וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באוצר הציגו: זה הסכום שהמדינה תחסוך אם החרדים יתגייסו

עודכן לאחרונה: 16.7.2024 / 11:12

ראש אגף התקציבים במשרד טען בוועדת חוץ וביטחון שתוספת של כל 1,000 לוחמים חרדים תקצר ב-14 ימי מילואים, ובחודשיים את שירות החובה. בנוסף, טענו באוצר, שגיוסם יחסוך מעל מיליארד שקלים בשנה. יולי אדלשטיין: עובדים על החוק בצורה מקצועית

הרמטכ״ל על גיוס חרדים: ״זה צורך מובהק״/דובר צה"ל

ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, יוגב גרדוס, הופיע הבוקר (שלישי) בוועדת חוץ והביטחון, והדגיש את הצורך הכלכלי בגיוס כלל האוכלוסיות בישראל. גרדוס טען שתוספת של כל 1,000 לוחמים חרדים תקצר לכלל המשרתים 14 ימי מילואים ובחודשיים את שירות החובה לכלל האוכלוסיה. לפי האוצר, גיוס של כל 1,000 חרדים לצה"ל יחסוך 1.3 מיליארד שקלים בשנה. חברת הכנסת אורית פרקש-הכהן (המחנה הממלכתי) אמרה בתגובה: "כמה שיותר, יותר טוב".

באוצר התריעו כי מיקוד צווי הגיוס באוכלוסיית הגברים החרדים העובדים "צפויה להביא לפגיעה אנושה במאמצים להשתלבות קבוצה זו בשוק העבודה", והוסיפו כי זה יעודד עבודה ב"שחור" וכן כי שירותם לא ייתן מענה לצרכי הצבא כי חלקם בעלי משפחות.

יוגב גרדוס. דוברות האוצר, צילום מסך
גיוס של כל 1,000 חרדים יקצר לכלל המשרתים 14 ימי מילואים. גרדוס/צילום מסך, דוברות האוצר

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין אמר במהלך הדיון: "עדיין לא ראיתי נוסח לחוק הגיוס שמוסכם על כולם, המוצא הישר מוזמן למסור אותו אליי. וברצינות, מחר אנחנו ניגש לעבוד על נוסח החוק בצורה מקצועית ומדויקת, ואני מתחייב שהוא ישתנה מן הקצה אל הקצה, באופן כזה שיהיה מוסכם על הציבור ועל צרכיה הלאומיים של מדינת ישראל. הדרך לפתרון היסטורי שיוביל לגיוס חרדים ומענה אמיתי לצרכי צה"ל - מתחיל רק כאן בועדת החוץ והביטחון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully