה. אחיו של הדר גולדין יצא באמצע הנאום ואמר על נתניהו שהוא "קשקשן". אחותו של הדר, איילת, צעקה אף היא לעבר ראש הממשלה ודרשה שיסתכל לה בעיניים. משתתף בטקס אמר לראש הממשלה נתניהו בסיום נאומו כי "האחריות שלך היא שהחיילים שלנו לא נפלו לשווא".

צעקות מהקהל הפריעו גם לנאום נשיא המדינה הרצוג, שענה בחזרה "שקט, אתה עושה עוול". הנשיא קטע זמנית את הנאום - וחזר לסיים אותו. גלנט אמר התייחס למתווה החטופים, ואמר כי צריך לפעול בהקדם. "בשלו התנאים לעסקת חטופים, אבל ההזדמנות הזו עלולה לחלוף", אמר.

צפו: הנאום המלא של נשיא המדינה יצחק הרצוג בטקס לציון עשור למערכת צוק איתן

נאום יצחק הרצוג בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת 'צוק איתן'/משרד הביטחון
נאום נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת ‘צוק איתן’/משרד הביטחון
נאום יואב גלנט בטקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת ‘צוק איתן’/משרד הביטחון
נשיא המדינה יצחק הרצוג נואם ב-) טקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת 'צוק איתן' 16 ביולי 2024. משרד הביטחון
"שקט, אתה עושה עוול". נשיא המדינה יצחק הרצוג/משרד הביטחון

"צוק איתן לא נגמר עד שלא מחזירים את אורון והדר"

מחוץ למקום מחו אנשי משפחת גולדין. לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין החטוף בעזה מאז צוק איתן, כתבה בחשבון הפייסבוק שלה כי "צוק איתן לא נגמר עד שלא מחזירים את אורון והדר". שמחה גולדין הוסיף "עד שלא מביאים את הדר אנחנו לא יכולים להכנס לטקס. מה שהתחיל בצוק איתן המשיך בשמחת תורה והוא ממשיך עד היום".

בנוסף, התייחסו לסוגיית החטופים ואמרו כי חייב להחזיר את כולם הביתה. "אנחנו בנקודת הכרעה היסטורית; בין פסע מניצחון לבין בחירת כפסע מכישלון. אי השבת ילדנו אינה באה בחשבון", אמרו. "מחזירים את כ-ו-ל-ם ועכשיו!".

הטקס התקיים במעמד: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר הביטחון, יואב גלנט, יו"ר הכנסת, ח"כ אמיר אוחנה, מ"מ נשיא בית המשפט העליון, השופט עוזי פוגלמן, הרמטכ"ל, רב אלוף הרצי הלוי ובהשתתפות בני המשפחות השכולות.

צפו: מהומה בנאום הרצוג בטקס עשור לצוק איתן

מהומות בנאום הרצוג בטקס עשור לצוק איתן/שלומי הלר

נתניהו ב2014: "חמאס הוכה קשות"

בנימין נתניהו-חמאס מוכה קשות/צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ניב פוקס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם ב-) טקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת 'צוק איתן' 16 ביולי 2024. משרד הביטחון
"הוא קשקשן". ראש הממשלה בנימין נתניהו/משרד הביטחון

המפגין שצעק לעבר הנשיא: אב ששכל את בנו בצוק איתן

מי שצעק והפריע לנאום הרצוג הוא שחר יאורי, אב ששכל את בנו עמית יאורי במבצע צוק איתן ב-2014. יאורי זכור בעקבות מחאות המילואימניקים בירושלים נגד המהפכה המשפטית שקדמה הממשלה, בה נשא שלט עם תמונת בנו שנשא, שעליה כתב: "המחיר לא היה שווה". "לא היה אחד שאמר לי שזה לא לעניין", אמר, "ניגשו אלי הורים שכולים שהתלבטו. קיבלתי הרבה חיבוקים".

על הכרזה שנשא ובה תמונת בנו והכיתוב אמר "עשיתי את זה מיוזמתי ועל חשבוני. אף אחד לא דחף אותי. הבת שלי ביקשה שאוסיף סימן שאלה בסוף המשפט, אבל בשבילי זה נאמר עם סימן קריאה. הם יכולים לחשוב וגם לבקר אותי". על הביקורת שעלולה להישמע על השימוש בתמונת בנו לצרכי מחאה פוליטית, הוא מגיב ותוקף את נתניהו: "נתניהו לא תפס טרמפ על השכול? את כל הקריירה שלו הוא בנה על זה. הליכוד בעצמו הוציא קמפיין עם אבישי עברי בהר הרצל, קרוב מאוד לחלקה של הבן שלי".

שר הביטחון יואב גלנט  נואם ב-) טקס האזכרה הממלכתי לציון עשור למערכת 'צוק איתן' 16 ביולי 2024. משרד הביטחון
"בשלו התנאים לעסקת חטופים, אבל ההזדמנות הזו עלולה לחלוף". שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון

"כשאתה בא ממשפחה שכולה אתה לא אדם פרטי", הוסיף. "זה מתחיל בשבעה עם ביקורים של שרים ושל הרמטכ"ל. ביבי רצה לבקר אותי בזמנו ואני סירבתי. מבקשים שתבוא לספר, להרצות, להסביר. אנשים שאתה לא מכיר שולחים לך זיכרונות וסיפורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully